בדיקת רופא תעסוקתי במקרים של פריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

רופא תעסוקתירופא תעסוקתי הוא רופא העוסק בביצוע בדיקות לעובדים במטרה להעריך את כשירותם להמשך עבודה או לתחילת עבודה. המומחיות של הרופא מתמקדת באבחון של מצבים רפואיים ובקביעת מידת ההתאמה של הנבדקים לתפקידים שונים. בנוסף לכך בקיא הרופא התעסוקתי בהיבטים חברתיים ומשפטיים שונים ובנושאים הקשורים לסיכונים סביבתיים.

בין היתר עוסקים רופאים תעסוקתיים בתביעות המוגשות למוסד לביטוח לאומי על רקע תאונות עבודה, מוסמכים לבצע בדיקות הקשורות לחשיפה לחומרים מזהמים במקום העבודה ועוד. במאמר שלפניכם נתמקד בתפקיד של הרופא התעסוקתי במקרים הם מדובר בעובד הסובל מפריצת דיסק בלבד.

קבלה לעבודה של אדם הסובל מפריצת דיסק

פריצת דיסק היא פציעה שיכול ללבוש צורות רבות ולגרום למגוון רחב של בעיות שונות, החל מבעיות קלות מאוד שכמעט ואינן מורגשות וכלה בשיתוק או כאבי תופת. אי לכך, רק מעצם קביעת האבחנה בנוגע לפריצת הדיסק, לא ניתן לדעת דבר וחצי דבר בנוגע למידת ההתאמה של המועמד לעבודה אליה הציע את עצמו. אי לכך, במקרים מסוימים לפני שניתן יהיה לקבל את העובד לתפקיד, יהיה עליו לעבור בדיקה מקיפה של רופא תעסוקתי.

ברוב המוחלט של המקרים מדובר במשרות הכרוכות בעבודה פיזית, הדורשות מהעובדים להימצא בבריאות שלמה כמו לדוגמה עבודות הכרוכות בצלילה, סחיבה של משאות כבדים ועוד.

המשך העסקה או העברה מתפקיד

לא אחת פריצת הדיסק התרחשה במסגרת העבודה או על רקע תנאי ההעסקה של העובד. במקרה הזה ייתכן מאוד כי העובד יהיה זכאי לפיצוים שכן לא יוכל עוד להמשיך לעסוק במקצוע בו עבד ערב התאונה וכתוצאה מכך רמת ההכנסה שלו תרד. עם זאת, אין די באישור מרופא המשפחה או מאורתופד בנוגע לכך שהעובד סובל מפריצת דיסק בשביל לעזוב את התפקיד ולקבל פיצויים. על מנת ליהנות מהזכויות המגיעות לאדם שאכן לא יכול להמשיך לעסוק במקצוע שלו בעקבות פריצת דיסק, על העובד לעבור בדיקה רפואית של רופא תעסוקתי.

במקרים מסוימים לאחר הבדיקה יתברר כי העובד יכול להמשיך לעבוד במקום העבודה שלו, רק בתפקיד שונה המתאים למצבו הבריאותי.

מתן חוות דעת רפואית

רופא תעסוקתי מוסמך גם כן לספק חוות דעת רפואיות במטרה לסייע לנפגעי עבודה לזכות בפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. אם הרופא התעסוקתי קבע כי ישנו קשר בין הפציעה או הפגיעה לבין תנאי העבודה או התפקיד, העובד יכול לפנות לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. במקביל מחויב הרופא לדווח על הפגיעה לאגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת.

הרופא התעסוקתי יכול לספק חוות דעת רפואית בנושאים של מחלות מקצוע, תאונות עבודה ותאונות דרכים במהלך העבודה. הרופא צריך בחוות הדעת לסכם את כל הממצאים שנאספו בנושא ויש בחוות הדעת הנכתבת על ידו בשביל לשנות בצורה מכריעה את סיכויי ההצלחה של התביעה שמגיש העובד הן נגד מקום העבודה, הן נגד המוסד לביטוח לאומי והן נגד חברות הביטוח הפרטיות.

מתי מומלץ לפנות לרופא תעסוקתי?

מומלץ לפנות לבדיקה של רופא תעסוקתי בכל מצב שבו נדרשת בדיקת כושר עבודה. לפני ההגעה לבדיקה יש להצטייד בכל הניירת הרפואית הרלוונטית ובממצאים של כל הבדיקות שעבר המטופל.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן