טיפול בעקמת ילדים בישראל בניתוח חדשני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

פריצת דרך בטיפול בעקמת ילדים בישראלהמונח עקמת בא לציין סוגים שונים של בעיות ועיוותים בעמוד השדרה. לעיתים, מצב זה הינו מולד, וקיים בתינוקות מלידה. לעיתים, מדובר במצב שהוא התפתחות של מחלות שונות.

יש גם מקרים שבהם עקמת מתגלית ללא סיבה ברורה, והנפגעים יכולים בהחלט להיות גם ילדים ובני נוער. איך ניתן לפתור את הבעיה? ניתוח הוא אפשרות נפוצה. לאחרונה, דווח על פריצת דרך בטיפול בעקמת, לאחר טיפול ראשון מסוגו ומוצלח במיוחד.

ניתוחים חוזרים ונשנים

חמישה אחוזים מהילדים בישראל סובלים מעקמת, שיכולה להיות בדרגה קלה או חמורה. אחד הטיפולים היחידים לפתרון בעיה של עקמת קשה הינו טיפול כירורגי – ניתוח. כאשר ניתוח נעשה בקרב מבוגרים, ניתן להשיג תוצאות טובות לאחר ניתוח יחיד. המצב שונה מאוד כאשר מדובר בילדים.

כאשר מדובר בילדים, תהליך הצמיחה טרם הסתיים ולכן גם עמוד השדרה הולך וגדל. עד כה, היה צורך לבצע התערבות כירורגית ניתוחית מדי תקופה, בכדי להשיג תוצאות משביעות רצון. דבר זה התבקש במקביל לגדילה של הילד, אולם יש כמובן חסרונות משמעותיים להתערבות כירורגית חוזרת ונשנית. הדבר גם עשוי להוביל לפגיעה בעמוד השדרה או בתהליך הגדילה. לאחרונה, עבר בהצלחה טיפול חדשני בילדה שסובלת מעקמת קשה. ייחודו של הטיפול בכך שהוא יכול למנוע את הצורך בניתוחים נוספים והוא יכול למנוע פגיעה בגדילה ובצמיחה לצד תיקון איכותי של העקמת.

שיפור בביטחון העצמי

עיוותים בעמוד השדרה ועקמת קשה בקרב ילדים ובני הנעורים מובילים לסוגים שונים של בעיות. מלבד קשיים וכאבים פיסיים, ראויים לציון הקשיים החברתיים והנפשיים. עיוות בעמוד השדרה וביציבה מוביל פעמים רבות לדימוי גוף שלילי וירידה משמעותית בביטחון העצמי. עבור ילדים רבים מדובר במצב המתלווה לבידוד חברתי, מצב קשה לא פחות מהקושי הפיזיולוגי.

פריצת הדרך הטיפולית בעקמת ילדים נובעת מכך שהיא משלבת את שיפור היציבות ומניעת הכאבים ללא סיכון מוגבר לפגיעה בצמיחה. ככל שנזקקים ליותר ניתוחים עולה הסיכוי לסבול מתופעות לוואי בלתי רצויות לצד ההיבטים החיוביים של הניתוח.

טיפול במערכת חדשנית

הטיפול החדיש בעקמת בוצע בישראל לאחרונה בבית החולים אסף הרופא. המטופלת, ילדה כבת שמונה שנים, עברה את הטיפול בצורה מוצלחת ורופאיה מדווחים על הצלחה ראויה לציון. זמן מה לפני כתיבת שורות אלה שוחררה הילדה לביתה, לאחר אשפוז קצר בן מספר ימים. לדברי הרופאים, רק לאחר סיום תהליך ההתבגרות של הילדה (שמסיבות מובנות לא ניתן לפרסם את שמה) יהיה צורך בניתוח אחד נוסף, כפי שמקובל בקרב מבוגרים. כך, למעשה נחסכו כחמישה עד שישה ניתוחים כפי שהיה נדרש בתהליך הטיפולי המקובל עד כה.

הטיפול הכירורגי נעשה במערכת משוכללת, תוך שימוש בברגים שאינם נסגרים באופן שמונע תזוזה. במקום סגירה הרמטית, הברגים קבועים בתוך מתקן בעל כושר החלקה דרך הבורג. דבר זה מאפשר את הגמישות הרצויה לאור הגדילה הצפויה של עמוד השדרה. במקביל – מתקיימת התמיכה לעמוד השדרה, כך שמתבצע תיקון של העקמת.

ההתקנה של הברגים מבוצעת גם היא באופן מיוחד. נעשה שימוש במחשב ובמערכת תלת ממדית. המטופל עובר סריקה מכל הכיוונית, כך שניתן לבצע את הטיפול הכירורגי עם מינימום של חתכים. שלא כמו ניתוחים מקובלים, אין כל צורך לבצע חשיפה ניכרת של עמוד השדרה והחוליות השונות. לדברי מומחים בתחום, בישראל נערכים מדי שנה בשנה מספר ניכר למד של תיקוני עיוותים בעמוד השדרה. רבים מאותם הניתוחים מבוצעים בילדים ובבני נוער. הטכניקה החדשה מאפשרת להעניק טיפול טוב יותר וכאמור כזה שחוסך ניתוחים חוזרים ונשנים בקרב מטופלים שגילם נמוך מעשר שנים.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן