רשלנות רפואית במהלך ולאחר ניתוחי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

רשלנות רפואיתניתוחי גב טומנים בחובם סיכונים מסוימים כאשר ישנם ניתוחים מורכבים יותר, הכרוכים בסיכון גבוה יותר לסיבוכים חמורים יותר וישנם גם ניתוחים הנחשבים לפשוטים יחסית, הכרוכים בסיכון מינימאלי.

ניתוחי הגב הנפוצים ביותר הם ניתוח להסרה מלאה או חלקית של דיסק בין חולייתי, ניתוח לאיחוי חוליות וניתוח להחלפת דיסק בין חולייתי בדיסק מלאכותי. כל אחד ואחד מהניתוחים שהוזכרו לעיל יכול להוביל לסיבוכים חמורים שמקורם בעיקר בנזק לעצבים העוברים בעמוד השדרה. הנזק יכול להיגרם במהלך הניתוח, אך במקרים מסוימים סיבוך שהתפתח במהלך הניתוח כמו למשל זיהום מקומי, יכול לבוא לידי ביטוי רק מספר ימים לאחר שהניתוח הסתיים.

רשלנות רפואית במהלך ניתוחי גב

חשוב להבין כי במקרים רבים נגרמים במהלך ניתוחי הגב נזקים שלא ניתן היה למנוע ולכן כאשר מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית במהלך ניתוח גב, על עורך הדין שמייצג את התובע, להוכיח לבית המשפט, כי את הנזק שנגרם למרשו, ניתן גם ניתן היה למנוע. למעשה על עורך הדין להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל הוא תוצאה ישירה של טיפול רשלני ושל חריגה מהפרוטוקולים הרפואיים המקובלים.

הרשלנות הרפואית במהלך ניתוח גב יכולה לבוא לידי ביטוי בפגיעה בעצב בחוט השדרה, בפגיעה בכלי דם שהובילה לדימום מסיבי, בהשארה של עצם זר כמו לדוגמה פד רפואי בגופו של המנותח, בביצוע ניתוח באזור הלא נכון שלא לצורך, בגרימת זיהום באזור הניתוח ועוד. יש לציין כי במקרים מסוימים הניתוח לא מוביל לשינוי במצבו של המנותח ובמקרים חמורים יותר, הניתוח רק גורם להחמרת התסמינים.

עד כה הזכרנו על קצה המזלג רק את הסיבוכים הספציפיים שיכולים להתרחש במהלך ניתוחי גב, אך חשוב לזכור שישנם סיבוכים האופייניים לכל הניתוחים באשר הם. הכוונה היא בעיקר לסיבוכים הקשורים בפעולת ההרדמה כמו לדוגמה מתן מינון לא מתאים של חומר הרדמה (מינון גבוה מדי או נמוך מדי), מתן של חומרי הרדמה שהמטופל רגיש אליהם ועוד.

רשלנות רפואית לאחר ניתוחי גב

מאחר וניתוחי גב הם טיפולים מורכבים יחסית, הרי שגם לאחר ההתאוששות ולאחר שחרור המטופל לביתו, ישנה חשיבות עליונה להמשיך ולעקוב אחרי תוצאות הניתוח ואחרי מצבו הבריאותי של המנותח. לפני השחרור על הרופא לספק למנותח הנחיות ברורות בנוגע לאופן שבו עליו להתנהל, לפעולות שעליו להימנע מביצוען, לטיפולי המשך שעליו לעבור (כמו לדוגמה פיזיותרפיה) ועוד.

כמו כן על המנתח להסביר למטופל מה הן תופעות הלוואי השגרתיות לאחר הניתוח שעבר ומה הן תופעות הלוואי המחייבות בירור רפואי מידי. בנוסף לכך, על המנתח לקבוע עם המנותח לפני השחרור מועד לפגישת מעקב שבה נבדקת מידת ההצלחה של הניתוח ותקינות מהלך ההחלמה של הפצע הניתוחי. לרוע המזל, לא תמיד הפרוטוקול שתואר לעיל בקצרה, מתנהל כשורה.

כך לדוגמה במקרים מסוימים המטופל לא מקבל את ההנחיות המתאימות ובמקרים לא מעטים, אובד הקשר עם המטופל, מה שמגדיל את הסיכוי להתפתחות סיבוכים שנותרים ללא טיפול או מענה. כתוצאה מכך, עלול להיווצר מצב שבו הניתוח בוצע בהצלחה, אבל בסופו של דבר התפתחו סיבוכים בשל מעקב לא תקין אחרי הניתוח.

רשלנות רפואית במעקב לאחר ניתוחי גב יכולה גם כן לבוא לידי ביטוי בהתעלמות מתלונות על תסמינים שיש בהם כדי להעיד על סיבוך או הקלת ראש בתלונות מעין אלו. כך לדוגמה לפני מספר שנים, התלונן מנותח מחיפה בפני המנתח שלו על כאבים עזים באזור בו נותח בעמוד השדרה. המנתח פטר אותו באומרו שמדובר בכאבים שאין מנוס מהם והפציר בו להישאר בביתו ולהמשיך ליטול את משככי הכאבים.

המטופל עשה כן אך לאחר מספר ימים החליט לפנות על דעת עצמו לחדר מיון, כיוון שלא יכול היה לסבול עוד את הכאבים החזקים, שם התברר כי הוא סובל מזיהום חמור באזור הניתוח, שהצריך ביצוע של ניתוח חוזר.

למידע נוסף – בירור אפשרות מקרה של רשלנות רפואית

ראו גם:

רשלנות באבחון או טיפול בפריצת דיסק

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן