טיפול רפואי בכאבי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיפול רפואי בכאבי גבכאבי גב הם כאבים נפוצים מאוד בקרב אחוזים רבים מהאוכלוסייה. יש סיבות שונות לכאבי גב אשר חלקן רפואיות כמו פריצת דיסק, דלקת חוליות, אבנים בכליות, גידולים על עמוד השדרה ועוד. לעומת זאת חלק מהסיבות לכאבי גב נובעות מהתנהלות לקויה כמו ליקויי יציבה, שינה בתנוחה לא נכונה, ישיבה לא נכונה, הליכה על עקבים אצל נשים ועוד. קיימות שיטות טיפול שונות לכאבי גב. על טיפול רפואי בכאבי גב נרחיב במאמר הבא. 

 

טיפול רפואי בכאבי גב- פיזיותרפיה

טיפול רפואי בכאבי גב ניתן על ידי פיזיותרפיה. פיזיותרפיה היא מקצוע פרא רפואי העוסק באבחון, טיפול ומניעה של בעיות תנועה ובעיות גופניות שונות. אנשים שנפגעו כתוצאה ממחלה, פציעה, ניתוח או כל אפשרות אחרת, יוכלו לעבור טיפול פיזיותרפיה ולחזור לתפקוד מלא. הפיזיותרפיה נותנת מענה עבור בעיות אורתופדיות, נוירולוגיות, מחלות נשימה ובעיות בתפקוד המערכות הפנימיות. 

טיפולי פיזיותרפיה נותנים מענה על מספר מטרות מרכזיות- 

  • הורדה או הקלה של הכאבים מהם סובל המטופל לרבות כאבי גב.
  • שמירה וחיזוק של השרירים של המטופל. 
  • מניעת ניוון של האזורים הפגועים. 
  • טיפול בטווחי התנועה. 
  • שיקום התחושה של המטופל.
  • שיפור היציבה של המטופל. 
  • תרגול שיווי משקל למניעת נפילות.

ועוד.

https://www.youtube.com/watch?v=12jnJmGcvAY

טיפול רפואי בכאבי גב- גלי הלם

טיפול בגלי הלם הוא טיפול שמתבצע על ידי מכשיר עוצמתי. עם טיפול בגלי הלם ניתן לזרז תהליכי ריפוי בבעיות אורתופדיות שונות בגוף שלנו. 

יש שני סוגי מכשירים עיקריים בהם מבצעים טיפול בגלי הלם- 

  • גלי הלם אקוסטיים
  • גלי הלם רדיאליים

הטיפול בגלי הלם עובד על אנרגיה אקוסטית בתדרים משתנים ובעוצמות שונות. אלה משמשים לריפוי של רקמות שונות בגוף. גלי ההלם למעשה חודרים את העור ואת הרקמות הרכות ומגיעים עד לרקמות שריר- שלד. כך הם גורמים לזירוז של תהליכי הריפוי באזורים הפצועים והכואבים. 

בזמן הטיפול בגלי הלם, מופרשים אנדורפינים. האנדורפינים מפחיתים את הכאבים שחש המטופל ולמעשה משבשים את שדר הכאב שמגיע למוח מהאזור הפצוע. טיפול בגלי הלם יכול לסייע בהפחתת כאבים החל מהטיפול הראשון וכמובן לאורך הטיפולים הנוספים. 

כמו כן, טיפול בגלי הלם מאפשר לטפל בדלקות ומעודד תהליכי ריפוי. האנרגיה האקוסטית עליה עובד הטיפול מעודדת יצירת קולגן. קולגן הוא חומר שנוצר בגוף בתהליכי ריפוי.

 

טיפול רפואי בכאבי גב- אוסטאופתיה 

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול העוסק בעיסוי. בשיטה זו האוסטאופת מטפל בטכניקות שונות כמו הזזה, מתיחות של הגיסים, עיסויים ומניפולציות על המפרקים. למעשה האוסטאופת יכול לתקן תזוזות של החוליות ועל ידי כך להוריד את הלחץ העצבי מה שמקל באופן משמעותי על כאבי הגב. 

אוסטאופתיה מאפשרת להשפיע גם כאבי גב כרוניים, להתיר שרירים מכווצים ואף לחזק שרירים חלשים. על ידי אוסטאופתיה ניתן לתקן את היציבה ואת התנועות הלקויות שמובילות לבעיות גב שונות.  

 

טיפול רפואי בכאבי גב- שיאצו

שיאצו היא שיטת טיפול שפותחה ביפן והיא מתבססת על עקרונות הרפואה הסינית. פירוש המילה שיאצו הוא לחץ בעזרת האצבעות. במהלך הטיפול, המטפל יפעיל לחץ על פני אזורים שונים בגוף. נקודות הלחץ משפיעות על זרימת האנרגיה ומסייעות לשחרר את האיברים הפנימיים. 

בעזרת האצבעות, הידיים והרגליים, המטפל יפעיל לחץ נקודתי על נקודות שונות לאורך עמוד השדרה. על ידי כך יהיה ניתן לטפל בכאבי גב הנובעים מסיבות שונות. 

 

טיפול רפואי בכאבי גב- טווינא

שיטת הטיפול טווינא התפתחה בסין ובמונגוליה והיא מבוססת על שיטות סיניות שונות. הפירוש של טווינא הוא למשוך ולתפוס. מדובר באחת משיטות הטיפול היעילות ביותר לכאבי גב. 

בטווינא המטפל מבצע למעשה לחיצות ותנועות לישה. במהלך הטיפול המטופל ישכב על מיטת הטיפול או יישב על כיסא והמטפל יבצע לחיצות ותנועות לישה בעזרת הידיים לאורך המרידיאניים בגופו של המטופל. הטיפול מאפשר להחזיר רקמות פגועות לפעולה על ידי הזרמת דם ושחרור חסימות אנרגטיות. 

 

טיפול רפואי בכאבי גב- כירופרקטיקה

הטיפול הכירופרקטי פותח בארצות הברית בסוף המאה ה-19. בכירופרקטיקה המטרה היא לזהות הפרעות תפקודיות בחוליות עמוד השדרה, בשלד ובמפרקים הגדולים על מנת לתקן אותן. טיפול כירופרקטי כולל הפעלה ידנית של מפרקי עמוד השדרה. על ידי כך ניתן לשמור על תפקוד תקין של חוליות עמוד השדרה ועל השלד כולו. 

טיפול כירופרקטי הוא טיפול שמתאים לבעיות גב שונות כולל פריצת דיסק, עקמת ופגיעות מסוג צליפת שונות. כמו כן, כירופרקטיקה מתאימה לכאבים המוקרנים לאזורים אחרים בגוף כמו הרגליים או הלסת. על ידי טיפול זה  ניתן להקל על כאבי גב הנובעים משרירים תפוסים או מיציבה לקויה. כמו כן הטיפול מאפשר להקל על כאבי גב כרוניים שנמשכים זמן רב. 

טיפול רפואי בכאבי גב- דיקור סיני

דיקור סיני, הוא חלק מהרפואה הסינית ונעשה בו שימוש כבר אלפי שנים. מחקרים הוכיחו שדיקור סיני הוא אחד הטיפולים היעילים לכאבי גב וצוואר. על פי הרפואה הסינית בגוף קיימות 365 נקודות דיקור. דרך נקודות אלה עוברים 12 קווים שהם המרידיאניים שלנו. לאורך המרידיאניים זורם הצ'י, האנרגיה של הגוף. זרימת האנרגיה דרך נקודות אלה היא הכרחית על מנת לשמור על תפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, כולל עצבים וכלי דם העוברים בקווים הללו. 

בעיות גב שונות, כמו לדוגמא פריצת דיסק, עלולות לגרום לחסימה בזרימה של הצ'י לאורך המרידיאניים. על ידי דיקור סיני ניתן לפתוח את החסימה וכך לשפר את התפקודים הגופניים באזור החסום. 

הדיקור הסיני הוא טיפול שמתבצע על ידי החדרת מחטים קטנות וגמישות לנקודות הדיקור השונות בגוף. דיקור סיני יעיל להפחתה של כאבים שונים בגוף, במיוחד עבור כאבי גב או צוואר. ניתן לשלב עם דיקור גם טיפולים נוספים כמו שיאצו, פיזיותרפיה, טווינא ועוד. 

טיפול רפואי בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן