הקץ לכאבי גב וטיפול מקומי בפריצת דיסק: שיכוך כאב בעזרת וולטרן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

משחהוולטרן היא תרופה השייכת למשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידים. התרופה נמכרת בטבליות לבליעה, בפתילות הניטלות דרך פי הטבעת או בג'ל למריחה על העור. ברוב המקרים בהם התרופה נמכרת לסובלים מבעיות גב, ייעשה שימוש בתרופה הנמכרת כג'ל, הנקראת בהתאמה וולטרן ג'ל.

וולטרן ג'ל ניתן לרכוש כיום גם ללא מרשם רופא. בנוסף לטיפול בסובלים מפריצת דיסק, הג'ל מתאים גם לסובלים מטראומה של הגידים, כאבי גב, המפרקים והשרירים, כתוצאה מחבורה, מתיחה או נקע. כמו כן התכשיר מתאים לסובלים ממחלות ראומטיות מקומיות של רקמות רכות כמו למשל בורסיטיס או מרפק טניס.

המצבים בהם יש להימנע משימוש בוולטרן

השימוש בתרופה אסור לנשים בהיריון או לנשים מניקות. כמו כן השימוש אסור עבור אלו שבעבר סבלו מרגישות אלרגית לאחד ממרכיבי התרופה או לתרופות אחרות המיועדות לטיפול בדלקת, חום או כאבים כמו למשל איבופרופן, אספירין או כל תרופה אחרת ממשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידים. חל איסור מוחלט להשתמש בתרופה הנמכרת כג'ל על עור מגורה או למרוח אותה על פצעים פתוחים. כמו כן יש להימנע ממגע בין התרופה לעיניים.

השימוש בתרופה ללא ייעוץ עם רופא אסור עבור אלו שסובלים או שסבלו בעברם מליקויים בתפקוד הלב, מערכת העיכול או הכבד וכן עבור אלו הסובלים או שסבלו בעברם מאסטמה או מיתר לחץ דם. כמו כן אין לעשות שימוש תכוף בתרופה ללא התייעצות עם רופא כשברוב המקרים שימוש שנמשך למעלה משבועיים או שלושה יכול להיות אף מסוכן ולהוביל לתופעות לוואי שליליות.

כמו כן אין לעשות שימוש בתרופה על שטחים נרחבים מאוד בעור שכן התרופה מיועדת לשימוש מקומי. לאחר מריחת התרופה על העור יש להימנע מחשיפה של העור לקרינת השמש. בדרך כלל התרופה לא מומלצת לילדים מתחת לגיל 12.

הכמות המומלצת שיש למרוח על העור על מנת ליהנות משיכוך הכאבים

את התרופה יש למרוח לתוך העור כשלוש עד ארבע פעמים מדי יום באזור הכואב. הכמות של התרופה שיש למרוח על העור תלויה בגודלו של האזור הפגוע. ברוב המקרים כמות קטנה יחסית בנפח של אגוז מלך או דובדבן תספיק לחלוטין.

חשוב להימנע ממריחה של תכשירים אחרים על העור עליו מורחים את הוולטרן ג'ל בזמן הטיפול. בכל מקרה שבו לא חל שיפור במצבו של החולה ובכל מקרה שבו חלה החמרה במהלך הטיפול, יש לדווח על כך לרופא. באופן כללי יש למרוח את הכמות המינימאלית ביותר האפשרית.

מה הן תופעות הלוואי של התרופה?

תופעות הלוואי של השימוש בוולטרן רבות ומגוונות. בין היתר מדובר על התופעות הבאות:

  • תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאבי ראש וסחרחורות, בחילות, הקאות ושלשולים, קשיי עיכול, כאבי בטן, אובדן תיאבון וגזים, פריחה עורית ובעיות בתפקודי כבד.
  • תופעות נדירות יותר הן למשל פריחה מגרדת, הפרעות כבד חמורות, ישנוניות וכאבי בטן המהווים עדות לדלקת בקיבה.
  • התופעות הנדירות ביותר המתרחשות בשכיחות הנמוכה מ – 1:10000 הן למשל ראייה מטושטשת או ראייה כפולה, כאבי חזה, דם בשתן, נשירת שיער, הפרעות בחוש הטעם, חוסר תחושה ברגליים או בידיים, אנמיה, דיכאון, נדודי שינה, חוסר התמצאות ועוד.
  • שכיחות התופעות ודרגת החומרה שלהן משתנות בהתאם לצורת הנטילה של התרופה (ג'ל, טבליות או פתילות).
  • בכל מקרה שבו מופיעה תופעת לוואי יש לדווח על כך לרופא המטפל. תופעות לוואי כמו למשל שיתוק, אובדן תחושה, היווצרות של שטפי דם ספונטניים או דימומים ספונטניים, פגיעה בזיכרון או קשיי דיבור, מחייבות התייחסות רפואית מידית.
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן