משככי כאבים לטיפול בפריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תרופותפריצת דיסק יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים כשבין היתר התסמינים משתנים בהתאם למיקום של פריצת הדיסק, למידת החומרה שלה ועוד. כך לדוגמה הפריצה יכולה לבוא לידי ביטוי בתסמינים נוירולוגיים כמו למשל כאבי ראש, שיתוק חלקי בגפיים התחתונות או העליונות, תחושת נימול ברגליים או בידיים ובנוסף לכך ייתכנו גם תסמינים כמו למשל כף רגל שמוטה או אפילו אובדן השליטה בסוגרים.

עם זאת, התסמין הנפוץ ביותר שברוב המקרים גם מוביל את המטופל לפנות לאבחון רפואי, הוא הכאב. הכאב שפוגע בסובלים מפריצת דיסק יכול להיות מקומי בלבד אך לא אחת מדובר על כאב מפושט שיכול להופיע בידיים, בעכוז, ברגליים, בחגורת הכתפיים ועוד.

כמו כן הכאב יכול להופיע בדרגות עוצמה שונות. בחלק מהמקרים הוא כמעט אינו מורגש ואינו מהווה הפרעה של ממש לאיכות החיים, במקרים אחרים הוא מורגש רק בזמן ביצוע פעולות מסוימות או בעת ישיבה בתנוחה מסוימת אך לא אחת מדובר על כאב שגורם למוגבלות משמעותית.

חשיבות ההתייעצות עם רופא

כפי שוודאי אתם יודעים, כיום ניתן להשיג שורה ארוכה של תרופות לשיכוך כאבים גם ללא צורך בקבלת מרשם מרופא. עם זאת, בכל מקרה של נטילת תרופה לשיכוך כאבים ישנה חשיבות עליונה להתייעצות רפואית. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שחלק מהתרופות אסורות לשימוש בקרב אנשים מסוימים וכן יש לציין כי התרופות השונות לא מביאות לפתרון הבעיה המרכזית (פריצת הדיסק) אלא רק לפתרון התסמין (תחושת הכאב).

נטילה של משככי כאבים על דעת המטופל ללא התייעצות עם רופא עלולה להוביל למיסוך התסמין ובעקבות זאת המטופל יכול להימנע מלגשת לטיפול בבעיה המרכזית.

סוגים של משככי כאבים שיכולים לסייע במקרים של פריצת דיסק

  • פרצטמול – פרצטמול היא אחת מהתרופות הנמכרות ביותר בעולם. בישראל פרצטמול נמכרת תחת השמות אברול, רוקמול, מכבימול, פנדול, אברולט, דקסמול או אקמול. תרופה זו מסייעת להורדת חום ולשיכוך כאבים ונמכרת ללא מרשם רופא. התרופה מתאימה בעיקר לשיכוך כאבים קלים עד בינוניים וחשוב מאוד שלא לחרוג מהמינון המומלץ. לפיכך ישנה חשיבות עליונה לקריאה בעיון של העלון לצרכן והוראות היצרן.
  • נוגדי דלקת שאינם סטרואידים – התרופות במשפחה זו מסייעות להפחתת החום ולשיכוך כאב ובמינונים גבוהים להפחתת דלקות. בין היתר ניתן למצוא במשפחה זו תרופות כמו למשל נורופן, אדוויל, וולטרן, איבופרופן ואספירין. בדומה לפרצטמול, גם התרופות במשפחה זו נמכרות ללא מרשם רופא. עם זאת, בדומה לפרצטמול, גם במקרה של נוגדי דלקת שאינם סטרואידים, ישנה חשיבות עליונה להתייעצות עם רופא לפני נטילת התרופות שכן השימוש בהן כרוך בתופעות לוואי מסוימות ובנוסף לכך, השימוש בהן אסור עבור אנשים מסוימים כמו למשל נשים בהיריון מתקדם או אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, מחלת כליות פעילה, סוכרת ועוד.
  • זריקות סטרואידים – אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לכאב שמקורו בפריצת דיסק הוא הזרקה של סטרואידים לעמוד השדרה. טיפול זה מביא לשיכוך הכאבים שמקורם בלחץ המופעל על שורש העצב על ידי הדיסק שנפרץ. אמנם מדובר על טיפול שמביא לשיכוך כאבים למשך זמן קצר בלבד העומד על כשלושה שבועות, אך ללא ספק מדובר על טיפול אפקטיבי ביותר, במיוחד במצבים שבהם התפתחו באזור פריצת הדיסק בצקת ודלקת.
  • קודאין – הקודאין משווקת בישראל תחת השמות המסחריים רקוד או קודיקל. תרופה זו ניתנת בדרך כלל במצבים שבהם הטיפולים התרופתיים האחרים לא הביאו להפחתה של חומרת הכאב. בחלק מהתרופות ניתן למצוא שילוב בין קודאין לבין איבופרופן, אספירין או פרצטמול.
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן