פריצת דיסק בגב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מרבית האנשים יסבלו בשלב כזה או אחר של חייהם מכאבי גב תחתון. למעשה, פריצת דיסק בגב, או לחילופין בלט דיסק בגב, היא הסיבה העיקרית שמובילה לאותם כאבים, שיכולים לפגוע באיכות החיים שלנו ולהיות בלתי נסבלים, עד לכדי שלא נוכל לבצע פעולות בסיסיות בחיי היום יום כמו הליכה, מעבר משכיבה לעמידה, מעבר מישיבה לעמידה, פעילות גופנית שגרתית, הרמה של חפצים וכדומה. מה גורם להיווצרות של פריסת דיסק לגב, איך אפשר למנוע את זה ומה שיטות הטיפול הטובות ביותר עבור אנשים הסבולים מפריצת דיסק בגב- כל התשובות לשאלות הללו ומידע נוסף הרלוונטי לכל מי שסובל מפריצת דיסק בגב, בפוסט הבא.

קצת רקעמרבית האנשים יסבלו בשלב כזה או אחר של חייהם מכאבי גב תחתון. למעשה, פריצת דיסק בגב, או לחילופין בלט דיסק בגב

לפני מיליון שנה האדם התחיל ללכת על שתי הרגליים שלו. זו הייתה נקודה מאוד חשובה באבולוציה כולה. כלומר, התהליך הזה הוביל לכך שהאדם קיבל שליטה טובה יותר על מה שקורה בעולם, תצפית טובה יותר, אבל יש לזה מחיר כבד. כאבי גב. הסיבות לכאבי גב על רקע של פריצת דיסק בגב או בלט דיסק בגב הן שונות. כאבי גב יכולים להיווצר כתוצאה מטראומה כמו תאונת דרכים או פציעה כמו נפילה למשל, מחלה או שינויים ניווניים במבנה הדיסק אשר קשורים לעלייה בגיל, להרמת משאות כבדים, עודף משקל, אי ביצוע פעילות גופנית כלומר חוסר תנועתיות, שחיקה, הריון ועוד.

מהו בעצם דיסק ואיך הוא קשור להיווצרות פריצת דיסק בגב?

דיסק הינו מבנה סחוסי אשר בנוי למעשה ממעטפת קשיחה. המעטפת הזו בנויה ממיליון סיבים סחוסיים והתוכן של הגרעין הוא רך יותר. הדיסקים קיימים במטרה לייצר תנועות בין החוליות של עמוד השדרה, המאפשרת בעצם לאדם לבצע תנועות שונות וכמובן לייצב את עמוד השידרה שלנו. הגרעין הזה הוא סוג של בולם זעזועים. מה שבעצם קורה בעמוד השדרה במצב של פריצת דיסק בגב, המעטפת הזו נקרעת וחלק ניכר או מרבית התוכן שנמצא יוצא החוצה ואז נוצר לחץ על מערכת העצבים. זה בעצם מה שגורם להיווצרותם של כאבי גב. יש אנשים שבנוסף לכאב הרגיל, גם סובלים מהקרנה של הכאב לרגל או לשתי הרגליים. בנוסף, פעמים רבות הכאבים מובילים להפרעות בתחושה, או לסוג של נימול. במצבים קשים הדבר יוביל לחולשה של ממש בשרירים. במקרים קיצוניים פריצת דיסק בגב גורמת לחוסר שליטה על הסוגרים עד לכדי שיתוק מלא ברגליים.

מהם הסיכויים לריפוי ואיך ניתן לטפל בפריצת דיסק בגב?הסיבות לכאבי גב על רקע של פריצת דיסק בגב או בלט דיסק בגב הן שונות. כאבי גב יכולים להיווצר כתוצאה מטראומה כמו תאונת דרכים או פציעה כמו נפילה למשל

מנתונים עולה כי 50% מההתקפים של כאבי הגב עוברים בתוך מספר ימים, עד שבועיים ובממוצע 8% מהם נמשכים כמה חודשים, עד לתקופה של חצי שנה. ב- 50% מהמקרים יש מעורבות של הדיסקוס הנמצא בין החוליות. חלק קטן מהסובלים מהבעיה, יסבלו ממנה לאורך שנים רבות. יש כל מיני שיטות המאפשרות לטפל ב פריצת דיסק בגב. הטיפולים כוללים בין השאר טיפולים פיזיותרפיים, טיפולי מגע כמו עיסוי רפואי, שיאצו וטווינא, טיפולים המבוססים על תורת הרפואה הסינית כמו דיקור וכוסות רוח, אוסטיאופתיה ועוד.

יש מקרים חמורים בהם נדרש טיפול תרופתי, משככי כאבים בכל מיני עוצמות, מצבים בהם ניתן לשלב בין כמה סוגי טיפולים וכמובן שבמקרים חריגים הדורשים ניתוח, אפשר לשקול את האפשרות הזו. יחד עם זאת, אורטופדיים כירורגיים אינם ממהרים לנתח, בשל הסיכונים הרבים הכרוכים בניתוח כזה, שכן עמוד השדרה מערב את מערכת העצבים. ניתוח יתאפשר גם במצבים של היצרות של התעלה ושינויים ניווניים במבנה החוליות בעמוד השדרה. חשוב לציין כי היום יש שיטות ניתוחים מאוד מתקדמות, כאשר אפשר לבצע את הניתוח עם החדרת אלקטרודה או מחט מאוד דקה אל תוך הדיסק, עם בקרה של רנטגן ושיקוף. הפעולה הניתוחית מעודדת את הדיסק להתכווץ חזרה ולחלק מהתוכן להיכנס פנימה, תוך שחרורה של מערכת העצבים. קיימת גם שיטה נוספת לניתוח המכונה ניתוח אנדוסקופי, אותו מבצעים באמצעות חתך מאוד קטן ואז מכניסים מכשיר הנקרא אנדוסקופ, בודקים בדיוק מה הבעיה ומה המיקום המדוייק שלה ואז ניתן גם כן לבצע שחרור של העצבים.

איך מאבחנים פריצת דיסק בגב?

השיטה הטובה והיעילה ביותר לאבחן פריצת דיסק בגב היא באמצעות בדיקת MRI. הבדיקה הינה הכרחית, בעיקר אם שוקלים התערבות כירורגית.

איך ניתן למנוע היווצרות של בלט דיסק ו- פריצת דיסק בגב?

יש כמה דברים שכדאי לעשות כדי למנוע היווצרות של בלט דיסק ו-פריצת דיסק בגב. ראשית, כל, אם אתם מנהלים אורח חיים יושבני,במקרים קיצוניים פריצת דיסק בגב גורמת לחוסר שליטה על הסוגרים עד לכדי שיתוק מלא ברגליים. כלומר יושבים הרבה זמן מול מסכים, חשוב מאוד לארגן לעצמכם סביבת עבודה ארגונומית. חשוב מאוד שהרגליים יהיו בצורה מלאה על הרצפה ואם יש צורך לעשות שימוש בהדום או שרפרף. הידיים צריכות להיות בזווית של 90 מעלות והמרפקים צריכים להישען על השולחן או המשענות באופן מלא, כלומר שלא יהיה מצב שהאמות נמצאות באוויר. בנוסף, הכתפיים צריכות להיות רפויות ומאוד מומלץ להישען עם הגב לאחור בזמן העבודה. העיניים צריכות להיות בקו ישר עם המסך שהצוואר ישר ולא נוטה למעלה או למטה, אז נוצר עומס על עמוד השדרה הצווארי. אחת ל-20 דקות, כדאי לקום, לעשות סיבוב ולבצע מתיחות לגוף. מומלץ לבצע פעילות גופנית המסייעת להזרים את הדם ואת החמצן לתאים ולשרירים בגוף. בנוסף, פעילות גופנית תורמת לחיזוק השרירים ומונעת עומס על חוליות עמוד השדרה. חשוב מאוד גם להקפיד על שינה טובה ורציפה, לבחור מזרן איכותי התואם את המצב האנטומי והפיזיולוגי שלכם. במידה ואתם סובלים מכאבי גב, מומלץ מאוד שלא להתעלם מהם, לא להזניח אותם, אלא לגשת לאורטופד לבירור מעמיק שיתאים עבורכם תכנית טיפול מתאימה. לעתים גם מדרסים או פתרונות אורטופדיים אחרים יכולים להקל.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דילוג לתוכן