תו נכה לסובלים מפריצת דיסק

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

תו נכה לסובלים מפריצת דיסקניתן לקבל אישור לתו נכה מסיבות רבות ומגוונות. יש הסבורים שאישור לתו שכזה ניתן אך ורק לנכים שמצבם מחייב אותם לשימוש בכיסא גלגלים בקביעות. למעשה, ניתן במקרים מסוימים לקבל את תו הנכה גם כאשר סובלים ממגבלות שונות ובהן בין היתר מצבים שונים של פריצת דיסק.

מהי פריצת דיסק על קצה המזלג?

לפני שנדבר על האפשרות לקבל תו נכה לאחר שעוברים אירוע של פריצת דיסק ראוי להסביר תחילה מהי בעצם פריצת דיסק. פריצת דיסק יכולה לפגוע באזורים שונים של עמוד השדרה ולהופיע בדרגות שונות של חומרה. כאשר מופעל לחץ על החוליות של עמוד השדרה, תוצאה של מכה, חבלה, הרמת משאות כבדים בצורה לא נכונה או מסיבות נוספות, עלול להופיע נזק בצורה של פריצת דיסק.

כאשר הלחץ שנגרם גבוה מיכולתו של הגוף להביא לריפוי עלולים להופיע כאבים בדרגות חומרה שונות כמו גם מגבלות בתנועה. הקרנה של כאבים יכולה להגיע לא רק לאזור הגב אלא גם לעבר הרגליים, הצוואר, המותן ועוד. למרות שיש מצבים שבהם הפריצה ניתנת לשיקום מסוים הרי שרבים מהחולים זכאים לקבל אחוזי נכות משמעותיים. הנכות יכולה להגיע גם לעשרים ושלושים אחוזים לצמיתות ולעיתים, בנסיבות מסוימות ועם שילובים של פציעות או מחלות נוספות גם להרבה מעבר לכך.

הגשת בקשה לתו נכה

בתחילת התהליך יש צורך במסמך בקשה לקבלת תו נכה ממשרד התחבורה. בטופס יש לציין את הפרטים האישיים, כתובת המגורים, מהי המגבלה שממנה סובלים.

שנית, יש לצרף לבקשה צילום של תעודת הזהות לרבות הספח וכן לצלם גם את רישיון הרכב. בנוסף, יש לצרף מסמכים רפואיים שיעידו על מצבו של הנכה וכן גם אישור מהמוסד לביטוח לאומי המעיד על אחוזי נכות.

המשמעות של תו נכה

על פי הנהלים, לא רק לאחוזי הנכות יש משמעות בקבלת תו נכה. דבר זה מסביר מדוע למרות שפריצת דיסק לא מקנה לרוב אחוזי נכות גבוהים מאוד יש לא מעט אנשים הסובלים ממצב זה שכן זכאים לתו נכה כאמור. הבדיקה העיקרית היא של יכולתו של הנפגע להיות נייד באופן חופשי והתועלת שיניב לו תו הנכה.

חשוב להדגיש שתו נכה מאפשר למי שקיבל אותו להחנות את הרכב במקום המיועד לחניית נכים אך לא רק זאת. בחלק מהרשויות המקומיות מותר לנכים להחנות את הרכב באופן חופשי בחניית כחול לבן ובמקומות נוספים שבהם אין הפרעה לתנועה. יש גם מקרים שבהם בעל תו נכה לא צריך לשלם על חניה וגם זכאי להנחה בתשלום אגרות. כדאי לציין שיש כמה סוגים של תו חניה, כל אחד נראה שונה מעט אולם אין ביניהם הבדל ממשי מבחינת הזכויות.

ניתן גם לערער

חשוב לדעת שעקב עומס בקשות לקבלת תו נכה עשוי תהליך של אישור התו לארוך זמן ממושך למדי (עד מספר חודשים). לא פחות חשוב לדעת שגם מי שבקשתו נדחתה בשל סיבות כאלה או אחרות לא חייב לומר נואש. ניתן להגיש ערעור וגם אם הדבר מצריך זמן נוסף, עדיין ההקלה שטומן בחובה התו המיוחל שווה את הטרחה והזמן.

ראו גם:

אחוזי נכות בשל בלט דיסק

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי