מה יש לי? – שריר תפוס, דלקת בעצב או פריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ממה אני סובל?כאב ותסמינים אופייניים שנוצרים מפריצת דיסק מותני, משריר תפוס או דלקת בעצב עשויים להיות מאובחנים על ידי בעלי מקצוע טיפוליים. אולם פעמים רבות, מצב זה מבלבל ואינו מובן מאליו, ולכן מצריך אבחנה מבדלת מושכלת.

כאבי גב תחתונים, נפוצים מאד בקרב האוכלוסייה הכללית, עד כי יותר מ -70 אחוזים מהאנשים בארה"ב יחוו כאבי גב תחתונים בזמן כלשהו בחייהם. כאבים אלה נפוצים במיוחד בסביבות הגילאים 35-55 , מסיבות שונות. אולם, לרוב, יתאוששו האנשים מכאב זה לאחר מספר שבועות, עם וללא טיפול.

כאבי גב תחתון, לעתים קרובות, מיוחסים למתיחת שריר, כאשר נמצאים גורמי סיכון כמו עבודה פיזית קשה ומאומצת, כיפוף תכוף, הרמה של משאות כבדים, ותנוחות סטטיות ממושכות. בפעמים אחרות, כאבי גב תחתן יכול להיות בגלל "דלקת בעצב" או "פריצת דיסק". לעיתים נדירות, אנשים עם כאבי גב מאובחנים כבעלי שבר בעמוד השדרה. ואף יותר נדיר, כי האבחנה הסופית תהיה גידול או זיהום בעמוד השדרה.

כאבי גב כתוצאה משרירים תפוסים

כאב גב כרוני בדרך כלל מורגש בגב התחתון, אולם יכול אף להקרין לרגליים או לכפות הרגליים. בשלב מסוים, כאבי הגב עלולים להפריע לעבודה, ולפעילויות היומיומיות השגרתיות, ואף לבילויים.

למרבה המזל, נזק חמור או קבוע בעקבות כאבי גב אלו הוא נדיר. רוב המופעים של כאבי גב תחתון ייעלמו תוך מספר ימים. חומרת הכאב נמדדת על ידי משך הזמן שהוא נמשך.

כאב גב אקוטי וחזק נמשך בדרך כלל נמשך בין מספר ימים למספר שבועות, ובדרך כלל הוא ייגרם כתוצאה מטראומה לגב התחתון או מהפרעה כגון דלקת פרקים.

כאב מטראומה עלול להיגרם על ידי פציעת ספורט, עבודה מאומצת בבית או בגן, טלטלה פתאומית כגון תאונת דרכים או מתח אחר בעצמות וברקמות השדרה. הסימפטומים יכולים לנוע בין כאבי שרירים לתחושת ירי או דקירת כאב, הגמישות מוגבלת וכך גם טווח התנועה, עד כדי חוסר יכולת לעמוד ישר. עם זאת, כאשר כאב הגב נמשך יותר מ -3 חודשים הוא עלול להיחשב כרוני. כאב כרוני הנמשך מעבר לזמן ריפוי סטנדרטי, הוא עלול להיות קשה לאבחון.

פריצת דיסק

גורמים כמו גיל, חוזק עצמות, גמישות שרירים, וירידת טונוס, גורמים לדיסקים בעמוד השדרה לאבד נוזלים וגמישות, כך שהם מאבדים את יכולתם להגן על החוליות. עווית באחד מהשרירים או הרצועות בגב עלול לגרום במשך הזמן לפריצת דיסק או בליטה החוצה. קרע זה עשוי להפעיל לחץ על אחד או יותר מ -50 העצבים המושרשים בעמוד השדרה, אשר שולטים בתנועות הגוף ומשדרים אותות מהגוף למוח. כאשר שורשי עצבים אלה הופכים דחוסים ומגורים, נוצר כאב.

ברוב המקרים, הסימפטומים נוטים להשתפר במשך מספר שבועות. מחקרים שעסקו בסריקות MRI חוזרות הראו כי חלק מהצניחה הבולטת של הדיסק נוטה לסגת לאורך זמן ברוב המקרים. הסימפטומים אז נוטים להיות קלים יותר, ורק בכ -1 מתוך 10 מקרים הכאב עדיין מספיק חמור לאחר שישה שבועות. במקרה שכזה, לפעמים אין ברירה אלא לשקול ניתוח.

טיפול בכאבי גב

הטיפול בכאבי הגב תלוי באבחנת הבעיה. בדרך כלל כאבי גב חריפים משתפרים ללא כל טיפול, אולם יהיו אנשים אשר ירצו לקחת משככי כאבים כמו אקמול, אספירין, או איבופרופן בכדי להקל על הכאב. פעילות גופנית וניתוח לא יעילים בדרך כלל לטיפול בכאבים אקוטיים. אפשר לטפל בכאבים גם באמצעות טיפולים משלימים מסורתיים, גם אן הם לא מרפאים את הבעיה במלואה אלא מקלים עליה. סוגי טיפולים אלה עשויים לכלול אמבטיות חמות או קרות כאשר הכאב הינו נוקשה, מסג'ים והרפיות.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן