גב אל גב

כאבי גב תחתון בצד שמאל

כאבי גב תחתון בצד שמאללמעלה מ-80 אחוז מהאוכלוסייה מדווחת את כאבי גב תחתון בשלב מסוים בחיים שלהם. הכאב יכול לבוא לידי ביטוי בצד שמאל וימין, ברגע בו אנחנו מזהים את המיקום המדויקת של כאבי הגב נוכל גם לזהות את הסיבה לכאבי הגב. הגב התחתון מורכב מחמש חוליות ובין כל חוליה ישנו דיסק המרפד את העצמות, רצועות ששמורות על מיקום החוליות, וגידים המחברים את השריר לעמוד השדרה. בגב התחתון לבד ישנם 31 עצבים ובסמוך אליהם איברים כמו הכליות, המעי הגס, רחם והלבלב. כלל האיברים יכולים להיות אחראים על כאבי הגב ולכן, בכל מקרה של כאבי גב תחתון בצד שמאל וימין מחייב להגיע לאבחון מקצועי.

 

כאבי גב תחתון בצד שמאל – גורמים

מתי חייבים לראות רופא?

לרוב כאשר נחוש כאבי גב תחתון בצד שמאל באופן אינו חמור המפריע לנו לנהל שגרה יומית אנחנו נמשיך לתפקד ללא מענה רפואי. חשוב להגיע לאבחון מהר ככל הניתן כאשר אנחנו חשים בכאבי גב כדי למנוע נזק גדול יותר. עם זאת, יש תסמינים המחייבים אותנו לראות רופא באופן מיידי. לרוב בתחילת הופעת הכאבים נוכל להתמודד עם כאבי הגב ללא התערבות כירורגית או תרופות, אך כאשר אתם חשים את התסמינים הבאים אתם מחויבים להגיע לאבחון מקצועי כדי לתת פתרון לכאב: כאב שאינו משתפר במשך שבועות, עקצוץ וחולשה, חוסר תחושה או חולשה ברגליים, בעיות שליטה במעיים, כאבים לאחר פציעה, בעיות במתן שתן, חום ועוד.

 

אבחון כאבי גב תחתון בצד שמאל

אבחון כאבי גב תחתון בצד שמאל מתחילים באבחון גופני בו הרופא בוחן האם קיימות מגבלות תנועה כלשהן. הרופא מזהה האם הכאב הוא במקום ספציפי או לא. שימו לב, כאשר עמוד השדרה נפגע זה עלול להשפיע על מקומות האחרים ולאו דווקא המקום הכואב הוא המקור הספציפי לכאב. כאשר הכאב אינו ספציפי יש לבצע בדיקות הדמיה, CT או MRI. את התוצאה הברורה ביותר ניתן לזהות באמצעות MRI מכיוון שצילומי CT אינם רלוונטיים בשלב מוקדם של הפציעה וקשה לזהות את מקור הבעיה. אם הכאב מתמשך פחות משישה חודשים מומלץ לבצע MRI. 

טיפול

הטיפול עבור כאבי גב תחתון בצד שמאל הם בהתאם לממצאים של הרופא, הטיפולים הם בגלי הלם, פיזיותרפיה, טיפול תרופתי, טיפול כירורגי וכירופרקטיקה:

  1. גלי הלם – גלי הלם יכולים לחדש את פעילות התאים במקום בו מבוצע הטיפול לזרז את תהליך הריפוי הטבעי בגוף. משך זמן הטיפול נע בין 15 דקות לכחצי שעה. במהלך הטיפול ייתכן וירגיש המטופל חוסר נוחות מסוימת. אין די בטיפול בודד, הטיפול הינו ממושך ואורך מספר טיפול בהתאם לדרגת החומרה ואופן ההחלמה של המטופל.
  2. פיזיותרפיה – כאשר כאבי גב תחתון בצד שמאל אינם בעלי תסמינים המזוהים עם מחלת כליות, דלקות וזיהומים ניתן להתחיל טיפולי פיזיותרפיה. בטיפול זה הרופא המטפל עובד עם המטופל על גמישות השריר, מתיחת החוליות והפרדה ביניהם. 
  3. טיפול תרופתי – טיפול תרופתי לרוב יבוא בליווי של טיפול אחר. המטרה של טיפול תרופתי הוא להוריד את רמת הכאב שחש המטופל עקב פציעה או כל כאב גב אחר הגורם לפגיעה יומית.
  4. טיפול כירורגי – התערבות של טיפול כירורגי היא פחות נפוצה בעמוד השדרה, אך במקרים חמורים מחויבת המטופל לעבור התערבות כירורגית.
  5. כירופרקטיקה – טיפול המתבצע באמצעות הפעלת מניפולציות שונות על המקום הפגוע ועל חוליות בעמוד השדרה. 
Exit mobile version