גידולים בעמוד השדרה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גידולים בעמוד השדרהגידולים בעמוד השדרה עלולים להתפתח בתוך עמוד השדרה ולהרוס רקמות, או להתפתח מחוץ לעמוד השדרה, ולדחוס את העצבים. התסמינים כוללים כאבי גב חמורים ובעיות נוירולוגיות קשורות לעמוד השדרה או לשורשי העצבים בעמוד השדרה.

האבחון נקבע בבדיקת MRI, והטיפול עשוי לכלול סטרואידים, כריתה כירורגית והקרנות. רוב הגידולים בעמוד השדרה הם שפירים, ומאובחנים כסוגי מנינגיומה ונוירופיברומה, שהם גידולי עמוד השדרה העיקריים הנפוצים ביותר. גידולים גרורתיים נובעים בדרך כלל מקרצינומות של הריאות, השדיים, הערמונית, הכליות, בלוטת התריס או לימפומה. גידולים בעמוד השדרה עלולים לגרום לנזק נוירולוגי באמצעות דחיסת עצבי עמוד השדרה. הם עלולים לפלוש לאזורים אחרים בגוף ולגרום להרס מערכות.

תסמינים וסימנים

כאבי גב הם תסמין מוקדם המצביע על גידול פרוגרסיבי שאינו קשור לפעילות גופנית מאומצת או לתפקוד לקוי, והם מחמירים במצב שכיבה. הכאבים עשויים להקרין למקומות אחרים בגוף, ומלווים בירידה בתפקוד עמוד השדרה, עד להתפתחות מצב השבתה. דוגמאות נפוצות הן חולשה ספסטית, בריחת שתן, תפקוד לקוי של חלק מהחושים או כולם, ופגיעה בחלק מסוים של עמוד השדרה.

חולים רבים הסובלים מגידולים בעמוד השדרה, סובלים מכאבים, אך חלקם סובלים מבעיות תפקוד של הגפיים התחתונות, בעיות נוירולוגיות, ותסמיני דחיסה בעמוד השדרה, או שילוב של תסמינים אלו.

תסמיני דחיסה בעמוד השדרה עלולים להחמיר במהירות ולגרום לאובדן שליטה על המעיים ושלפוחית השתן. תסמיני דחיסת שורש עצבים נפוצים אף הם וכוללים כאבים ותחושת נימול, ולאחריהם אובדן תחושה, חולשת שרירים, ואם הדחיסה היא כרונית, גם ירידה בתפקוד השריר, אשר מתרחשת לאורך שורשי העצבים הפגועים.

אבחון גידולים בעמוד השדרה

חולים עם בעיות נוירולוגיות או בעיות דחיסה בעמוד השדרה, בחשד לגידולים, דורשים אבחון וטיפול חירום. תהליך האבחון כולל בדיקת MRI לגילוי גידולים בעמוד השדרה, אופן התקדמותם, ואיתור גורם השורש לכאבים ולבעיות נוירולוגיות. בדיקת MRI מצביעה על האזור הפגוע בעמוד השדרה, ובדיקת CT מהווה חלופה אפשרית, אך היא פחות מדויקת.

אם בדיקת MRI אינה מצביעה על גידולים בעמוד השדרה, הרופא שוקל בעיות אחרות של עמוד השדרה, למשל מורסות או מומים, וגידולים ליד החוליות. צילומי רנטגן של עמוד השדרה, המבוצעים מסיבות אחרות, עשויים להצביע על הרס נרחב בחוליות, או עיוות רקמות, במיוחד אם הגידול גרורתי.

טיפול בגידולים בעמוד השדרה

הטיפול כולל תרופות קורטיקוסטרואידים, ניתוח כריתה, הקרנות, או שילוב טיפולים. לחולים עם בעיות נוירולוגיות נקבעים סטרואידים, אותם יש להתחיל מיד, להפחתת בצקת עמוד השדרה ושמירת התפקוד. גידולים הכרוכים בדחיסת עמוד השדרה מטופלים בהקדם האפשרי.

במצב חמור, מספר גידולים בעמוד השדרה ניתנים היטב לטיפול באמצעות ניתוח, הפותר את הבעיות בקרב מחצית מהחולים. אם הגידולים אינם ניתנים לטיפול בניתוח, ניתן לטפל באמצעות הקרנות, עם או ללא הפחתה כירורגית.

גידולי דחיסה עם גרורות בדרך כלל נכרתים בניתוח מעמוד השדר, ואז מטופלים עם הקרנות. גידולים עם גרורות ללא דחיסה מטופלים עם הקרנות בלבד, אך לעיתים קיים צורך בכריתה אם ההקרנות אינן יעילות

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן