ועדה רפואית לסובלים מפריצת דיסק: כך תתכוננו לועדה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

ועדה רפואיתפריצת דיסק נחשבת לפגיעה נפוצה למדי בעמוד השדרה. פגיעה זו מתרחשת פעמים רבות תוך זיקה ישירה לעיסוק המקצועי של הנפגע. לעיתים, הפגיעה הינה בדרגת חומרה נמוכה ולעיתים הפגיעה קשה יותר.

על פי רוב ניתן ליהנות מהטבה משמעותית במצב בזכות שילוב של מנוחה, פיזיותרפיה, רפואה משלימה ודרכים נוספות. עם זאת, ישנם רבים שמצבם קשה עד כדי כך שהם נחשבים לנכים ואף מוכרים כאלה באופן רשמי.

במקרים שונים, זכאים הסובלים מפריצת דיסק לזכויות שונות, הן כספיות והן אחרות. על מנת לממש את הזכויות הללו עליהם לעבור תהליך שכולל וועדה רפואית.

בשורות הבאות נבין יותר על מהות אותה וועדה, נראה איך ניתן לקבל זימון לוועדה זו ומה המשמעות שלה. עוד נראה האם ההחלטה של הוועדה הינה סופית או שניתן לשנות אותה.

נכות כללית בשל פריצת דיסק

אנשים שבריאותם ניזוקה בשל פגיעה קשה יכולים לקבל הכרה רשמית בדבר היותם נכים. הכרה רשמית שכזאת עוברת דרך וועדה רפואית, גם במקרה של פריצת דיסק. יש לציין שלפני שמגיעים לשלב שבו מקבלים הזמנה לעמוד בפני אותה הוועדה יש צורך להגיש תביעה לקצבת נכות.

את תביעה לנכות כללית יש להגיש על גבי תופס תביעה ולצרף מסמכים רפואיים רלוונטיים. בין היתר כדאי להוסיף חוות דעת רפואית מרופא מקצועי , צילומי רנטגן וכל מסמך אחר בעל משמעות. אותם המסמכים יגיעו לידי של הוועדה עוד לפני שהתובע יעמוד מולה. בנוסף, במידה וימצאו מסמכים נוספים שלא נשלחו מראש, כדאי מאוד להצטייד בהם ולהגיע עימם לוועדה הרפואית.

ועדה רפואית ואחוזי נכות

תפקידה של הוועדה הרפואית הוא מרכזי בעניין הקביעה של הזכות לקצבת נכות כללית וכן לזכויות נלוות אחרות. הועדה הרפואית היא זו שתקבע על פי מצבו של החולה ועל פי המסמכים הרפואיים מהי דרגת הנכות הרפואית.

דרגת הנכות הזאת מבוססת על רשימה של ליקויים שונים. לעיתים, בזמן הוועדה יתבצעו בדיקות שונות שתכליתן לברר את מצבו של החולה לאשורו.

אל הוועדה שקובעת את אחוזי הנכות יש להגיע מצוידים בתעודה מזהה. בוועדה עצמה יושבים כמה בעלי תפקידים. ראשית, ישנו רופא. שנית, ישנו מזכיר של הועדה. שלישית, ישנם מומחים נוספים, לפי הצורך.

ראוי לציין שאחוזי הנכות הרפואית אינם מספיקים כדי להעיד על הזכאות לקצבת הנכות. יש גם צורך לאחר מכן לקבוע את רמת ההגבלה התפקודית (נכות תפקודית). מי שנרשמו לו נכות רפואית של עשרים אחוזים ומעלה וכן נכות תפקודית (שמכונה גם דרגת אי כושר) משמעותית, יוכל לקבל קצבת נכות וזכויות נוספות.

הזכות לערעור או להליך נוסף

דבר שחשוב לדעת הוא שניתן בהחלט להגיע לוועדה הרפואית ביחד עם מלווה. בהחלט יתכן שאותו מלווה יהיה למעשה גם עורך דין המטפל בייצוג התובע. עוד כדאי לדעת שלאחר שהתקבלה תשובה מהוועדה הרפואית שהתכנסה לדון במצבו של החולה הסובל מפריצת דיסק ישנה אפשרות להגיש ערעור. הערעור יידון בוועדה לערעורים.

דבר לא פחות חשוב שיש לדעת הוא שבמידה וישנו שינוי במצבו הרפואי של הסובל מפריצת דיסק ניתן להגיש פעם נוספת תביעה לקצבת נכות ולעמוד שנית מול ועדה רפואית. את הבקשה החוזרת ניתן להגיש גם במידה ואין הסכמה על גובה דרגת הנכות או על רמת הפגיעה ביכולת התפקוד והעבודה.

פריצת דיסק כתוצאה מתאונת עבודה

בהקשר של וועדה רפואית ופריצת דיסק כדאי להעיר דבר נוסף. במדיה והפגיעה אירעה בזמן העבודה, ניתן לדרוש הכרה בפגיעה כתאונת עבודה. כאן, מלבד וועדה רפואית תידרש לרוב גם הגשת תביעה מקדימה של תאונת עבודה ובדיקה של רופא תעסוקתי.

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי