מדוע כדאי לסובלים מפריצת דיסק לעבור דיקור סיני?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בדיקור סיניהדיסקים הם החומרים המצויים בין החוליות בעמוד השדרה, ותפקידם לפעול ככריות. הם מאפשרים את גמישות עמוד השדרה, הם אחראים על היציבה, וסופגים זעזועים הכרוכים בתנועות שאינן נכונות. ככל שאדם מתבגר, דיסקים אלו מתחילים להתנוון, ובמקרים מסוימים, גם בגילאים צעירים, והם עלולים להיפגע, להתדלדל או להתנפח. כאשר מצב שכזה מתרחש, העצבים סובלים מלחץ המוביל לכאב ודלקת. גם כשפריצת הדיסק נובעת מנשיאת משאות כבדים בצורה שאינה נכונה, עדיין מתרחש המצב בדרך כלל כתוצאה מניוון בסיסי.

פריצת דיסק מובילה לעוצמות משתנות של כאבים ודלקת. בעוד שדיקור סיני אינו מרפא מחלת דיסק ניוונית הקשורה בדרך כלל עם מצב זה, הוא מסייע להקלת הכאבים, ויכול לסייע בריפוי הדיסק במהירות רבה יותר. מצב זה מתרחש בדרך כלל בגב התחתון, אך עלול להשפיע אף על הצוואר.

אבחון וקביעת שיטת הטיפול ברפואה הסינית

הרפואה הסינית דוגלת בעמדה לפיה מרבית המחלות נוצרות כתוצאה מעודף או מחסור בגוף. לדוגמא, הכאב והדלקת המלווה פריצת דיסק נחשב כתסמונת עודפת של דם וצ'י, או אנרגיה, המוביל לקיפאון.

מצב זה נקשר לחסימת הצ'י, כך שהוא אינו זורם באופן חלק. יחד עם זאת, הגורם הבסיסי נחשב כחוסר, בדרך כלל באנרגיית הכליות. לכן, הטיפול כולל לעיתים קרובות שילוב של שתי גישות להתמודדות עם שני ההיבטים.

הקלת הכאב והדלקת – חלק מנקודות הדיקור יתמקדו בהפחתת הכאב והדלקת. הנקודות הנבחרות נקבעות על פי המיקום המסוים בו חוזר הכאב המורגש. ניתן לבחור נקודות נוספות הנמצאות במרחק מהאזור, הידועות כהקלת הכאב, כגון המעי הגס והידיים. נקודות אלו מיועדות להסרת קיפאון הצ'י והדם המעודד את הריפוי.

השבת החוזק – הרפואה הסינית המסורתית מתייחסת לניוון דיסקים כאל מחסור בכליות. קביעת החוסר אינה מתייחסת לכליות בלבד, אלא לאנרגיית הכליות או הצ'י. לכן מטפל בדיקור סיני בוחר אף מספר נקודות המסייעות בחיזוק הגוף באופן כללי והגברת אנרגיית הכליות בפרט. למרות שלא ניתן לרפא פריצת דיסק, הדיקור מסייע באופן משמעותי להשבת הדיסק למקומו במהירות גבוהה יותר, ומסייע אף בהאטת השינויים הניווניים.

שילוב הטיפול עם גישות אחרות – דיקור סיני יעיל יותר כשהטיפול מתבצע עם תחילת פריצת התסמינים הראשונים, כגון התכווצויות ועוויתות גב, כך שהוא מאיץ את תהליך ההתאוששות ומקל את הכאבים באופן משמעותי. אם המצב חמור יותר, הטיפול בדיקור משולב עם תרופות צמחיות סיניות מסורתיות המסייעות בתהליך ההתאוששות. כשפריצת הדיסק מתרחשת לטווח הארוך יותר, הדיקור משולב עם פיזיותרפיה.

יעילות דיקור סיני לפריצת דיסק

שיטה זו הוכחה כיעילה יותר, ופחות מסוכנת ופולשנית בהשוואה לשיטות נפוצות יותר של טיפול בפריצת דיסק, כגון ניתוח וקבלת סטרואידים לבליעה.

תופעות לוואי הקשורות לטיפולים תרופתיים וכירורגיים במצב זה מובילות אנשים לנסות תחילה טיפולי דיקור.

מטפל מיומן בדיקור משפר את מצב המטופל בהיבטים נוספים כגון התרוממות רוח והפגת העייפות. הדיקור מגרה את האזור הפגוע בעמוד השדרה ויוצר סטרואידים ואנדורפינים טבעיים בגוף המעודדים את ריפוי הגוף ומייתרים את הצורך בנטילת טיפולים תרופתיים חזקים. גם הכאבים והנפיחות מופחתים והשפעה כפולה זו היא בעלת יתרון משמעותי.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן