הארכת גובה קוסמטית בטכנולוגיית PRECICE

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

על פניו כל קשר בין אורתופדיה לניתוחים קוסמטיים, מקרי בהחלט. הרי אורתופדים מטפלים באנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות במערכת השריר והשלד כמו שברים, נקעים ושאר מרעין בישין. מנתחים פלסטיים לעומת זאת, עוסקים בעיקר בתחום האסתטי, כלומר בשיפור הנראות של המטופל או של אזור ספציפי כזה או אחר בגוף שלו.
עם זאת, ישנן מספר נקודות השקה שבהן נפגשים שני התחומים הלכאורה רחוקים זה מזה. אחת מנקודות ההשקה האלו נקראת הארכת גובה קוסמטית. הכוונה היא להליכים כירורגיים המיועדים עבור נמוכי קומה שלא סובלים מבעיה גנטית או מחלה ספציפית הגורמת לגמדות. מדובר על קבוצה מצומצמת יחסית של מטופלים המתפקדים באופן תקין ומנהלים אורח חיים רגיל לחלוטין, אך פשוט חשים חוסר שביעות רצון מקומתם הנמוכה.

מדוע פונים מטופלים להארכת גובה קוסמטית?

נמוכי קומה סובלים ממגוון רחב של קשיים ובעיות, שאדם בעל גובה ממוצע כלל לא מודע אליהם. ישנם אינספור דברים בחיי היומיום שלנו שאנו נוטים לקבל כמובנים מאליהם, שכלל וכלל לא מובנים מאליהם עבור נמוכי קומה. כך לדוגמה, אדם נמוך קומה יתקשה לצורך העניין לשבת בנוחות או בכלל לשבת על כיסא בר גבוה. בדיוק כך הוא יתקשה לעבוד במטבח סטנדרטי כיוון שיצטרך לעמוד על כיסא כל אימת שירצה להוריד דבר מה מהמדפים העליונים בארון. מעבר לכל זה, אנשים נמוכי קומה מתקשים למצוא בני זוג וכן סובלים לעיתים קרובות מביטחון עצמי נמוך בשל מצוקת הגובה. כל זה ועוד הרבה יותר, מוביל אנשים עם קומה נמוכה לאפשרות הכירורגית.

מהו העיקרון עליו מבוססים ניתוחי הארכת גובה קוסמטיים?

הארכת גובה קוסמטית מבוססת על תהליכי בניית העצם, המתרחשים בגופנו באופן טבעי. כך לדוגמה, כאשר היד נשברת בשל חבלה, כל עוד נקבע את המקום ונאפשר לטבע "לעשות את שלו", העצם השבורה תחלים ותתרפא בתהליך מורכב שבו נוצרת בסופו של דבר רקמת עצם חדשה. בניתוחי הארכת גובה קוסמטיים, מנצלים את יכולת הגוף לחדש עצמות ולמעשה מאלצים את העצם לגדול בתגובה ל"שברים יזומים".

הכוונה היא לכך שבאמצעות מכשור רפואי ייעודי, יוצרים שברים מלאכותיים באופן מבוקר ומדוד. כל עוד מרחיקים את שולי השבר בקצב הנכון, שאינו מהיר או איטי מדי, העצם תשאף להתאחות ולפיכך תצמח רקמת עצם חדשה בחלל הנוצר על ידי המכשור הרפואי. יכולת ההתארכות של העצמות אמנם מרשימה בהחלט אך גם לה יש גבולות, התלויים ביכולת ההתארכות של העצבים, השרירים וכלי הדם בגפה.

מעבר לכך, חשוב לשמור על פרופורציות גוף תקינות ולהקפיד שמראה המנותח לא יהיה חריג לאחר ניתוח ההארכה.

מהי טכנולוגיית PRECICE?

במשך עשרות שנים, טכנולוגיית הארכת הגפיים הייתה מבוססת על מכשור שפיתח רופא רוסי בשם גבריל איליזרוב.

איליזרוב קיבל פטנט על פיתוח חדשני בתחום הארכת הגפיים בשנת 1954: מתקן דמוי שלד חיצוני שכלל מוטות מתכת וטבעות. המתקן הולבש סביב הגפה הפגועה וחובר לעצם באמצעות מסמרים חיצוניים. השיטה אמנם שלטה בכיפה במשך שנים רבות אך היא הייתה רחוקה מלהיות מושלמת.

מעבר לכך שהמתקן החיצוני היה מסורבל מאוד והגביל את האדם בתנועה, החדרת המסמרים המקבעים לעצם לא אחת הובילה לזיהומים קשים. כדי להתגבר על שלל הבעיות שאפיינו את המערכת המפורסמת של איליזרוב, פיתח ד"ר פיילי, המומחה המוביל בעולם בתחום הארכת הגפיים, בשיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Elipse Technologies, את מערכת PRECICE.

ד"ר פיילי גם היה המנתח הראשון בהיסטוריה שהשתמש במערכת שהביא לעולם וההצלחות היו פנטסטיות.

המערכת שפיתח, כבר לא מבוססת על שלד חיצוני אלא על מסמר תוך לשדי מתכוונן המופעל באמצעות מערכת מגנטית. הכוונה היא לכך שהמטופלים של פיילי כבר לא צריכים להסתובב עם מתקן חיצוני מסורבל המקשה על התנועה. מעבר לכך, כיוון שהמערכת מותקנת בניתוח זעיר-פולשני, הסיכוי לסיבוכים ותופעות לוואי שליליות כמו כאבים חמורים, נמוך ביותר. אם לא די בכך, המערכת החדשה שפיתח ד"ר פיילי, מאפשרת להגיע לרמת דיוק קרובה למושלמת ומשך ההחלמה והשיקום לאחר הניתוח, קצר יותר באופן משמעותי בהשוואה למערכת הוותיקה של ד"ר איליזרוב.

עד כמה ניתן להאריך את הגפיים התחתונות?

רוב המטופלים מעוניינים להגביה את קומתם בכשלושה אינצ'ים או 7.5 ס"מ אך ישנם גם המעוניינים ביותר מכך. המערכת החדישה ביותר, הנקראת PRECICE 2 ושפותחה אף היא על ידי ד"ר פיילי, מסוגלת להאריך את עצמות הגפיים בעד שמונה ס"מ. אם המטופל מעוניין לגבוה ביותר משמונה ס"מ, יומלץ לו לרוב לשקול לעבור הארכה בשני שלבים: בשלב הראשון תתבצע הארכה של עצם הירך ובשלב השני של עצם השוקית, כשסך הכול ניתן להגיע להארכת גובה של 14.5 ס"מ: שמונה ס"מ בעצם הירך ו-6.5 ס"מ בעצם השוקית.

חשוב רק להבין כי ככול שההארכה משמעותית יותר, כך הסיכוי לסיבוכים כאלו ואחרים, גבוה יותר בהתאם: ניתן לראות כי הארכה של עד חמישה ס"מ נחשבת להארכה בסיכון נמוך, הארכה של 8-5 ס"מ כרוכה בסיכון בינוני והארכה של מעל 8 ס"מ כרוכה בסיכון גבוה.

לאור זאת, אם המטופל מעוניין לגבוה בעשרה ס"מ, יומלץ לו לעבור ניתוח הארכה של 5 ס"מ בעצם הירך ולאחר ההחלמה, לעבור ניתוח נוסף להארכת עצם השוקית בחמישה ס"מ. באופן הזה, ניתן יהיה להשיג את התוצאה הרצויה תוך נטילת סיכון מינימאלי.

בהקשר זה יש לציין כי ד"ר פיילי לעולם לא לוקח סיכונים מיותרים ולא מקריב את הבטיחות על מזבח התוצאה הסופית.

היכן ניתן לעבור הארכת גובה קוסמטית בשיטת PRECICE?

ד"ר פיילי פועל מזה שנים בפלורידה ועד לאחרונה מטופלים ישראלים שרצו לעבור את הטיפולים החדישים ביותר, נאלצו להגיע עד למכון שהקים שם. החדשות הטובות הן שבתחילת 2019, החל ד"ר פיילי לשתף פעולה עם המרכז הרפואי האמריקאי בקפריסין, AIMIS. הודות לכך, יכולים מטופלים ישראלים להגיע לניקוסיה ולעבור את הטיפולים במרחק של פחות משעה טיסה מהבית.

המרכז הרפואי של AIMIS מציע למטופלים ישראלים חבילה שלמה הכוללת, העברות (לאורך כל השהות), אשפוז, טיפול והחלמה במלון רפואי שבו ניתן לעבור את תקופת השיקום לאחר הניתוח ברמת אירוח של חמישה כוכבים.

ד"ר דרור פיילי

ד”ר פיילי מוכר בכל רחבי העולם בזכות היכולות הנדירות שלו בתחומים של הארכת גפיים ושחזור גפיים.

שיתוף הפעולה עם AIMIS מאפשר גם למטופלים מישראל לקבל טיפול ייחודי של ד"ר פיילי מבלי לנסוע למרפאה בארצות הברית אלא במרחק שעה מישראל, לקפריסין. 

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן