טיפול טבעי בפריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול טבעיפריצת דיסק מתרחשת כאשר החלק הרך הנוזל מתוך הדיסק נדחף החוצה דרך סדק בצד החיצוני. פריצת דיסק יכולה לגרום לגירוי העצבים הסמוכים, וכתוצאה מכך לכאב, חוסר תחושה או חולשה ביד או ברגל. אנשים מסוימים, לעומת זאת לא חווים כאב והבעיה תזוהה רק באמצעות הדמיה של עמוד השדרה.

טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים כגון דיקור סיני, אקופונקטורה, ועיסוי עשויים להקל על כאב הקשור לפריצת דיסק.

הכרת שיטות חלופיות עשויות שלא רק לגרום לשיכוך כאבים אלא גם למניעת ניתוחים. כנגד פריצת דיסק אפשר לטפל בדיקור סיני, פיזיותרפיה, טיפול כירופרקטי ועוד. טיפולים אלה יהיו יעילים יותר, ברוב המקרים, כאשר הם ישמשו כטיפול משלים, בנוסף לטיפולים הקונבנציונליים המוצעים.

כמו כן, פעילות גופנית יכולה להיות אף היא דרך מהנה ומספקת לטיפול בתסמינים הקשורים לפריצת דיסק, כך שבסופו של דבר, פעילות גופנית תסייע להרגשה טובה יותר ולהקלת הכאבים.

שיטות טבעיות לטיפול

דיקור סיני מבוסס על האמונה שלכל אחד יש כוח ואנרגיה המכונה צ'י. כאשר הצ'י חסום או לא מאוזן, הגוף עלול להגיב בכאב ומחלה.

דיקור מסורתי שואף לשחרר את ערוצי הצ'י, הידועים כמרידיאנים, על ידי החדרת מחטים דקות מאוד לנקודות ספציפיות במרידיאנים של הגוף. בהתבסס על האבחנה הספציפית, סביר להניח שהרופא יכניס מחטים מרובות שיוותרו כ 20-40 דקות בגוף.

כמו כן, ישנם מטפלים המאמינים כי דיקור גורם לשחרור של אנדורפינים לזרם הדם. האנדורפינים הידועים כמשככי כאבים טבעיים מקטינים את עוצמת הסבל.

גם עיסויים עשויים לסייע להקלת הכאב בגב התחתון. עיסוי כרוך בליטוף, לישה, ומניפולציה על רקמות הגב, באופן שתנועות אלה מגבירות את זרימת הדם, ומספקות יותר חמצן וחומרים מזינים לשרירים. אולם בעוד שעיסוי הוא לא טיפול מוכח לפריצת דיסק, הוא בדרך כלל בטוח וללא תופעות לוואי.

עם זאת, עיסוי עלול שלא להיות מתאים לכל האנשים, במיוחד עבור מטופלים אשר סובלים בנוסף מבריחת סידן, פקקת ורידים עמוקה, דלקות עור, פצעים פתוחים, או דלקת פרקים. ישנם יותר מ-100 טכניקות עיסוי הכוללות עיסוי שוודי, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

טיפול באמצעות תרגילים

פעילות גופנית היא מרכיב נפוץ לטיפול בפריצת דיסק. נקיטת גישה פרואקטיבית להחלמה המשולבת בפעילות גופנית עשויה להפחית את הכאב ועוזרת להבטיח בריאות לטווח ארוך. לאחר פריצת הדיסק לפעמים המטופל ירגיש כי הוא חייב לנוח יום או יומיים בכדי להקל על הכאב.

עם זאת, לא כדאי לשכב במיטה במשך ימים מכיוון שהשרירים דווקא צריכים זרימת חמצן בכדי לסייע בתהליך ההתאוששות, פעילות גופנית היא דרך יעילה לחיזוק וייצוב שרירי הגב התחתון ומניעת פגיעה וכאב נוספים. שרירים חזקים תומכים במשקל הגוף והעצמות ומורידים לחץ מיותר מעמוד השדרה.

אולם גם כאשר יש שרירים חזקים אשר יכולים לתמוך בגב, ישנה חשיבות לרדת במשקל בכדי באמת לתמוך בעמוד השדרה.

ירידה במשקל מפחיתה את הכאב ומקדמת את בריאות הגב. הפעילות הגופנית המומלצת היא לא תכנית אירובית אינטנסיבית או הרמת משקולות כבדות – אלא מתיחות ותרגילים אירוביים פשוטים. תכנית מתיחות כמו יוגה ופילאטיס משפרות את הכוח והגמישות, ומציעות הקלה על הכאב האקוטי ברגלים ובגב התחתון. כמו כן, פעילות אירובית מתונה, הכוללת הליכה, רכיבה על אופניים, ושחייה עשויה אף היא לעזור ולהקל על הכאב.

כאשר מתחילים כל תכנית פעילות אירובית, יש להתחיל לאט, כ- 10 דקות ביום הראשון באופן שילך ויגדל באופן הדרגתי מבחינת כמות הזמן כל יום. בסופו של דבר, יש לשאוף לבצע פעילות במשך 30 עד 40 דקות 5 ימים בשבוע.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן