כאבי גב לאחר תאונה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב גב לאחר תאונהכאבי גב אחרי תאונה הם תופעה נפוצה המהווה במקרים רבים עילה להגשת תביעה לקבלת פיצויים. תאונה היא אירוע פתאומי שהתרחש באופן לא מתוכנן ומחלה למשל לא יכולה להיחשב כתאונה. התאונות השכיחות ביותר הן תאונות דרכים ותאונות עבודה אך בנוסף תאונה יכולה להתרחש גם במהלך עיסוק בספורט או במהלך עיסוק בתחביב למשל.

בנוסף לכך, התאונות יכולות להתרחש במהלך עיסוק בעבודות הבית כמו למשל במקרה שבו אדם נופל מגג ביתו במהלך ניקיון של הגג או טיפול בבעיות שונות בגג.

מה הם התסמינים של כאבי גב אחרי תאונה?

ברוב המקרים הכאבים יופיעו מיד לאחר התאונה אם כי לעיתים הכאבים יתפתחו בהדרגה שעות מספר או מספר ימים לאחר התאונה. לא אחת לאחר התאונה מופרשים למחזור הדם חומרים מסוימים שגורמים לגוף להיכנס למצב של הלם. חומרים אלה משמשים כמשככי כאבים טבעיים ולפיכך לא תמיד ניתן לחוש בכאבים ישירות לאחר התאונה.

כמו כן לא תמיד מדובר בכאבים חמורים במיוחד שכן במקרים מסוימים מדובר על כאבים קלים מאוד שכמעט ואינם מורגשים. הכאבים יכולים להופיע באופן כרוני ולהימשך תקופה ארוכה אך לעתים מדובר על כאבים זמניים שחולפים תוך פחות משלושה חודשים. הכאבים יכולים להופיע בכל אזורי הגב אך בדרך כלל מדובר על כאבים בעמוד השדרה הצווארי (באיזור הגב העליון) או בעמוד השדרה המותני (באיזור הגב התחתון).

בחלק מהמקרים הכאבים בגב יהוו את התסמין המרכזי או היחיד של הפגיעה אך בחלק ניכר מהמקרים יופיעו תסמינים נוספים שיכולים לבוא לידי ביטוי למשל בהקרנה של הכאב לגפיים התחתונות, לגפיים העליונות או לראש, קשיי נשימה, היחלשות של שרירים באזורים שונים בגוף, מוגבלות בתנועתיות ובגמישות של עמוד השדרה, התפתחות של דלקת בגב ועוד.

חשיבות הבדיקה הרפואית לאחר תאונה

מאחר ולא תמיד ניתן להרגיש את הכאבים ישר לאחר התאונה, חשוב מאוד לגשת סמוך ככל האפשר לתאונה לבדיקה רפואית. לבדיקה הרפואית יש חשיבות משפטית רבה שכן ככל שיחלוף זמן רב יותר בין מועד התאונה למועד הבדיקה, כך יהיה קשה יותר להוכיח כי הנזק שנגרם אכן נגרם בעקבות התאונה ולא בעקבות גורם אחר. בנוסף לכך, חשוב לבדוק את הנפגע סמוך ככל האפשר למועד התאונה על מנת לשלול נזקים חמורים הדורשים טיפול מידי.

אילו נזקים יכולים להיגרם בעקבות תאונה?

ישנו מגוון רחב ביותר של נזקים שיכולים לבוא לידי ביטוי בכאבי גב שמקורם בתאונות מסוגים שונים. בין היתר מדובר על הנזקים הבאים:

  • מתיחה של הצוואר בעקבות תאונת דרכים למשל יכולה לגרום לכאבים חמורים בגב העליון. מצב זה נקרא תסמונת צליפת שוט שכן במהלך ההתנגשות בתאונת דרכים הראש נע קדימה במהירות ולאחר מכן הוא נע אחורה במהירות, בדומה לתנועת השוט.
  • במקרים חמורים יותר עלולים להופיע שברים בעמוד השדרה. השברים יכולים להופיע בכל אחת מהחוליות בעמוד השדרה ולגרום לכאבים חמורים שכן בעמוד השדרה עוברת התעלה העצבית של חוט השדרה, המכילה עצבים רבים.
  • התאונה יכולה לגרום גם לפריצת דיסק. הדיסק הבין חולייתי הוא מבנה טבעתי הבנוי מגרעין בעל מרקם צמיגי העטוף בשכבות סיביות מכל צדדיו. כאשר מופעל לחץ גבוה מדי על עמוד השדרה, הדיסק יכול להיקרע והחומר הג'לטיני שבמרכזו עלול לזלוג החוצה. במידה והדיסק זולג לכיוון תעלת השדרה, עלול להיווצר לחץ רב על שורש עצב ובעקבות כך עלולים להופיע כאבי גב.

כיצד מטפלים בכאבי גב אחרי תאונה?

הטיפול בכאבי גב אחרי תאונה משתנה בהתאם לגורם לכאבים ובהתאם לדרגת החומרה שלהם. במקרים הקלים ניתן יהיה להסתפק בטיפול שמרני הכולל פיזיותרפיה, שימוש במשככי כאבים או ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי הגב במקביל להרפיית השרירים התפוסים או המכווצים אך במקרים החמורים ביותר ייתכן כי יהיה צורך לעשות שימוש באביזרי עזר רפואיים לצורך קיבוע הגב או בניתוח לצורך הפחתת הלחץ מחוט השדרה.

הגשת תביעה ובקשת פיצויים

לעיתים לאחר פגיעת גב במהלך תאונת דרכים מגישים הנפגעים תביעת פיצויים בגין נזק בגוף.

לא מדובר רק בנזקים גופניים אלא גם בנזקים נפשיים שקרו בעקבות האירוע (גם אם לא באופן ישיר, למשל עדי ראייה שחוו טראומה בעקבות צפייה באירוע מסוים).

בנוסף, גם לאדם הפוגע, האחראי לתאונה, יש זכות לקבלת פיצויים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן