כאבי גב תחתון בגיל השלישי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב בגיל השלישיהעצמות והדיסקים בעמוד השדרה עשויים להידרדר לאורך השנים, וגורמים לנוקשות וכאב. אך כאבי גב אינם צריכים להיות חלק בלתי נמנע מההזדקנות, אם מקפידים על גישת בריאה ותקינה לאורח החיים.

כאבי גב הם מצב אותו חווה כמעט כל אדם לאורך החיים, ורשימת הסיבות האפשריות לכאבים היא ארוכה וכוללת יציבה לקויה, עודף משקל, עישון, הרגלי תזונה גרועים, מחלות בעמוד השדרה ומצבים בריאותיים שונים, כולל סרטן. אך הסיבה העיקרית לכאבי גב היא הזדקנות, המתבטאת, בין היתר, בהתבלות הגוף.

הגורמים לכאבי גב תחתון בגיל השלישי

עמוד השדרה מורכב מעצמות וחוליות, הנערמות זו על גבי זו. בין כל חוליה קיימים מפרקים קטנים המאפשרים את תנועת עמוד השדרה, ודיסקים דמויי ג'ל הפועלים כבולמי זעזועים ומונעים את שפשוף העצמות זו בזו.

ככל שאדם מתבגר, הדיסקים בין החוליות מתבלים ומתכווצים, מה שגורם לכאב ונוקשות כשהעצמות מתחילות להתחכך זו בזו. בנוסף, האזור סביב עמוד השדרה מצטמצם לאורך הזמן, ומצב זה, הידוע כהיצרות עמוד השדרה, מפעיל לחץ נוסף על עצבי עמוד השדרה וגורם לכאבים. מצב זה מוביל לכאבי שרירים בגב התחתון, שבירת עצמות או נזקים חמורים לעמוד השדרה, המאיצים מצבי דלקת פרקים, כאבי גב חמורים יותר, או כאבי צוואר.

הקלה על כאבי גב תחתון

עם קביעת הגורמים לכאבי הגב, ניתן לטפל במצב בשלוש שיטות: תרופות, טיפולים פיזיים וניתוח. ניתן לבצע כל שיטה לחוד או לשלב ביניהן.

רפואה פיזית לטיפול בגב

שיטות טיפולים פיסיים כוללות:

  • מנוחה או הגבלת פעילויות לתקופה מסוימת, או הקפדה על פעילות גופנית קבועה.
  • פיזיותרפיה, כולל מתיחה, הרמת משקולות, פעילות אירובית, וטיפול פסיבי הכולל החלת חום או קרח, עיסוי, טיפול אולטרסאונד, וגירוי חשמלי.
  • חגורת קיבוע סביב הגב התחתון והבטן.
  • טיפול כירופרקטי.
  • הקפדה על מתיחות.
  • שיטות להפגת מתחים כגון פילאטיס, יוגה או מדיטציה.

תרופות להקלת כאבי גב – כוללות משככי כאבים קלים כגון אקסדרין או אקמול; תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידיות (NSAIDs) כגון איבופרופן, נפרוקסן, וולטרן; סטרואידים בהזרקה או בבליעה; וקודאין או מורפין.

אפשרויות ניתוח – מטרות הניתוח הן לאחות את עמוד השדרה ולחסל את התנועה בין העצמות; להחליף דיסק, באופן זהה לניתוח בברך או החלפת מפרק ירך; ולמטרת מניעה כשיטה עיקרית להקלת כאבי גב תחתון.

חשוב מאוד לשמור על הגב מפני פגיעה, ככל שאדם מתבגר. צעדי הגנה מתאפשרים באמצעות הקפדה על יציבה נכונה במהלך עמידה או ישיבה, שמירה על משקל בריא, אכילת תזונה בריאה הכוללת חומרים מזינים הדרושים לבריאות המפרקים והעצמות, פעילות גופנית לשמירת חוזק וגמישות הגב התחתון והבטן, והפחתת הלחץ. אנשים המקפידים על הרגלים בריאים חווים הזדקנות טובה יותר.

אין להתעלם מכאבי גב תחתון בגיל השלישי, שכן הם עשויים להצביע על סימן למצב רפואי רציני אחר, אך ניתן לטיפול. אין צורך לחיות עם כאבי גב, ללא קשר לגיל. מומלץ להתייעץ עם הרופא ולקבוע את שיטת הטיפול הטובה ביותר באופן אישי להקלת הכאבים.

Picture of אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן