נעליים אורתופדיות יעילות ומומלצות לסובלים מכאבי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
שומרים על הגב בעזרת נעליים אורתופדיות
שומרים על הגב בעזרת נעליים אורתופדיות

כאבי גב תחתון הם אחת התלונות הנפוצות ביותר בגללן פונים מטופלים רבים לרופא, כ80% מהאוכלוסייה סובלים או יסבלו מכאבי גב בשלב כלשהו בחייהם. לאורח החיים המערבי יש השפעה משמעותית על שכיחות התופעה, מאחר והאפנתיות של העבודות הפיזיות, הדינמיות, באוויר הפתוח הולכת ופוחתת והאדם נוטה יותר לעבודה סטטית משרדית מול המחשב, בישיבה ממושכת ורציפה.

סוג כזה של עבודה, חשוב לשבת על כיסא מותאם ונוח, משום שהגב זקוק לתמיכה נאותה כדי לשמור על יציבה ותפקוד תקינים. סגנון החיים המודרני וטיב התנאים הסביבתיים עשויים להתיש ולהשפיע על הגוף. לחוזק שרירי הגוף אין בדרך כלל השפעה על כאבי הגב כפי שנהוג לחשוב.

הקלה בכאבי הגב

מדרסים ונעליים אורתופדיות משמשים לטיפול בכאב גב תחתון ולמקרים בהם המטופל מאובחן עם שינוי מבני בגפיים. בעיות מבניות בקרסול או בחלקים אחרים של הרגל משפיעים לרוב על איזון הגוף בעת התנועה. חוסר תיאום וחוסר איזון מקשים על ההליכה והביצוע של הפעילות. כמו כן, עם השנים עשויים להחמיר כאבי הגב. אי יציבות ושימוש רב יותר בצד אחד של הגוף עשויים להכביד על עמוד השדרה ולגרום לכאבים. נעליים אורתופדיות הן כלי טיפול יעיל בכאבי הגב במצבים אלה.

מלבד הימנעות מהליכה על עקבים ושימוש בכפכפים, חשוב לעבור באופן יזום לרכישת נעליים אורתופדיות מיוחדות שיכולות למנוע ולהקל על כאבי הגב. נעליים אורתופדיות נוחות מייעלות את פעילות השרירים ומקלות על העומס הנוצר על הגב.

גורמים שכיחים לכאבי גב

כאבי גב נוצרים בשל מגוון רחב של שינויים כגון: בעיות בשרירים, בעצבים, בעצמות, דיסק בין חולייתי או גידים בעמוד השדרה. גירוי או לחץ המופעל על עצבי עמוד השדרה ועצבים המעצבבים את הרגליים, יכולים גם הם לגרום לכאבי גב. כמו כן, מתיחת זוקפי הגב יכולה לעורר כאב פתאומי.

נזק לעצמות, לגידים או למפרקים הן תופעות נפוצות המושפעות מיציבה בלתי תקינה ועומס המופעל על הגב. ניוון של דיסק בין חולייתי הוא תהליך פתולוגי המתגבר עם השנים. ניוון הדיסק עשוי להפעיל לחץ על עצב העובר בסמוך לו ובאופן זה להוביל לכאב מתמשך. זיהוי התסמינים ואבחון מוקדם הכרחיים לטיפול בכאבי הגב, שכן כאשר הגורם לבעיה ידוע קל יותר לטפל בה.

האם כפכפים גורמים לכאבי גב?

בגלל האקלים הקיצי בארצנו מקובל לנעול כפכפים. אולם, בשל חוסר התמיכה של הכפכפים ברגל הם מגבירים לחץ על מפרק הרגל והגידים. שימוש תכוף בכפכפים לאורך השנים מוביל לכאבי גב, כאבים אזוריים בכף הרגל ולפגעים בברך ובקרסול. רבים נוהגים לנעול את נעל הקרוקס הפופולרית שאמנם בולמת זעזועים, אך אינה תומכת באופן אידאלי בקרסול ולפיכך אינה נעל שמומלצת לשימוש יומיומי.

נעל אורתופדית מונעת את הבעיות האלה ומאפשרת הליכה טובה. כמו כן, נעליים אורתופדיות מאפשרות עמידה מרובה במהלך היום ללא כאבים ומתאימות בעיקר לאנשים העובדים בעמידה ממושכת.

התאמת הנעל

לאחר האבחון הרפואי הנעל האורתופדית מותאמת באופן אישי לכל אדם בהתאם לבעיה הרפואית ממנה הוא סובל. כבר מגיל צעיר ניתן לטפל בבעיה מבנית במידה והיא קיימת ובכך למנוע כאבי גב עתידיים. נעליים אורתופדיות משפרות את היציבה, תומכות בקרסול ובכף רגל ומקלות על כאב. בניגוד לעבר, כיום ניתן לבחור נעליים אורתופדיות ונוחות בעיצוב מודרני ואסתטי.

מבנה הנעל והחומר ממנו היא מיוצרת מאפשרים לרגל לנשום באמצעות פתחי אוויר מיוחדים הממוקמים בחלקים שונים של הנעל. הנעל נועדה לשנות את המנח האנטומי של הרגל באופן כזה שיקל על כאבי גב וישפר את התנועה. בתוך הנעל מוטמעים חומרים מיוחדים המסייעים לבלימת זעזועים במהלך ההליכה ובכך מקטינים את העומס על עמוד השדרה והשרירים. הנעל בעלת סוליה גמישה, יציבה ונוחה המותאמת באופן אישי.

נעליים אורתופדיות
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן