טיפול בצלקות אקנה גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול בצלקותאקנה (חטטת בעברית) היא דלקת של זקיקי השערות ובלוטות החלב, שמתפתחת בדרך כלל בגיל ההתבגרות כתוצאה מתגובה לא תקינה להורמון המין הזכרי (טסטוסטרון). ברוב המקרים התגובה מתייצבת עם הזמן ובעקבות כך נעלמים גם התסמינים של הדלקת, הנקראים בשפת העם "חצ'קונים" או פצעי בגרות. באופן עקרוני הפצעונים המאפיינים את התהליך הדלקתי מופיעים בדרך כלל באזור הפנים, אך במקרים מסוימים הם עשויים להתפשט ולהופיע גם באזור הכתפיים, החזה והגב.

ברוב המוחלט של המקרים הפצעים חולפים לאחר זמן מה מבלי להותיר סימנים שיש בהם כדי להוות עדות לכך שאי פעם התקיימו. עם זאת, פצעי בגרות חמורים במיוחד, עלולים להשאיר את המתבגר עם צלקות קשות ועמוקות. את הצלקות ניתן למנוע על ידי הימנעות מחיטוט בפצעים או פיצוצם ועל ידי הקפדה על היגיינה אופטימאלית, אך ברגע שבו נוצרה צלקת, הטיפול המניעתי כבר אינו רלוונטי. במאמר שלפניכם נפרט אודות השיטות העיקריות להסרת צלקות אקנה בגב.

חומצה רטינואית

השימוש בחומצה רטינואית המבוססת על ויטמין A לטיפול בפצעי אקנה ידוע כבר שנים רבות אך רק לאחרונה התגלה כי ניתן לעשות שימוש בחומצה גם לצורך החלקת צלקות אקנה. בתאי העור הנקראים פיברובלסטים השוכנים בשכבה העמוקה של העור, ישנם רצפטורים מיוחדים המזהים את החומצה לאחר שמורחים אותה על העור וכתוצאה מכך מגבירים את קצב הייצור של החומצה ההיאלורונית, סיבי הקולגן והאלסטין. השימוש בתכשירים המבוססים על חומצה רטינואית אסורים לשימוש במהלך ההיריון וההנקה.

מילוי בהזרקות חומצה היאלורונית

צלקות אקנה עמוקות או קשות במיוחד ניתן למלא ללא קושי באופן נקודתי באמצעות חומצה היאלורונית המוזרקת באופן מבוקר ובצורה טיפתית לשכבת ההיפודרמיס של העור. ההיפודרמיס היא שכבת העור הממוקמת מתחת לשכבת הדרמיס ובתגובה להזרקת החומצה ההיאלורונית, מתחולל בה תהליך של עיבוי והצערה. כתוצאה מכך פני השטח השקועים של הצלקת עולים אל פני השטח של העור הבריא והצלקת הלכה למעשה מוחלקת. יש לציין כי ההחלקה במקרה הזה זמנית בלבד וכי יש לחזור על התהליך אחת לחצי שנה עד שלוש שנים.

דרמרולר

דרמרולר הוא מכשיר רפואי קוסמטי המשמש לדקירה של העור המצולק באמצעות מחטים זעירות. הדקירות הרבות של העור גורמות לפציעה נקודתית של הדרמיס ובתגובה לפציעה מתרחשים תהליכים שונים של בנייה ושיקום הקשורים לקולגן, לאלסטין ולחומצה ההיאלורונית. לאחר פציעת העור יש להימנע מחשיפה לשמש על מנת שלא לחולל תגובה שתוביל לשינויים בגוון העור. טיפולים אלה צריכים להתבצע באופן חוזר ונשנה אך משיגים תוצאות איכותיות שנותרות יציבות לאורך זמן רב.

לייזר פרקציונלי

טיפולי לייזר פרקציונלי מבוססים על אותו הרעיון שעליו מבוסס מכשיר הדרמרולר, רק שבמקרה הזה חודרים לשכבת הדרמיס באמצעות קרני לייזר ולא באמצעות מחטים. גם במקרה הזה פוצעים את העור באופן מבוקר על מנת לעודד התנעה של תהליכי התחדשות. הודות לרמת הדיוק הגבוהה המתקבלת כתוצאה מהשימוש בלייזר, ניתן לחדור באופן מבוקר לשכבת הדרמיס מבלי לפגוע כלל בשכבת האפידרמיס המונחת מעליה.

טיפולי פילינג

פילינג הוא טיפול הכרוך בקילוף שכבת העור העליונה כשכיום ישנן מספר טכניקות בהן ניתן לבצע את הטיפולים בדגש על פילינג כימי, פילינג מכני ופילינג לייזר. הרעיון העומד מאחורי שלוש הטכניקות זהה – קילוף, שיוף או הסרה של שכבת העור העליונה על מנת לשנות את גובה פני השטח של העור ועל מנת לעודד תהליכי התחדשות טבעיים. הבחירה בטכניקה המתאימה ביותר למטופל צריכה להתבסס על עומק הצלקות, היקפן, גוון העור של המטופל ועוד.

ראו גם:

עקמת בגב

דלקת שגרה מקשחת

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן