דיכאון עקב פריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

דיכאון עקב פריצת דיסקבדרך כלל ההתייחסות לפריצת דיסק היא כאל בעיה רפואית שהשלכותיה נוגעות אך ורק לתחום הפיזיולוגי. מן הסתם יש בכך מן ההיגיון וזאת כיוון שבסופו של דבר מדובר הלכה למעשה בבעיה פיזית הגורמת לכאבים, אי נוחות, פגיעה בתפקוד ולעתים אף למגוון רחב של תסמינים נוירולוגיים כשבמקרים החמורים ביותר פריצת דיסק עלולה אף להוביל לחולשת שרירים, כאבי תופת ואפילו לגרום לשיתוק.

עם זאת, חשוב מאוד להיות ערים לכך שמדובר בפציעה שעלולה להיות בעלת השלכות החורגות מעבר לגבולות הפיזיים כשבקרב אנשים רבים הסובלים מפריצת דיסק עלולות להתפתח על רקע הפציעה בעיות פסיכיאטריות שונות בדגש על דיכאון.

מה הם הגורמים לדיכאון עקב פריצת דיסק?

מן הסתם לא כול פריצת דיסק תוביל בהכרח לדיכאון בדיוק כפי שחלק ניכר מהאנשים הסובלים מפריצת דיסק לא סובלים מתסמינים קליניים כלל ולמעשה אינם מודעים לכך שנפצעו או שהם סובלים מפריצת דיסק. עם זאת, במקרים שבהם הפריצה הובילה לפגיעה תפקודית חמורה, בוודאי שייתכן שתוביל להתפתחות דיכאון.

כך למשל אם המטופל נאלץ לעזוב את מקום עבודתו ובעקבות זאת נאלץ להתמודד עם קשיים כלכליים, אם נאלץ להתחיל לעשות שימוש במקל או בהליכון, מה שבהכרח גורר פגיעה בדימוי העצמי ואם החל לסבול מכאבי תופת, הרי שהסיכוי לדיכאון גבוה ביותר. באופן כללי יש לציין כי ישנו קשר חזק וישיר בין כאבים כרוניים לבין דיכאון.

לטפל בחוסר המודעות

אחת הדרכים שניתן לבחור בהן על מנת לטפל בדיכאון שהתפתח על רקע פריצת דיסק היא לימוד הנושא. מפתיע לגלות אך על ידי לימוד התחום ורכישת ידע בנוגע לפריצת דיסק באופן כללי ובנוגע למצב של המטופל באופן ספציפי, ניתן להפיג חלק ניכר מהחששות מפני הלא נודע ולהפחית את תחושת חוסר האונים שבהכרח מגבירה את תחושת הדיכאון.

ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע בדיקות רפואיות מתקדמות דוגמת MRI ועל ידי גלישה לאתרים רפואיים מקצועיים. כמו כן מומלץ מאוד לאסוף מידע מאנשים אחרים שחוו פריצת דיסק שגרמה להם לפגיעה תפקודית ולשוחח על המצב הרפואי הספציפי ממנו סובל המטופל עם פיזיותרפיסטים מקצועיים ורופאים אורתופדים.

טיפול תרופתי

מבחינת הטיפול התרופתי באדם הסובל מדיכאון על רקע פריצת דיסק, אין הבדל משמעותי בין הטיפול בו לבין הטיפול באדם הסובל מדיכאון על רקע אחר. כיום ישנו מגוון רחב ביותר של תרופות נגד דיכאון הנחשבות ליעילות מאוד ולבעלות מעט מאוד תופעות לוואי. חשוב להבין כי אף פעם לא ניתן להצביע על גורם אחד ויחיד ולקבוע בוודאות כי הוא הוא הגורם לדיכאון. לנצח יהיה מדובר במערך מורכב של גורמים שהתוצאה הסופית שלהם היא דיכאון. מסיבה זו הטיפול התרופתי בכל מקרה ומקרה יהיה דומה.

פסיכותרפיה

באמצעות פסיכותרפיה ניתן לשתף איש מקצוע בתחושות אותן מרגיש המטופל ובלבטי נפשו ולעבד אותם באופן מפוקח, מקצועי ומסור. במקרים רבים מאוד עצם השיחה המתנהלת בעניינו של המטופל מובילה להפחתת מידת החומרה של הדיכאון. פסיכותרפיה היא מסגרת טיפולית המתנהלת לרוב בין המטפל למטופל בלבד אך כמובן שניתן לשלב במסגרת הטיפול גם את בן או בת הזוג, בעיקר כשהדיכאון הינו בעל השפעה שלילית על היחסים הזוגיים.

קבוצת תמיכה

כיום ישנן קבוצות תמיכה המורכבות מחולים כרוניים, המתכנסים על מנת לחלוק אלה עם אלו את הקשיים עמם הם מתמודדים. הכוח של הקבוצה והאפשרות לפגוש אנשים שמתמודדים עם מצבים דומים תורמים לתחושת האחדות, מסייעים לחיזוק הנפש ועוזרים להתמודדות עם הדיכאון ביעילות רבה מאוד.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן