אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק – מה אפשר לעשות

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

אובדן כושר עבודה במקרים של פריצת דיסקהמוסד לביטוח לאומי מטפל מידי שנה בתביעות רבות המוגשות בגין פגיעות בגב, כמו גם בבעיות פריצת דיסק, מצב בו נפגעת הטבעת המחזיקה את הנוזל הקשיח בין החוליות וכתוצאה מכך הוא פורץ החוצה.

לא תמיד מובנת לאדם הנפגע טיב הפגיעה ממנה הוא סובל והמצב מתחיל להתבהר כשהוא חווה כאבי גב וגפיים ומגבלות תנועה. אך זוהי פגיעה בלתי הפיכה המתבטאת, בין השאר, גם בפגיעה ישירה בביצועים בעבודה.

מקומות העבודה העלולים לגרום לפריצת דיסק

תפקיד הדיסקים בגב הוא לבלום זעזועים המתרחשים בין החוליות והם המאפשרים תפקוד שגרתי תקין. מצבים במקומות העבודה העלולים לגרום לפריצת דיסק כוללים:

  • עובדי מחסן, סבלים, נהגים הנדרשים לשאת משאות כבדים, מקצועות הכרוכים בעבודה פיסית קשה, עלולים להיפגע במהלך עבודתם, במיוחד כשאינם מקפידים על הכללים הנכונים להרמת משאות.
  • נהגי מלגזות, נהגי משאיות, או נהגים המפעילים רכבים גדולים ועבודתם כרוכה בזמני ישיבה ממושכים בדרכים שאינן ישרות.
  • תאונה המתרחשת במקום העבודה או תאונת דרכים הקשורה לעבודה.
  • תאונות שונות כגון מכות לצוואר או לעמוד השדרה או נפילות.

כל המצבים האלו מזכים את הנפגעים בפיצויים בגין אובדן כושר עבודה, והם נדרשים להגיש את התביעה המתאימה למוסד לביטוח לאומי.

אופן הגשת תביעת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה פירושו חוסר יכולת להמשיך לבצע את התפקיד, והתביעה המוגשת לביטוח הלאומי בגין פריצת דיסק כרוכה במילוי טופס בו נכתבים פרטי התאונה ומורכבות הפגיעה. לתביעה יש לצרך מסמך המעיד על חוסר כשירות, חתום ומאושר על ידי רופא.

נציגי המוסד לביטוח לאומי בוחנים את פרטי התביעה ומחליטים אם לקבל או לדחות אותה. יש להבין כי ההגדרה למצבים בהם מצבי פריצות דיסק המתרחשים במקומות עבודה או כתוצאה מתפקידים הפוגעים בעמוד השדרה, היא תאונת עבודה, אך במקרים אחרים המצב מוגדר כמיקרו טראומה או מחלת מקצוע, בהתאם לחומרת הפגיעה ונסיבות התרחשותה.

אם אכן נמצא כי הנפגע זכאי לקבלת פיצוי בגין אובדן כושר עבודה, הוא מקבל תחילה סכום הנקרא דמי פגיעה, בגובה של 75% משכרו, במשך שלושה חודשים.

אם הפגיעה ממשיכה למנוע מהעובד לשוב לעבודה רגילה עליו להגיש לביטוח הלאומי מסמכים נוספים המעידים על אובדן כושר העבודה, וועדה רפואית בוחנת את המקרה (אשר קובעת בתביעות אחוזי נכות ועוד) ומזכה, או שאינה מזכה, בתקופת תגמולים בת ארבעה חודשים נוספים.

היה והעובד עדיין אינו מסוגל לתפקד כראוי גם לאחר ארבעה חודשים, הוא זכאי להגשת תביעת נכות מהעבודה, הכרוכה בהגשת אישורים רפואיים חתומים על ידי רופא מוסמך, והוועדה הרפואית בוחנת את תביעתו וקובעת את דרגת הנכות לה הוא זכאי.

שיעור הנזק נקבע בהתבסס על צילומי רנטגן והמסמכים והאישורים הרפויים, הנבדקים על ידי רופא מומחה מטעם הוועדה, המאשר את מגבלות התנועה וחומרת הפגיעה, ובסוף התהליך נקבעים גובה סכומי הפיצוי.

ליווי משפטי להגשת התביעה

פריצת דיסק מתרחשת כתוצאה ממגוון נסיבות, והנזק הספציפי מתרחש בהדרגה. מסיבה זו, מעמיד המוסד לביטוח לאומי תהיות רבות וקשיים עד לאישור הסופי של תביעת אובדן כושר העבודה. אם, למשל, נמצא כי הנפגע התלונן בעבר על תסמינים דומים, תביעתו עלולה להידחות.

לכן מומלץ לקבל סיוע של משפטן המתמחה בתביעות ביטוח לאומי, הבקיא בנהלים ובהליכים ומסייע בתהליך. הוא מנחה את הנפגע כיצד למלא את הטפסים, מכין מראש את כל המסמכים הרלוונטיים הנדרשים, מעריך, על סמך ניסיונו והבנתו, את הסיכויים לקבלת הפיצויים ומדריך את הנפגע לעמוד בפני הוועדה הרפואית.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי