פריצת דיסק צווארי – תרגילים להקלה משמעותית בכאב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

painפריצת דיסק צווארי עלולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים.בחלק מהמקרים הנפגע כלל לא יהיה מודע לכך שהוא סובל מפריצת דיסק, משום שהבעיה כלל לא תבוא לידי ביטוי באופן קליני. עם זאת, במקרים שבהם הבעיה כן באה לידי ביטוי באופן סימפטומטי, ייתכן שהמטופל יסבול מכאבי ראש, חולשה בשרירי הידיים ובעיות תחושה בשרירי הידיים, כאבי צוואר, הגבלה בטווח התנועה של הצוואר ועוד.

חשיבות השמירה על תנועתיות

בקרב הציבור הרחב קיימת סברה מוטעית לפיה בכל מקרה של כאבי צוואר או פריצת דיסק צווארי יש להימנע מפעילות באופן גורף כשלמעשה ההפך הוא הנכון – כיום ידוע כי הימנעות מוחלטת מפעילות גופנית גורמת להארכת משך הזמן הדרוש להחלמה. לפיכך אין זה פלא שקו הטיפול הראשון במקרה של פריצת דיסק צווארי יכלול טיפולי פיזיותרפיה.

באמצעות תרגילי פיזיותרפיה ניתן לחזק את השרירים התומכים בעמוד השדרה הצווארי, לסייע למטופל לשפר את גמישות המפרקים בחלק זה של עמוד השדרה וכן ללמד את המטופל כיצד להניע את גופו בצורה יעילה יותר ובטוחה יותר.

מעורבות של איש מקצוע

במאמר שלפניכם נספק לכם מספר רעיונות לתרגילים המיועדים לחיזוק שרירי עמוד השדרה הצווארי ולשיפור הגמישות באזור. תרגילים אלו יסייעו לכם להתמודד עם הכאבים עמם אתם מתמודדים, אך חשוב לציין לפני שנפתח בדברים כי אין לעשות אף תרגיל לפני התייעצות בנוגע אליו עם איש מקצוע, בדגש על אורתופד או פיזיותרפיסט.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמקרים של פציעה חמורה יש לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לעומס על הצוואר. בקלות רבה מאוד ניתן לבצע את התרגיל באופן שגוי ועל ידי כך לגרום לנזקים או להחמרת המצב.

רעיונות לתרגילים שניתן לבצע בבית

הניחו את רגל ימין על כיסא בגובה מסוים, בהתאם ליכולות שלכם. לגמישים שביניכם מומלץ לנסות לעשות שימוש בכיסא בר ולפחות גמישים בכיסא סטנדרטי או שרפרף. כעת הביאו את הראש שלכם לכיוון הברך של הרגל המונחת על הכיסא. יש להישאר במצב זה במשך מספר שניות. לאחר מכן יש להחזיר את הרגל לרצפה ולחזור על הפעולה עם הרגל השנייה.

  • שבו על הרצפה והצמידו את כפות הרגליים שלכם זו לזו. כעת ישרו את רגל ימין וקרבו את הראש לכיוון הברך באיטיות רבה. לאחר מכן יש לחזור על התרגיל עם הרגל השנייה.

שבו בישיבה זקופה אך נינוחה על כיסא והפנו את הראש מהמרכז לצד ימין באיטיות ובמתינות. כאשר תחושו באי נוחות או כאב עצרו את התנועה והחזירו את הראש למרכז באיטיות. בצעו את התנועה שמונה פעמים לצד ימין ולאחר מכן שמונה פעמים לצד שמאל. נסו לחוש את גבולות התנועה ושימו לב כיצד מפעם לפעם התנועה נהיית קלה יותר וחלקה יותר.

המשיכו לשבת על הכיסא בישיבה זקופה אך נינוחה והפעם הניעו את הראש לכיוון כתף ימין. גם את התרגיל הזה יש כמובן לבצע באיטיות תוך מתן תשומת לב לטווח התנועה של מפרקי הצוואר. לאחר מכן יש להחזיר את הראש לנקודת המוצא, לחזור על התרגיל סך הכול שמונה פעמים ולאחר מכן לבצע אותו לכיוון כתף שמאל.

המשיכו לשבת על הכיסא והחזיקו את שכבת העור שמעל חוליות עמוד השדרה הצווארי. כעת הניעו את הראש בתנועות הנהון למעלה ולמטה באיטיות רבה ככל האפשר. לאחר מכן בצעו את אותה הפעולה רק שהפעם בצעו תנועות של "לא" עם הראש.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן