טיפול בכאבי גב בעזרת גלי רדיו

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בכאבי גבכבר למעלה מחמישה עשורים שנעשה שימוש בגלי רדיו לטיפול בכאבים. מדובר על טיפול פולשני שלא משמש כקו הטיפול הראשון לכאבי גב. למעשה השימוש בגלי הרדיו לטיפול בסובלים מכאבי גב מתאים עבור אלו שהתנסו במגוון טיפולים אחרים ללא הצלחה.

כמו כן, הטיפול בגלי רדיו מתאים בעיקר לסובלים מכאבים כרוניים בגב (כאבים הנמשכים למעלה משלושה חודשים) ולא לסובלים מכאבים אקוטיים.

יש לציין כי מחצית מהחולים המטופלים במרפאות כאב סובלים מכאבי גב וכי כתשעים אחוז מהפניות לאורתופדים מתבצעות בעקבות כאבי גב וצוואר.

כיצד גלי הרדיו גורמים להפחתת הכאבים?

כאשר מכוונים גלי רדיו בתדר גבוה לכיוון רקמה פיזיולוגית, הטמפרטורה של הרקמה מתחילה לעלות. היתרון המרכזי של השימוש בגלי רדיו בתדר גבוה הוא שניתן לחמם את הרקמה באופן ממוקד ביותר וזאת בניגוד למשל לחימום של הרקמה באמצעות מנורת להט שמפזרת את אנרגיית החום באופן לא אחיד. גלי הרדיו נפלטים ממחט מיוחדת המשמשת כמעין אנטנת שידור המוחדרת לאזור הכאב בעמוד השדרה תחת שיקוף רנטגן.

מדובר על מחט דקה מאוד ולפיכך ההחדרה שלה לגוף לא כרוכה בנטילת סיכון גבוה לסיבוכים או לתופעות לוואי ובנוסף לכך היא לא מסבה למטופל כאב. ישנן שתי טכניקות מרכזיות בהן נעשה שימוש בגלי הרדיו להלן:

  • Thermal Radio Frequency– שיטה זו מבוססת על הרס של חלבונים ברקמת העצב ומבוצעת על ידי חימום הרקמה לטמפרטורה של שמונים מעלות צלזיוס.
  • Pulsed Radio Frequency– המנגנון לפיו פועלת שיטה זו אינו ברור אך ככל הנראה השימוש בפולסים קצובים מוביל לשינוי של המבנה העצבי ולהפחתת רגישות היתר של העצבים. בשיטה זו מחממים את הרקמה לטמפרטורה נמוכה יותר של ארבעים עד ארבעים ושתיים מעלות צלזיוס בלבד.

כמה זמן נמשך הטיפול בגלי רדיו?

הטיפול בגלי רדיו נמשך בין חצי שעה לשעה ולאחר מכן על המטופל להישאר במרפאה לצורך התאוששות והשגחה במשך כשעה וחצי. אמנם בחלק מהמקרים השיפור בכאבים מורגש ישר לאחר הטיפול, אך במקרים רבים יהיה צורך לעבור מספר טיפולים עד להשגת ההשפעה המרבית. ברוב המקרים תוך שלושה שבועות ניתן כבר יהיה ליהנות מהפחתה משמעותית במידת החומרה של הכאבים.

במקרים מסוימים העצבים שנפגעו במהלך הטיפול שבים לצמוח ובעקבות זאת הכאבים יכולים להתפתח ולהופיע מחדש. במקרים האלו יהיה צורך לחזור על הטיפול. לפיכך במקרים מסוימים הטיפול יעיל להעלמת הכאבים בגב למשך שלושה חודשים עד שנה וחצי בלבד.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן