בלט דיסק דיפוזי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלט דיסקדיסקים בעמוד השדרה הם "תותבים" גמישים בין החוליות, והם יוצרים מרחב לעצבים בעמוד השדרה, בכדי לפעול כבולמי זעזועים. הדיסקים מורכבים משני חלקים נפרדים. בלט דיסק הוא תופעה נפוצה באופן יחסי.

בדרך כלל, הוא אינו גורם לתסמינים; עם זאת, הוא יכול לגרום לחוסר נוחות ונכות בחלקים שונים של הגוף, אם הדיסק דוחס את שורש העצב הסמוך. במהלך ההזדקנות, החלק הסיבי החיצוני של הדיסק הבין חולייתי נחלש, ולחץ מליבת הדיסק המרכזי עלול להימתח ולגרום לדיסק להתבלט. אנשים רבים סובלים מבלט דיסק, מבלי להיות מודעים לכך, כל עוד השטח הבולט אינו לוחץ על רקמות עצביות מסביב.

כאשר הדיסק הבולט פוגע בעצבים של עמוד השדרה, לעומת זאת, הסימפטומים מתחילים. בגב התחתון, הדיסק הפגום יכול לגרום לכאב אשר יוקרן לירכיים, לישבן, לרגליים ולכפות הרגליים. בעמוד השדרה הצווארי, הכאבים יכולים להקרין אל הצוואר, במורד הזרוע והאצבעות. כ -90 אחוזים מהדיסקים הבולטים מתרחשים באזור המותניים ובגב התחתון, ורובם יהיו בעלי תסמינים בעלי דרגות חומרה משתנות.

הסיבות לבלט דיסק דיפוזי

הבנת הגורמים לדיסקים בולטים יכולה לעזור לך להימנע מתסמינים כואבים הנגרמים מכך. בלט של דיסקים מתרחשים עקב היחלשות של טבעת הבלימה הסיבית החיצונית של הדיסק. היחלשות זו היא לעתים קרובות קשורה לגיל, כך שעובדה זו היא בלתי נמנעת. עם זאת, ישנם מספר פעילויות אשר מאיצות את התפתחות הבליטה, אשר מהן יש להימנע.

ההמלצה היא להגן על הגב בעת הרמת משאות, להקפיד על יציבה טובה, לשמור על משקל בריא ופעילות גופנית קבועה בכדי לחזק את שרירי הליבה התומכים במשקל גוף.

גורמי הסיכון לדיסק בולט כוללים: גיל, מחלות ניווניות כמו דלקת מפרקים ניוונית, טכניקות הרמה לא נכונה בעת הרמת חפצים כבדים, מתח צווארי (כתוצאה מעבודה מאומצת), גובה (אנשים גבוהים עלולים להיות מועדים יותר), משקל יתר, תזונה לא בריאה ,יציבה לקויה, חוסר תזוזה על בסיס קבוע, עישון.

כאשר נושאים משקל רב (כולל משקל גוף כבד), הלחץ דוחף את גרעין הדיסק לכיוון החלק החיצוני של הדיסק ב -360 מעלות. כאשר מתכופפים קדימה (שנעשה באופן שכיח יותר מאשר כיפוף לאחור), הגרעין נדחף יותר לכיוון החלק האחורי של הדיסק.

הסיבים הטבעתיים הם בדרך כלל קשיחים מספיק בכדי להכיל את הדיסק במהלך פעילות רגילה, כולל עבודה, אבל כאשר מופעל לחץ גדול מדי, שכבות הרצועות עלולים להיכשל והג'ל הגרעיני מתחיל "לבלוט" כלפי השכבות החיצוניות (ימין או שמאל או שניהם) של החלק האחורי של הדיסק. לעתים קרובות הדיסק בעמוד השדרה עשוי לבלוט על פני שטח גדול (עד 50% מהיקף הדיסק), וזה הוא ייקרא בלט דיסק דיפוזי.

טיפולי בבלט דיסק דיפוזי

בעקבות אבחנה של בלט דיסק סימפטומטי, הרופא ימליץ ​​על טיפולים שנועדו להקל על התסמינים, כגון מנוחה, קומפרסים חמים, תרגילים ותרופות. בדרך כלל, הסימפטומים הנובעים מדיסק בולט ישככו בעקבות טיפול שמרני. במידה והטיפול השמרני נכשל, הרופא עלול יהיה להמליץ ​​על ניתוח בעמוד השדרה.

ניתוח זה בעברו היה אירוע מפחיד, וכלל אשפוז יקר, סיכונים משמעותיים ותקופת הבראה ארוכה. כיום נעשים ניתוחים זעיר-פולשניים המבוצעים על ידי לייזר מכוון, עם סיכונים מועטים ותקופת הבראה קצרה יחסית. פעמים רבות, ניתוחים אלה יכולים להתבצע אף ללא אישפוז.

למרות שזה לא קריטי, כדאי לדעת באיזה סוג של פריצת דיסק מדובר (דיפוזי ורחב או מקומי וצר). הסיבה לכך היא כי למרות העובדה שהם מטופלים במהותם באופן דומה, זמן ההחלמה יכול להיות ארוך יותר כאשר המדובר על בלט דיסק דיפוזי. את האבחנה הדפיניטיבית, אפשר לעשות באמצעות MRI.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן