גב אל גב: כך תשמרו על הגב שלכם

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב גבאמנם נכון להיום ישנו מגוון רחב של טיפולים המתאימים עבור אנשים הסובלים מבעיות גב שונות, אך בכל הקשור לטיפול בבעיות גב, דבר אחד בטוח – הרבה יותר קל למנוע את הבעיות מאשר לטפל בהן. אמנם אין ספק שלא ניתן למנוע את כל הבעיות כולן וכי בחלק מהמקרים מדובר על בעיות שמתרחשות מבלי שתהיה לנו שליטה על כך, אך על ידי הקפדה על כללים פשוטים ניתן בהחלט ניתן למזער את הסיכוי להופעתן.

הימנעות מישיבה ממושכת

בין הגורמים המרכזיים לבעיות גב נפוצות כמו למשל בלט דיסק או פריצת דיסק, חשוב להזכיר את הישיבה הממושכת. בזמן הישיבה מופעל על הדיסקים הבין חולייתיים שבעמוד השדרה לחץ הגבוה פי 1.4-1.6 מהלחץ המופעל עליהם בזמן שאנחנו עומדים. במידה ואנחנו יושבים בישיבה מרושלת במיוחד או בישיבה תוך רכינה לפנים (קדימה), הרי שהלחץ יכול להיות גבוה פי 1.8 ואפילו גבוה פי 2 בהשוואה ללחץ המופעל עליהם בזמן העמידה.

לפיכך במידה ואתם מעוניינים לשמור על הגב שלכם ולהפחית במידת האפשר את הסיכוי להתפתחות של בעיות גב, עליכם להימנע מישיבה ממושכת כמה שרק ניתן.

במידה ואתם עובדים בעבודה במהלכה אתם נאלצים לשבת שעות ארוכות מול המחשב, הקפידו לעשות הפסקת התרעננות כל חצי שעה או שעה לכל היותר. במהלך ההפסקה בצעו תרגילי מתיחות, הניעו את הכתפיים, התהלכו מעט בחדר ושחררו את הגב.

באופן כללי מומלץ להכיר את תנוחת הישיבה הנכונה שצורתה היא צורת האות S. במידת הצורך ניתן למקם כרית קטנה בקשת הנוצרת בחלק התחתון של הגב.

הימנעות מהרמת משקלים כבדים

הלחץ על הדיסקים הבין חולייתיים הממוקמים בעמוד השדרה יכול להיות גבוה מאוד כאשר אנחנו מרימים משאות כבדים מדי. לכן, מומלץ מאוד להימנע מהרמה של משאות כבדים ובמידה ואתם מרימים משאות כעניין שבשגרה, חשוב מאוד לעשות שימוש בשרירי עזר כדי להפחית את העומס מעמוד השדרה. כך למשל מומלץ מאוד לחזק את שרירי הרגליים, הידיים והבטן ולעשות בהם שימוש במהלך ההרמה והנשיאה.

כיום ידוע כי צורות הרמה מסוימות מגדילות את הסיכוי לסבול מבעיות גב וכאבי גב ולכן במידה ואתם מעוניינים לשמור על הגב שלכם, מומלץ לגשת לאורתופד על מנת ללמוד מעט על הטכניקות הנכונות בהן יש להתכופף, להרים חפצים, לשאת משקלים כבדים ועוד.

נקיטת אמצעי זהירות

אמנם בחלק ניכר מהמקרים הבעיות בגב מתפתחות באופן הדרגתי כתוצאה מנזקים מצטברים, אך לא אחת הנזקים מתפתחים באופן פתאומי כתוצאה מטראומה לעמוד השדרה. לפיכך, כל מצב שבו שאתם עוסקים בפעילות שיש בה משום הסכנה לגב ולעמוד השדרה, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות מסוימים על מנת להגן על הגב.

כך לדוגמה רכיבה על רכב דו גלגלי מסוכנת מאוד לעמוד השדרה גם אם מדובר על קטנוע בעל מנוע חלש יחסית. אי לכך בכל פעם שאתם עולים על רכב דו גלגלי, מומלץ מאוד ללבוש מעיל בעל תמיכה מיוחדת והגנה מיוחדת לעמוד השדרה.

באופן דומה, כאשר מטפסים על סולם או גג, חשוב להצטייד ברתמות בטיחות מתאימות על מנת למזער את הסיכוי לנפילה על הגב וגרימת נזק לעמוד השדרה.

חיזוק שרירי הגב

ככל שתחזקו את שרירי הגב, כך תפחיתו את הסיכוי שהשרירים יתכווצו בתגובה למאמץ וכך תפחיתו את העומס המופעל על עמוד השדרה. ישנו מגוון רחב של תרגילים לחיזוק שרירי הגב שניתן לבצע באופן עצמאי בבית אם כי בפעמים הראשונות מומלץ להתאמן בנוכחות איש מקצוע על מנת שלא להזיק לגב.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן