טיפול בגב תחתון

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בגב תחתון על כאבי גב תחתון ומה הן הסיבות להיווצרותן, על הסימפטומים השונים של כאבים בגב התחתון, וכיצד מומלץטיפול בגב תחתון – מבוא לכאבי גב כאשר אתם קוראים את הכתבה הזאת, דעו לכם שמש ברגעים אלה בערך 15 אחוזים מכלל האנשים שקיימים כיום בעולם לטפל בכאבי גב תחתון כיום

קמתם ביום בהיר, באתם להתחיל עוד יום שגרתי בחיים שלכם, קמתם מהמיטה ולפתע – הרגשתם כאב חזק ועז בגב התחתון, כאב שתפס אתכם לא מוכנים, ובעקבותיו נאלצתם לבטל מספר תוכניות? אם התשובה לכך היא כן, דעו לכם שאתם לא לבד, זאת בשל העובדה כי במהלך החיים שלהם, כ80 אחוזים מבני האדם בעולם יחוו לפחות פעם אחת בחיים שלהם כאבים בגב התחתון. מה גורם לכאבי גב? מה הם הסימפטומים השונים לכאבי גב? כמה זמן כאב הגב שאני מרגיש עשוי להמשך? ובאיזה מקרה עליי לעזוב את הכל ולגשת לרופא מומחה שיטפל בבעיות הגב שלי? כל התשובות לשאלות הללו, ועוד מידע מקיף וחשוב על טיפול בגב התחתון – בכתבה ובשורות הבאות שלפניכם.

טיפול בגב תחתון – מבוא לכאבי גב

כאשר אתם קוראים את הכתבה הזאת, דעו לכם שמש ברגעים אלה בערך 15 אחוזים מכלל האנשים שקיימים כיום בעולם, חווים ממשטיפול בגב תחתון – מתי עלינו להתחיל לטפל בצורה רצינית בכאבי גב תחתון ולפנות לרופא? ברגעים אלה ומתמודדים עם כאבים בגב התחתון. יתר על כך, במהלך החיים שלהם, 80 אחוזי בערך מכלל האנשים בעולם עלולים לחוות לפחות פעם אחת, אם לא יותר, בכאבי גב של ממש. אם לא הבנתם את זה עד כה, כאבי גב תחתון הם פשוט אחד מהסימפטומים הרפואיים הנפוצים והמוכרים ביותר בעולם, וניתן להגיד שכמעט כולם יאלצו להתמודד עם כאבים כאלה בגב התחתון לפחות פעם אחת בחיים שלהם אם לא יותר. מה הופך את כאבי הגב התחתון לכל כך פופולאריים ונפוצים? העובדה שהגב התחתון הוא "המנוף" המרכזי של הגוף שלנו, אשר סוחב למעשה את כל משקל הגוף שלנו על גבי הגב תחתון. ובסופו של דבר, אם גודל האחריות בא גם המחיר, והגב התחתון שלנו עשוי לשלב מחיר כבד על תפקידו החשוב, זאת בדמותן של כאבי גב תחתון כמובן.

טיפול בגב תחתון – מה הם התסמינים השונים של כאבי גב תחתון?

בסופו של דבר, התסמינים השונים של כאבי הגב התחתון הינם תסמינים אשר כוללים בעיקר הרגשות של כאבים עזים, מעין שריפה בגב, ודקירות חזקות. כאבי הגב התחתון עשויים להיות מצד אחד חדים, או עמומים במקרים רבים. העוצמה של כאבים בגב התחתון היא כאמור משתנה ושונה מאוד ביחס למקרים שונים של כאבי גב תחתון, זאת כאשר העוצמה של כאבים בגב התחתון יכולה להיות קלה מאוד, וקשה במקרים רבים אחרים, כל כך קשה לעתים קרובות עד למצב שבו מי שסובל מכאבי הגב האלה לא יכול לעמוד בצורה ישר או לבצע תנועות. התסמינים הללו של כאבי גב תחתון, יכולים מצד אחד להופיע בצורה פתאומית לגמרי, לדוגמה כאשר מתבצעת תנועה שגרתית לגמרי, או מצד שני, מדובר על תסמינים שיכולים להתפתח לאט לאט ובמשך זמן מסוים. בנוסף לכך, במקרים מסוימים תופיעה נפיחות באזור הכואב, אשר כאמור יוסיף להרגשת הכאב שהסובל מכאבי הגב התחתון ירגיש בהן.

טיפול בגב תחתון – מתי עלינו להתחיל לטפל בצורה רצינית בכאבי גב תחתון ולפנות לרופא?

במרב המקרים כאמור, כאבים בגב תחתון הם דבר דיי שגרתי, שלא צריך לגרום לכם ללחץ גדול מידי. אולם, ישנם מקרים ספציפיים שבהם נמליץ לכם לפנות לטיפול רפואי לאבחון הבעיה הרפואית שלכם בצורה חד משמעית. המקרים הבאים צריכים להדליק אצלכם נורת אזהרה שבעקבותה תצטרכו לגשת לרופא – כאבים המקרינים לאזור הרגליים, חולשה גדולה או הפרעה בסוגרים השונים, כאבים עזים אשר נמשכים למעלה ממשך זמן של 6 שבועות.

מהן הסיבות שיכולות להוביל לכאבי גם תחתון?יש מגוון רחב של סיבות שיכולות להוביל להיווצרות של כאבי גב תחתון בכל מיני רמות.

ובכן, יש מגוון רחב של סיבות שיכולות להוביל להיווצרות של כאבי גב תחתון בכל מיני רמות. אחת הסיבות המרכזיות קשורה לאורח החיים היושבני שפיתנו במאה ה-20. ככל שהזמן עובר, אנחנו נמצאים יותר זמן מול מסכים, בישיבה, נוהגים והדבר הזה בעצם מייצר לחץ מאוד אינטנסיבי על החוליות וכוח המשיכה פועל כלפי מטה. עם הזמן יש דחיסות של החוליות וגם לפעמים נוצר עיוות במבנה של עמוד השדרה מה שמוביל לכאבי גב תחתון. עוד סיבה מרכזית לכאבי גב תחתון קשורה לעלייה במשקל. אנשים הסובלים מעודף משקל, מפתחים חוסר יציבות ואי איזון בשיווי המשקל מה שמוביל לכך שהגב יוצא גם כן מאיזון ומתחיל לכאוב. גם גנטיקה ומבניות מסוימת של עמוד השדרה יכולה להוביל לכאבי גב. הריון, פציעות ספורט, תאונה, טראומה – אלו ועוד יכולים לעודד היווצרות של כאבי גם.

טיפול בגב התחתון – שיטות טובות ומומלצות לטיפול בכאבים חוזרים ונשנים בגב התחתון –

  • בניגוד למיתוסים רבים אשר קיימים – לא מומלץ להימנע פעולות פשוטות ובעצם לשכב ולנוח במהלך רוב היום. מחקרים רבים הראו שפעולות פשוטות כגון הליכה, שחייה קלה, ועוד, הן משמעותיות וחשובות למעבר הכאב. כמובן, שלא מומלץ לבצע פעולות ספורטיביות מסובכות.
  • חימום או קירור של נקודת הכאב, עשויה להועיל רבות ולהשפיע על הכאב.
  • שימוש במשכי כאבים שונים אשר ניתנים כמובן בהמלצת רופא בלבד, עשויים גם כן לסייע ולשפר את מצב כאבי הגב התחתון שאתם מרגישים.
  • מומלץ לאמץ טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור וכוסות רוח התורמים רבות לשחרור החוליות ולאיזון הגב ועמוד השדרה.
  • גם עיסוי כמו למשל עיסוי רפואי, טיפולי מגע כמו שיאצו וטווינא יכולים להקל בצורה משמעותית על כאבי גב תחתון.
  • כדאי לבצע מתיחות ולשלב פעילות מחזקת כמו יוגה, פילטיס וכדומה…

טיפולי פיזיותרפיה

חשוב לדעת כי כאבי גב הם לא דבר בלתי הפיך ובהחלט כן ניתן לשפר בצורה משמעותית את המצב הפיזי שלנו כתוצאה מכאבי גב.

טיפול בגב כאבים – על כאבי גב תחתון – אחד מהסימפטומים הרפואיים הנפוצים ביותר בעולם, על מה גורם לכאבים בגב, ודרכי טיפול מומלצותכאבי גב יכולים לצוץ ברגעים פתאומיים מאוד בחיים שלנו, ולתפוס אותנו לא מוכנים כלל לבואם. דמיינו את עצמכם עומדים בפני רגע מרגש בחיים כמו – חתונה, סיום קורס או לימודים חשובים, גיוס לצבא, ועוד, כשלפתע את מרגישים כאב בלתי נסבל בגב, שתופס אותכם בפתאומיות רבה. כאבי גם יכולים לשבש עבורנו תוכניות רבות בחיים, וניכר כי בני אדם רבים חווים כאבי כאב בצורה שכיחה מאוד. מה גורם לכאבי גב בעצם? מה הם הסימפטומים השונים של כאבי גב תחתון? לכמה זמן צפוי שכאבי הגב שלכם ימשכו? וכיצד ואיך כדאי וניתן לטפל בבעיות גב שונות? במידה שהשאלות הבאות נמצאות בפיכם זה זמן מה, הכתבה הבאה באה לעשות לכם סדר בראש.

טיפול בגב כאבים – רקע שלא ידעתם על גב ועל כאבי גב

ממש בזמן שאתם פותחים את הכתבה הזו, וקוראים את השורות הבאות, בערך 20 אחוזים מתושבי העולם סובלים ממש ברגעים אלהטיפול בגב כאבים – רקע שלא ידעתם על גב ועל כאבי גב ממש בזמן שאתם פותחים את הכתבה הזו, וקוראים את השורות הבאות מבעיות וכאבי גב שונים, במיוחד בגב התחתון. מעבר לכך, מחקרים מראים כי 4 מכל 5 בני אדם יחוו או ירגישו כאבים בגב התחתון, האזור הרגיש ביותר והפגיע ביותר בגב שלנו, לפחות פעם אחת אם לא יותר במהלך החיים שלהם. ולמה דווקא הגב כל כך פגיע? מה הסיבה לכך שכל כך הרבה אנשים חווים בעיות וכאבי גב במהלך החיים? הסיבה לכך היא שהגב התחתון שלנו הוא החלק בגוף שתומך בסופו של דבר במרבית המשקל של הגוף שלנו, וכתוצאה מכך, הגב הוא זה שמשלם את המחיר על הנטל שבסחיבת כל הגוף שלנו.

טיפול בגב כאבים – מה זה בכלל כאב בגב התחתון?

כאשר אתם שומעים את אחד מהמושגים – כאבי גב, גב תפוס, כאבי גב תחתון, ועוד, מדובר בעצם על כאבים עזים וחזקים אשר מופיעים בדרך כלל בשטח הנמצא החל מתחת לקו הצלעות שלנו, ומגיע עד לקו של העכוז. לעתים קרובות, כאבי גב מקרינים לאזורים נוספים בגוף, זאת כאשר הכאב מקרין בסופו של דבר לעכוז עצמו, ובנוסף לכך הוא יכול גם להקרין את הכאבים שלו לאזורי האגן והירך.

טיפול בגב כאבים – מה הם התסמינים השונים של כאבים בגב התחתון?

אנשים שחווים כאבים בגב ובגב התחתון, מעידים בסופו של דבר על תסמינים אשר כוללים שריפה חזקה, כאבים עזים, והרגשה של דקירות חוזרות ונשנות. מדובר על כאבים מאוד מגוונים, אשר יכולים להיות מצד אחד כאבים עמומים בעוצמה קלה יחסית, או מצד שני כאבים חדים בדרגה קשה מאוד – כל כך קשה שלעתים היא מונעת ממי שסובל מכאבי הגוף לעמוד, ללכת, ולבצע פעולות פשוטות נוספות. תסמינים של כאבי גב, יכולים להופיע ברגע אחד פתאומי, ללא שום התראה מוקדמת, שמא הם יכולים להתפתח בצורה איטית, ובהדרגתיות רבה מאוד. כאבי גב תחתון שונים מתחלקים לפי משך הזמן שהם מחזיקים ומופיעים בגוף שלנו, זאת כאשר כאבי גב פשוטים יכולים להופיע למשך של ימים בודדים בלבד, וכאבי גב חמורים יכולים לעלות על פרק זמן של 12 שבועות.

טיפול בגב כאבים – במקרים הבאים אנו ממליצים לכם לפנות לרופא בשל כאבי הגב שלכם

על אף שכאבי גב לרוב עוברים לבד, ובמקרים רבים אין צורך לבצע טיפול מיוחד בכאבי הגב מלבד מנוחה קלה, אולם, במקרים הבאים נמליץ לכם להדליק נורת אזהרה אדומה בעקבות כאבי הגב שלכם, וללכת לבצע בדיקה מקיפה של הנושא על ידי רופא מומחה – במידה שכאבי הגב נמשכים מעבר לפרק זמן העולה על 6 שבועות, במידה שכאבי הגב שאתם חווים מקרינים לרגליים, או במצב שכאבי הגב גורמים להפרעה או חולשה של הסוגרים בגוף.

 

טיפול בגב כאבים – כיצד ניתן לטפל בבעיות בגב?

טיפול בבעיות גב הוא כאמור לא דבר חד משמעי, שכן כל מקרה הוא מקרה שונה, אשר גורר אחריו דרכי טיפול שונים. מבחינת מנוחה –טיפול בגב כאבים – במקרים הבאים אנו ממליצים לכם לפנות לרופא בשל כאבי הגב שלכם על אף שכאבי גב לרוב עוברים לבד חשוב לא להיות במנוחה 100 אחוז מהזמן, במיוחד לא במצב של שגרה. ביצוע פעולות קלות כמו – שחייה קלה, הליכה, וכדומה, מוכחות כיעילות וכפעולות אשר עוזרות מאוד לבעיות גב במקרים רבים.

מה יכול לגרום לכאבי גב ואיך אפשר לטפל בהם בצורה הטובה ביותר?

ובכן, יש מגוון רחב של סיבות שיכולות לגרום להיווצרות של כאבי גב.

  1. אורח חיים יושבני – רבים מאיתנו נמצאים זמן רב מול המסכים וזה מוביל לכך שאנחנו בעצם נמצאים המון זמן בישיבה ממושכת. לכן, חשוב מאוד להקפיד על ישיבה ארגונומית, לבחור שולחן וכסא מתאים. העדיפו לשבת מול מסך גדול מאשר מול מסך קטן, בשל העובדה שמסך קטן גורם לעיניים להתאמץ, לצואר לבוא קדימה ואז נוצרות כל מיני סוגים של בעיות ועומסים על עמוד השדרה.
  2. אי תזיזתיות – אנשים שלא מבצעים פעילות גופנית באופן קבוע, עלולים לפתח כאבי גב בשל חוסר תנועתיות בעמוד השדרה היוצרת לחץ רב על החוליות. חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית קבועה כמו הליכה, שחיה, יוגה, פילטיס או כל פעילות אחרת אליה אתם מתחברים.
  3. הריון- פעמים רבות הריון גורם לכאבי גב, שכן כובד משקל הגוף יוצא מאיזון.
  4. עודף משקל- על אותו עיקרון, גם עודף משקל מוציא את הגוף מאיזון ויכול להוביל לכאבי בגב.

ניתן להפחית כאבים בגב על ידי ניסיון לרדת במשקל ולשמור על משקל גוף תקין ומאוזן, ביצוע מתיחות אחת לכמה דקות לאחר ישיבה ממושכת על המחשב, ביצוע פעילות גופנית ובחירת טיפול מתאים לשחרור העומס כמו שיאצו, עיסוי רפואי, דיקור, כוסות רוח וכדומה.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן