טיפול בפריצת דיסק בעזרת חגורת גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

backמערך הטיפול בפריצת דיסק כולל מגוון רחב של טיפולים שחלקם שמרניים יותר וחלקם שמרניים פחות. באופן כללי השאיפה היא להתחיל את הטיפול באופן שמרני ולנסות לטפל במטופל באמצעות פיזיותרפיה, משככי כאבים וטיפולים שמרניים נוספים ואילו רק במקרים החמורים ביותר, לפנות לטיפול באמצעים כירורגיים.

חגורת גב היא אחת מהדרכים השמרניות המיועדות לטיפול בסובלים מפריצת דיסק. מדובר על אביזר עזר רפואי הנכרך סביב פלג גופו העליון של המטופל, המסייע רבות לסובלים מפריצת דיסק. ישנם דגמים רבים של חגורות גב והבחירה בחגורה המתאימה למטופל צריכה להתבצע תוך התייעצות עם האורתופד המטפל בחולה, כפי שנפרט בהמשך.

מטרת החגורה

המטרה הבסיסית של חגורת הגב היא לקבע את עמוד השדרה על מנת למנוע תזוזה של החוליות תוך הפחתת העומס מעמוד השדרה. כאשר מתרחשת פריצת דיסק, גם פעולות יומיומיות ושגרתיות כמו למשל התכופפות או הרמה של חפצים לא כבדים יכולות להפוך למאתגרות מאוד ואף לבלתי אפשריות.

כאשר מתמודדים עם פריצת דיסק חשוב ללמוד כיצד לבצע את כל אותן פעולות תוך השקעה של מאמץ מינימאלי והפעלה של עומס מינימאלי על עמוד השדרה אך בתור טיפול התחלתי ניתן להפחית את העומס באמצעות שימוש בחגורות גב. החגורה יכולה למנוע תזוזות מיותרות או לא נכונות של חוליות עמוד השדרה, להפחית את העומס משרירי הגב ולפזר את המשקל של פלג הגוף העליון בצורה מתאימה יותר.

סוגים שונים של חגורות גב

חגורות הגב הבסיסיות ביותר הן חגורות גב המיוצרות באופן המוני, המתאימות לרוב האוכלוסייה. מדובר על חגורות גב בסיסיות שעלותן לרוב נמוכה יותר בהשוואה לחגורות המתקדמות. חגורות גב מתקדמות יותר הן למשל חגורות גב בהתאמה אישית.

חגורות אלו מיוצרות לפי מידה תוך התאמה מלאה למידותיו של המטופל ולבעיה ממנה הוא סובל. מאחר ומדובר על ציוד יקר יחסית, הרי שמומלץ להתייעץ עם האורתופד בנוגע לכיסוי שמבטיחה קופת החולים בה מבוטח המטופל לפני הרכישה.

בנוסף לחגורות אלו שמיועדות לתמוך בגב ולמנוע הפעלה של עומס רב על עמוד השדרה, ישנן גם חגורות מיוחדות המצוידות באלקטרודות חשמליות.

חגורות אלו מסייעות להרפיית שרירי הגב באמצעות פולסים חשמליים עדינים. חגורות אלו פועלות לפי אותו עיקרון שבו פועלות האלקטרודות שמניח הפיזיותרפיסט על גבו של המטופל. כל חגורה צריכה להגיע עם הוראות שימוש מפורטות שחשוב לעיין בהן לפני השימוש.

באופן כללי מומלץ להימנע משימוש ממושך יתר על המידה בחגורה ולהיות ערים לתופעות הלוואי השונות של השימוש בהן.

חשיבות ההתייעצות עם רופא מומחה

אין ספק שחגורות גב מסוגים שונים יכולות לסייע לתהליך ההחלמה ולמנוע כאבים מיותרים מהמטופל. עם זאת, כפי שציינו, במקרים של פריצת דיסק אין טיפול אחד ויחיד שיכול להביא להחלמה שכן מדובר על שורה ארוכה של טיפולים. בנוסף לכך, חשוב להבין שהפחתת מידת החומרה של הכאב באמצעות שימוש בחגורת גב לא בהכרח פותרת את הבעיה, אלא רק את התסמין.

מעבר לכל זה, שימוש לא נכון בחגורת גב יכול להוביל להחמרת הבעיה כשבמקרים מסוימים השימוש בחגורה גורם לחולים להימנע מלגשת לטיפול פיזיותרפי למשל.

לאור כל זאת, ניתן להבין כי לפני השימוש בחגורת גב יש להתייעץ עם אורתופד בנוגע לסוג החגורה ובנוגע לאופי השימוש בה. כמו כן חשוב להישאר במעקב רפואי אצל אורתופד במשך התקופה שבה נעשה שימוש בחגורת הגב על מנת לוודא כי לא התרחשה החמרה במצבו של המטופל וכי הוא עושה בחגורת הגב את השימוש הנכון.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן