כאבי גב תחתון בשכיבה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב תחתון בשכיבהכאבי גב תחתון בשכיבה הם כאבים נפוצים ויכולים להיגרם עקב פציעה, מחלה או צורת שינה לא נכונה. עמוד השדרה שלנו הוא רגיש מכפי שאנחנו חושבים ודברים שעשינו לפני שבוע יכולים להשליך את הכאבים שנחוש היום. לכן, התנהלות נכונה ומודעת יכולה לסייע לכם להימנע מכאבי גב. בכל מקרה של כאבי גב תחתון בשכיבה ישנם מספר תסמינים אשר מחייבים אתכם לראות רופא. 

 

ממה זה נובע?

כאבי גב תחתון בשכיבה יכולים להיגרם עקב מספר גורמים. לעיתים כאבי הגב יכולים להיפטר בצורה פשוטה ולעיתים נדרשת מעורבת רפואית. ברגע בו לא חל שיפור וכאבי הגב הם ממושכים זה עשוי להצביע על משהו חמור. בכל מקרה שיש לכם חום, חולשה, כאב שמתפשט לרגליים, ירידה במשקל, בעיות שליטה בשלפוחית השתן וכל סימן חמור מחייב אתכם לראות רופא. ישנם מספר גורמים לכאבי גב תחתון בשכיבה ולרוב לא נדרשת כאן התערבות כירורגית כדי לפתור את הבעיה לכאב. ברוב המקרים התנהלות לא נכונה היא זאת שגורמת לנו לסבול במהלך השינה בלילה. לפניכם מספר גורמים לכאבי גב תחתון בשכיבה:

  • נשיאת משקלים – אם אתם נושאים משקלים כבדים תנו יותר משקל בעבודה לגפיים התחתונות. גם במהלך כיפוף יש לשמור על גב ישר, נסו להיעזר בחפצי עזר או בשותפים שיעזרו לכם להרים משקלים כבדים, אל תפגעו בגב שלכם.
  • מזרון – ייתכן והמזרון שלכם הוא הגורם שמהווה את המקור לכאבי גב בלילה. יש חשיבות גדולה לבחירת מזרון מתאים, לרוב מזרונים שהם רכים מדי יכולים להוביל למנח גב לא ישר במהלך השינה וכתוצאה מכך יחולו כאבי גב תחתון בשכיבה. כאשר אנחנו בוחרים מזרון יש לבחור מזרון שהוא לך רק מדי, אך גם לא קשה מדי. המזרון צריך לשמור על מנח הגב שלנו בצורה ישרה.
  • ישיבה – אורח החיים היושבני הוא דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות בשל עליה בשיעור עובדי הייטק ועובדים מהבית. ישיבה לא נכונה היא גורם עיקרי לכאבי גב תחתון במהלך היום והלילה. שימו לב שגם כאשר אתם יושבים מול המחשב כל היום נסו מדי שעה לקום ולעשות מתיחות של כ-15 דקות, שימו לב האם אתם יושבים באופן זקוף מול המחשבה (הנטייה היא שהראש מתקדם לעבר המסך) ודאגו לבחור בכיסא נוח עם ידיות.
  • שריר מתוח – ייתכן והסיבה לכאבי גב תחתון הם שרירים מתוחים עקב הרמה או פיתול לא נכון. ברגע בו רצועות וגידים נמתחים יתר על המידה זה עלול להוביל לכאבים בלילה.
  • דלקת מפרקים – דלקת מפרקים (אנקילוזינג ספונדיליטיס) היא דלקת הממוקמת באזור הגב התחתון והאגן. עבור אנשים שהם פחות פעילים התופעה נפוצה יותר בעיקר בלילה.
  • גידול – לצערנו יש גם מקרים חריגים בהם כאבי גב תחתון בשכיבה יכולים להעיד על מחלה חמורה כמו גידול ממאיר. הגידול יכול להיות עקב גרורות מאיברים סמוכים או גידול בעמוד השדרה. כאבי גב תחתון בשכיבה עקב גידול הם נדירים.

טיפים לשינה טובה יותר

כאבי גב תחתון בשכיבה יכולים להפריע לאורח חיים תקין, לעייפות במהלך היום המובילים לכעס ופגיעה בשגרת החיים. ריכזנו עבורכם כמה טיפים להתמודדות עם כאבי גב תחתון בשכיבה:

  1. כרית בין הברכיים – אם כשאתם ישנים בשכיבה על הגב אתם חשים כאבים המפריעים לכם לישון, נסו לישון על צד הגוף כאשר יש כרית בין הברכיים. בחרו גודל כרית אשר לא מאפשרת לקיום רווח בין המותניים למזרן. נסו להתמיד בצד בו בחרתם עליו לישון כדי לשמור על איזון שרירים. 
  2. תנוחת עובר – שינה על הצד בתנוחת עובר יכולה לסייע לך לישון טוב יותר. תנוחת עובר היא על ידי הכנסת הברכיים לכיוון החזה בעודכם ישנים על הצד, לאחר מכן סלסלו את פלג הגוף העליון לכיוון הברכיים. תנוחה זו מסייעת למי שיש לו כאבי גב עקב פריצת דיסק ועוד. תנוחה זו פותחת את המרווח בין החוליות. 
  3. שינה על הבטן – שינה על הבטן מאז ומתמיד הייתה מוכרת בתור שינה שאינה מומלצת לבריאות הגב. עם זאת, בשביל להפחית לחץ מהגב מומלץ לישון עם כרית מתחת לאגן ולבטן התחתונה, בדרך הזאת אנו מקלים על המתח הקיים בין מרווחי הדיסקים בעמוד השדרה.
  4. כרית מתחת לברכיים – כאבי גב בשכיבה יכולים להיווצר עקב מספר גורמים, אך הקושי לישון הוא המטריד העיקרי. שינה על הגב והנחה של כרית מתחת לברכיים יכולה להפחית משמעותית את הלחץ שיש בגב התחתון. הכרית פועלת כדי לשמור על העיקול בגב התחתון, ניתן להניח גם מגבת מגולגלת במקום כרית.
  5. פעילות גופנית – פעמים רבות אנשים חשים כאבי גב תחתון בשכיבה ואף בעמידה עקב חוסר פעילות ספורטיבית. עם הזמן הגוף שלנו מתבלה, עמוד השדרה שלנו והשרירים צריכים תחזוקה שוטפת כדי לתפקד כמו שצריך ולכן, פעילות גופנית מתונה יכולה לסייע לכם להפחתת הכאבים. פעילות ספורטיבית צריכה להיות מבוקרת ותחת פיקוח של איש מקצוע כדי לוודא שאתם לא גורמים לנזק רב יותר. 

מרפאה לכאבי גב 

בכל מקרה בו אתם חשים כאבי גב חוזרים במהלך הלילה ובמהלך היום יש לפנות לרופא, במיוחד כאשר כאבי הגב מלווים עם תסמינים שונים אשר ציינו למעלה. כאבי גב הם נפוצים אך לרוב כאשר אנחנו מגיעים לרופא התשובה שנקבל היא שריר מתוח ללא שום בדיקה ואבחון מקצועי. כדי לאבחן את המקור לכאבי הגב יש לערוך בדיקה קפדנית הכוללת בדיקה גופנית, בדיקה של מגבלות תנועה כלשהן ולעיתים אף נרצה לבצע צילומי CT או MRI כדי לוודא מהו מקור הבעיה. 

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:

כאבי גב תחתון בשכיבה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן