טיפול בכאב עקב פריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חשיבות הטיפול בפריצת דיסקאחד התסמינים העיקריים והמרכזיים של פריצת דיסק הוא הכאב. במקרים מסוימים הכאב יכול להיות מקומי ולהופיע באזור בגב או בצוואר שבו התרחשה פריצת הדיסק, אך במקרים רבים מאוד הכאב יכול להיות מפושט. כך למשל הכאב יכול להתפשט לכיוון הירכיים והשוקיים, להופיע בכפות הרגליים או בגב כף הרגל ובמקרים בהם מדובר על פריצת דיסק צווארי, הרי שהכאב יכול להופיע גם בידיים. בנוסף לכך, יכולה להתרחש הקרנה של הכאב לכיוון הראש, חגורת הכתפיים והשכמות.

חשיבות הטיפול בכאב בפריצת דיסק

מעבר לכך שהכאב ממנו סובלים האנשים שלוקים בפריצת דיסק יכול לגרום לחוסר נוחות ולבעיות בתפקוד היומיומי, הרי שהכאב יכול לגרום להם להימנע מביצוע פעולות מסוימות שיש בהן כדי להגביר את הכאב.

במקרים מסוימים הכאב יכול לגרום למוגבלות של ממש. כיום ידוע כי ישנו צורך להישאר פעילים במהלך ההחלמה וכי הימנעות מחזרה לשגרה יכולה להאריך את תקופת ההחלמה.

כאשר מתמודדים עם פריצת דיסק יש לעשות ככל האפשר על מנת לחזק את שרירי הגב ואת שרירי העזר התומכים בגב במהלך הישיבה, העמידה והתנועה ולכן כאשר נמנעים מפעילות יומיומית ומביצוע פעילות גופנית, הרי שהלכה למעשה מחבלים בתהליך ההחלמה התקין. לאור כל זאת ברור לחלוטין מדוע יש לטפל בכל מקרה של כאב שמקורו בפריצת דיסק.

הטיפול התרופתי

חלק חשוב בטיפול בכאב מושתת על טיפול תרופתי. להלן חלק מהתרופות בהן נעשה שימוש במסגרת הטיפול:

סטרואידים

הזרקה של סטרואידים לעמוד השדרה היא אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר המשמשים לטיפול באנשים הסובלים מכאבים בעקבות פריצת דיסק.

הסטרואידים מתאימים למקרים קשים יחסית שבהם התפתחה באזור הפריצה דלקת או בצקת. הסטרואידים מביאים להפחתת מדדי הדלקת, להפחתת הנפיחות ובעקבות כך להפחתת הלחץ משורש העצב. טיפול זה בדרך כלל יעיל לטווח הקצר ופחות לטווח הארוך.

משככי כאבים

משככי כאבים הנמכרים ללא מרשם לרופא כמו למשל אקמול או דקסמול יכולים לסייע בהפחתת הכאב בעיקר במקרים בהם מדובר על כאב קל עד בינוני.

חשוב מאוד לקרוא את העלון לצרכן ואת הוראות היצרן לפני השימוש בתרופות אלו ולמרות שמדובר על תרופות הנמכרות ללא מרשם רופא, הרי שבכל זאת מומלץ להתייעץ עם רופא לפני השימוש בהן.

נוגדי דלקת שאינם סטרואידים

משפחת תרופות זו הכוללת תרופות כמו למשל נורופן, איבופן, אדוויל, בטרן, נקסין או נרוסין מסייעת להפחית את מדדי הדלקת ואת מידת החומרה של הכאבים. גם כאן ישנה חשיבות עליונה להתייעצות עם רופא לפני נטילת התרופות ולקריאה בעיון של הנחיות היצרן ואת העלון לצרכן וזאת כיוון שהשימוש בתרופות ממשפחה זו אסור עבור אנשים שסובלים למשל מאסטמה, יתר לחץ דם, מחלת כליות פעילה, אי ספיקת לב ועוד.

קודאין

במקרים בהם הכאב לא הגיב לטיפולים האחרים ניתן לשקול לעשות שימוש בקודאין הידוע בשמות המסחריים שלו רקוד או קודיקל. תרופות אלה נמכרות ללא מרשם רופא.

תרופות להרפיית השרירים

במקרים רבים הכאב נוצר לא כתוצאה מלחץ פיזי על שורש עצבי בעמוד השדרה אלא כתוצאה משרירים תפוסים או מכווצים. במקרים האלו ניתן לעשות שימוש בתרופות המשמשות להרפיה של השרירים כמו למשל אסיוול.

טיפולים מתחום הרפואה המשלימה וטיפולים פרה רפואיים

בנוסף לטיפול התרופתי ניתן לבחור בטיפולים מתחום הרפואה המשלימה כמו למשל אוסטיאופתיה או כירופרקטיקה וכן בטיפולים פרה רפואיים כמו למשל פיזיותרפיה. טיפולים אלו יכולים לסייע למטופל לרכוש כלים בנוגע לאופן שבו יוכל לבצע פעילויות יומיומיות מבלי לחוש כאב, להרפות את השרירים ולחזקם.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן