הקץ לכאבי גב באמצעות טיפול בגלי הלם

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפולטכניקת הטיפול בגלי הלם היא אחת מטכניקות הטיפול החדישות ביותר המיועדת עבור אלו הסובלים מבעיות גב ומגוון בעיות אורתופדיות כמו למשל דלקת במפרק הירך, מפרק טניס, כתף קפואה, דורבן העקב, נעילת אצבע בכף היד ועוד. באופן כללי הטיפול בגלי הלם מתאים לאנשים הסובלים מדלקות כרוניות ברצועות ובגידים ומהסתיידויות באזורים שונים בגוף.

גלי ההלם הם למעשה גלי קול המשודרים לכיוון האזור הכואב בתדירות של עשר עד עשרים פעמים בשנייה. לגלים אלו יש כושר חדירות גבוה מאוד ולפיכך יש באפשרותם לחדור עד שלושה וחצי ס"מ מתחת לפני העור. טכנולוגיה זו התפתחה במהלך שנות התשעים מטכנולוגיה אחרת הנקראת גלי הדף, המשמשת עד היום לריסוק של אבני כליה.

כיצד מתנהל הטיפול?

הדבר החשוב ביותר שיש לדעת בכל הנוגע לטיפול בגלי הלם הוא שמדובר על טיפול שאינו פולשני. בנוסף לכך מדובר על טיפול קצר יחסית ולפיכך הוא אינו מצריך מהמטופל להתאשפז. לאחר אבחון הבעיה ממנה סובל המטופל, המטפל יבחר את התכנית המתאימה עבורו באופן אישי. המכשיר שמייצר את גלי ההלם מוצמד לאזור הפגוע והכואב ובמשך כעשרים דקות משדר את גלי ההלם לכיוון המטופל.

חלק מהמטופלים מדווחים על הקלה כבר לאחר הטיפול הראשון אך ברוב המקרים על מנת להשיג הקלה מלאה יהיה צורך לעבור סדרה המורכבת משבעה עד חמישה עשר טיפולים הניתנים באופן שבועי או דו שבועי. חלק מהמטפלים נוהגים להשלים את הטיפול באמצעות עיסוי ידני של האזור הכואב.

אופן הפעולה של גלי ההלם

נכון ל-2015 גלי ההלם נחשבים כטכניקת טיפול אלטרנטיבית אם כי כבר היום ניתן לראות מכשירי גלי הלם בקליניקות של פיזיותרפיסטים מוסמכים ואפילו בבתי חולים כמו למשל במכון לפיזיותרפיה באסף הרופא, המחזיק את אחד המכשירים המתקדמים ביותר בתחום. לפי התיאוריה המרכזית גלי ההלם פועלים להקלת הכאבים בשלושת המישורים הבאים:

  • הגלים מרעידים ומפוררים את ההסתיידויות באזור הכואב ומביאים להתמוססותן.
  • הגלים מסייעים לפירוק של הידבקויות במעטפת המפרק הפגוע.
  • ההרעדה של האזור הפגוע מעודדת יצירה של כלי דם חדשים והאצה של זרימת הדם בכלי הדם הקיימים.

השלב בו מומלץ לפנות לטיפול באמצעות גלי הלם

הטיפול באמצעות גלי הלם יכול להוות חלק מקו הטיפול הראשוני בחולים הסובלים ממגוון בעיות אורתופדיות כשלא אחת לפי דיווחים שונים השימוש בגלי ההלם גרם לכך שהחולה לא היה צריך לעשות שימוש בתרופות לשיכוך כאבים או בהזרקת סטרואידים לעמוד השדרה. עם זאת, במקרים לא מעטים השימוש בגלי ההלם נכנס לתמונה דווקא לאחר שהטיפולים הקונבנציונליים לא הצליחו להביא לתוצאות משביעות רצון. כיום הטיפול בגלי הלם נחשב כמועיל ביותר במקרים של בעיות אורתופדיות נפוצות כמו כתף כפואה, דורבן בערב וכיוצא בזה. מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי אפשרות טיפול בגלי הלם עקב יתרונתיו הרבים.

האם הטיפול באמצעות גלי הלם כרוך בנטילת סיכון והאם קיימות לו תופעות לוואי?

הטיפול בגלי הלם לא כרוך בנטילת סיכון וכמות תופעות הלוואי שלו צנועה ביותר. כמו כן יש לציין כי תופעות הלוואי כמעט ואינן מורגשות על ידי המטופלים. התופעות האפשריות הן למשל כאבים קלים באזור המטופל, תחושת עקצוץ בעור, אדמומיות מקומיות וכיוצא באלה.

האם יעילות השיטה הוכחה במחקרים קליניים?

יעילות השיטה הוכחה כיעילה לטיפול בעיקר בהסתיידות כרונית של הכתף ובדורבן העקב. עם זאת, משנה לשנה הולכות ומצטברות העדויות לכך שמדובר על שיטה המסוגלת לשפר באופן משמעותי את התפקוד של הסובלים מבעיות אורתופדיות ולהביא להפחתה משמעותית במידת החומרה של הכאבים האופייניים לבעיות אלה. באופן כללי במידה ואתם מעוניינים לעבור את הטיפול בגלי הלם, מומלץ שתפנו למרפאה או למכון רפואי המעסיקים פיזיותרפיסטים מוסמכים, העושים שימוש בציוד המתקדם בתחום.

טיפול בגלי הלם הוא טיפול המשמש לטיפול בכאב כרוני ונזק עצבי. זה עובד על ידי הפעלת רטט חזק על האזור הפגוע. טיפול בגלי הלם קיים כבר למעלה מ-50 שנה, אך רק לאחרונה הוא הפך לטיפול חלופי לכאב כרוני. זה יכול לנבוע מהעובדה שרופאים גילו שגלי הלם יכולים להפחית דלקת ולהקל על הלחץ על העצבים, מה שעשוי לעזור עם כאב כרוני. השימוש בטיפול בגלי הלם הולך וגדל גם הוא בפופולריות מכיוון שהוא פחות פולשני מטיפולים אחרים כגון ניתוח או פיזיותרפיה, מה שאומר שהמטופלים נוטים פחות לחוות סיבוכים לאחר שעברו את ההליך. טיפול בגלי הלם הוא סוג של פיזיותרפיה שפותחה לטיפול בחולים עם כאב כרוני. זהו טיפול העושה שימוש בגלים דלי אנרגיה כדי להמריץ את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. טיפול בגלי הלם שימש בטיפול במצבים שונים כגון כאבי גב, דלקות פרקים ומיגרנות. טיפול בגלי הלם משמש גם ברפואת ספורט כדי להאיץ את זמני ההחלמה לאחר פציעות. טיפול בגלי הלם נמצא יעיל בהפחתת כאב, נפיחות ודלקת. זה גם מפחית את הצורך בטיפולים אחרים כגון תרופות וניתוחים.

טיפול בגלי הלם

טיפול בגלי הלם הוא טיפול העושה שימוש בגלי אולטרסאונד לגירוי השרירים והמפרקים. הוא משמש לטיפול בסוגים שונים של כאב, כולל כאב כרוני ופציעות חריפות. טיפול בגלי הלם הוצג לראשונה בשנות החמישים. זה נמצא כטיפול יעיל לסוגים רבים של כאבים ופציעות. עם זאת, זה לא התקבל על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות בגלל תופעות הלוואי שלו. תופעת הלוואי השכיחה ביותר של טיפול בגלי הלם היא אובדן שמיעה זמני, שיכול להימשך עד 24 שעות לאחר הטיפול. תופעת לוואי נוספת היא נזק לרקמות סביב האתר בו מתמקדים גלי ההלם, מה שעלול להוביל לאובדן שמיעה קבוע או לסיבוכים אחרים אם לא מטופלים באופן מיידי.

גלי קול כדי לעורר את הגוף

טיפול בגלי הלם הוא סוג של פיזיותרפיה המשתמשת בגלי קול לטיפול בכאבי שרירים ומפרקים. טיפול בגלי הלם לעזרה עם כאבי גב פועל על ידי שליחת גלי קול לתוך הגוף כדי להקל על הכאב, להרפות את השרירים ולשפר את זרימת הדם. הוא משמש בדרך כלל לכאבי גב, דלקת פרקים, כאבי ראש וסיאטיקה. זה יכול לשמש בבתי חולים או בבית שלך כאשר אתה מרגיש לא טוב או רק צריך הפסקה ממצבי לחץ יומיומיים. טיפול בגלי הלם הוא סוג של פיזיותרפיה הכוללת שימוש בגלי הלם בעוצמה נמוכה כדי לעורר את מערכת העצבים ולרפא רקמות פגועות. טיפול בגלי הלם שימש במשך עשרות שנים לטיפול במצבים רבים, כולל כאבי גב, כאבי ראש, נוירופתיה ודלקת פרקים. זה יכול לשמש גם בשילוב עם טיפולים אחרים כמו אולטרסאונד וטיפול באור. היתרונות של טיפול בגלי הלם הם היותו זול, לא פולשני ואינו דורש הרדמה או הרגעה. טיפול בגלי הלם הוא טכניקה המשתמשת בגלי קול כדי לעורר את הגוף ולעזור במצבים בריאותיים שונים. טיפול בגלי הלם הוא טכניקה המשתמשת בגלי קול כדי לעורר את הגוף ולעזור במצבים בריאותיים שונים. הוא נמצא בשימוש במדינות רבות כבר למעלה מ-50 שנה, כולל ארצות הברית וקנדה. למרות שטיפול בגלי הלם קיים כבר זמן רב, הוא עדיין נשאר כלי יעיל ברפואה המודרנית. השימוש הנפוץ ביותר בטיפול בגלי הלם הוא שיכוך כאב.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן