טיפול אלטרנטיבי לבעיות בגב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבבשנים האחרונות אנחנו עדים לפתיחות יוצאת דופן מצד הממסד הרפואי הקונבנציונאלי לשיטות מתחום הרפואה המשלימה.

הדבר בא לידי ביטוי בחיבוק החם שמקבלות פרקטיקות מתחום הרפואה האלטרנטיבית מצד קופות החולים, מהעובדה שכמעט בכל מחלקה אונקולוגית ניתן למצוא כיום מספר מטפלים מתחום הדיקור, התרפיה באמנות או תחומי טיפול אלטרנטיביים נוספים וכן בעובדה שכיום יותר ויותר רופאים מכירים בכך שלא רק שהטיפול האלטרנטיבי אינו מזיק, אלא שבכוחו להועיל במצבים רבים שידה של הרפואה המערבית קצרה מלהושיע.

במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר טכניקות טיפול מתחום הרפואה האלטרנטיבית שעשויות לסייע לכם להתמודד עם בעיות הגב מהן אתם סובלים.

לפני שנפתח בסקירה ברצוננו לציין כי לפני שבוחרים בטכניקה המתאימה, יש להתייעץ ראשית עם רופא שכן חשוב להתאים את הטכניקה הטיפולית לבעיית הגב באופן ספציפי.

כמו כן כדאי שלא לוותר על הטיפולים הקונבנציונאליים או להזניח אותם לטובת הטיפולים האלטרנטיביים. רפואה משלימה עדיין לא הוכחה במאת האחוזים כאפקטיבית כמו הרפואה המערבית ולכן כיום היא בגדר רפואה משלימה.

טיפול אלטרנטיבי דיקור סיני

שיטת הדיקור הסיני היא אחת מטכניקות הטיפול העתיקות ביותר בהיסטוריה. הדיקור הסיני מתבסס על האמונה לפיה בגופנו זורמים נתיבי אנרגיה בלתי נראים הנקראים מרידיאנים. כאשר מתרחשות חסימות בנתיבי האנרגיה, מופיעים תסמינים פיזיים היכולים ללבוש מגוון רחב של צורות.

על ידי דיקור של המטופל בנקודות אסטרטגיות לאורך המרידיאנים, ניתן לשחרר את החסימות האנרגטיות ולהשיב את הסדר על כנו.

ככל שחולפות השנים הולכות ומצטברות העדויות המחקריות המראות כי הדיקור הסיני יכול לסייע לסובלים מכאבי גב להתמודד עם כאביהם. אמנם לא ברור עדיין כיצד הדיקור מסייע להפחתת הכאבים, אך לפי הנתונים המחקריים נראה כי חרף חוסר ההבנה של המנגנון, הממצאים מעידים על שיפור משמעותי במידת החומרה של הכאב בקרב הסובלים מבעיות גב לאחר סדרה של טיפולי דיקור סיני.

שיאצו

השיאצו היא שיטת טיפול אלטרנטיבי במגע ששורשיה נעוצים עמוק בתרבות היפנית. ביפן המודרנית השיאצו היא טיפול רפואי לכל דבר, אך בשאר מדינות העולם מדובר על טכניקת טיפול משדה הרפואה המשלימה.

בדומה לדיקור הסיני, גם השיאצו מתבססת על ההנחה כי בגופנו זורמים נתיבים אנרגטיים וכי חסימות בזרימה של האנרגיה מובילות לתסמינים פיזיים. עם זאת, בשיטת השיאצו לא נעשה שימוש במחטים אלא בלחיצות ובמתיחות המבצע המטפל בגופו של המטופל.

השיאצו היא טכניקת טיפול הוליסטית הגורסת כי ישנו קשר הדוק בין מצבו הרגשי והנפשי של המטופל לבין מצבו הפיזי. לפיכך הטיפול מתקיים באווירה רגועה ונינוחה מאוד. מדובר על טיפול המבוצע באופן הדרגתי בהתאם ליכולתו של המטופל לשאת את המניפולציות השונות המבוצעות על גופו במהלכו המטופל נרגע מאוד ומגיע למצב של רפיון שרירים ושלווה.

הידרותרפיה

הידרותרפיה היא הגדרת מטריה למגוון טכניקות טיפול שהמשותף להן הוא שהן מתנהלות בתוך בריכה טיפולית. היתרון של הטיפול ההידרותרפי עבור הסובלים מבעיות גב בא לידי ביטוי בכך שבתוך הבריכה ניתן לנצל את כוח הציפה וכך לבצע פעולות שונות שאינן אפשריות מחוץ למים.

באופן כזה ניתן לתרגל פעולות שונות בסביבה הבטוחה ללא חשש מכאב או מנפילה ובשלב מאוחר יותר לתרגל את אותן הפעולות גם מחוץ למים, לאחר שהגוף התרגל אליהן ולמד אותן.

כירופרקטיקה

הכירופרקטיקה היא שיטת טיפול אלטרנטיבי מערבית בעלת ראייה הוליסטית המתמקדת בטיפול בבעיות במערכת השריר והשלד בדגש על עמוד השדרה. מדובר על טכניקה ידנית שמבוססת על לחיצות וביצוע מניפולציות במטרה להזיז את חוליות עמוד השדרה ולמנוע מנח לא תקין או לחץ על עצבים שעלול לגרום לכאבים.

הטיפול הכירופרקטי יכול לסייע לסובלים ממגוון רחב של בעיות גב לרבות בעיות נוירולוגיות שונות שמקורן בעמוד השדרה, פריצת דיסק, כאבי מפרקים ועוד.

אוסטיאופתיה

האוסטיאופתיה באה לעולם בשלהי המאה התשע עשרה מתוך אמונה שעל ידי הבאת מערכות הגוף השונות לתפקוד אופטימאלי, ניתן לסייע לגוף להשתמש בכוח הריפוי הטבעי הטמון בו.

ישנם שלושה זרמים מרכזיים בשיטה זו: אוסטיאופתיה קרניאלית, אוסטיאופתיה ויסראלית ואוסטיאופתיה סטרוקטורלית.

האוסטיאופתיה הקרניאלית שמה את הדגש על עצמות הגולגולת ועל ההשפעה שלהן על מערכות הגוף השונות, האוסטיאופתיה הויסראלית שמה את הדגש על הקשרים שבין האיברים הפנימיים והאוסטיאופתיה הסטרוקטורלית שמה את הדגש על מערכת השריר והשלד.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן