כאבי גב בגלל מזרון

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב בגלל מזרוןאחת הסיבות לכאבי גב היא מזרונים לא טובים. מזרון הוא חלק חשוב מאוד לשינה טובה. למעשה שליש מהחיים שלנו אנחנו מבלים במיטה וכדאי להשקיע בבחירת מזרון מתאים וראוי. כאשר מתפשרים על מזרון אנחנו למעשה מתפשרים על איכות השינה שלנו ואף על הגוף שלנו. כאבי גב בגלל מזרון הם דבר נפוץ מאוד. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

כאבי גב בגלל מזרון- גורמים

כאשר ישנים על מזרון לא טוב הדבר עלול לגרום לכאבי גב חזקים, בעיקר בגב התחתון. כאשר המזרון לא מספק תמיכה טובה תנוחת השינה תהיה לא טובה, יהיה מאמץ לשרירים ואף עלולה להיגרם עקמת בעמוד השדרה. 

כאבי גב בגלל מזרון בדרך כלל יורגשו באזור הגב התחתון. כאבים בגב התחתון בדרך כלל יורגשו כאבים עזים, דקירות ושריפה. הגב התחתון תומך במרבית משקל הגוף שלנו ולכן כאבי גב תחתון הם בין הנפוצים ביותר. אלה יכולים להיות כאבים בעוצמה קלה או כאבים חזקים, חדים וכואבים מאוד. הרמה הקשה של כאבי הגב עלולה להגיע עד למצב בו מרגישים קושי ממשי לזוז או אפילו לעמוד בצורה ישרה.  

כאבי גב בגלל מזרון- תנוחות שינה

אין חוקים ברורים בנוגע לתנוחות שינה אך יש תנוחות שינה מומלצות לעמוד השדרה. תנוחת השינה הטובה ביותר היא שינה על הגב עם כרית קטנה מתחת לברכיים. כך ניתן לשחרר את הלחץ מעמוד השדרה ולשמור על הקימור הטבעי של הגב התחתון. 

אם אתם בכל זאת מתעקשים לישון על הצד, מומלץ להניח כרית בין הברכיים. כך ניתן להקל על המתח במפרק הירך ובגב התחתון. 

כמו כן עבור מי שמעדיף לישון על הבטן, ההמלצה היא להניח כרית שטוחה מתחת לבטן והאגן. הכרית עשויה להפחית את המתח המופעל על עמוד השדרה. 

 

כאבי גב בגלל מזרון- מזרון ותנוחת שינה

אם אתם סובלים מכאבי גב בגלל מזרון מומלץ לחפש מזרון בדרגת קושי בינונית. מחקרים מצאו כי שינה על מזרון בדרגת קושי בינונית מובילה לפחות כאבים משינה על מזרון רך. מזרון קשה למחצה מאפשר תמיכה על חלקי הגוף השונים ומאפשר לכתפיים ולאגן לשקוע מעט. 

למי שסובל מכאבי גב תחתון מומלץ לישון על הגב ולהניח כרית מתחת לברכיים על מנת להקל על הכאבים. ניתן אף לבחור במיטה מתכוונת עם ראש וברכיים מורמים. 

 

כאבי גב בגלל מזרון- סוגי מזרונים

קיימים סוגי מזרונים שונים אשר לכל אחד יתרונות וחסרונות. 

  • מזרון ספוג (גומאוויר)- מזרונים עשויים פוליאורטאן ומגיעים בדרגות קושי שונות. חסרון- לא מאפשרים אוורור לחות ואוגרים חום. 
  • מזרון ביצים- מזרון עשוי ספוג וצורתו דומה לתבנית ביצים. מאפשר אוורור לחות ולא אוגר חום. 
  • מזרון ספוג עם זיכרון- מזרון עשוי ספוג בדרגות צפיפות שונות שמגיב למשקל ולחום הגוף. מזרון זה מתאים את עצמו למבנה הגוף וכך מפחית את הלחץ על נקודות מסוימות מה שיכול להקל על כאבים. עם זאת לא מאפשר אוורור ואוגר חום. 
  • מזרון לטקס- מזרון עשוי מגומי טבעי או סינתטי. בדרך כלל מזרון קשה, קפיצי שמעניק תמיכה אחידה לכל אורכו. 
  • מזרון קפיצים- מזרון שמכיל שורות של קפיצים. הקפיצים הם סלילי פלדה מחושלת. המזרון לא אוגר חום ולחות וכאשר מדובר במזרון איכותי הוא יחזיק לזמן רב. ככל שמספר הקפיצים גדול יותר כך תתאפשר התאמה טובה למשתמש. יש לקחת בחשבון כי מזרון קפיצים עם מספר קפיצים קטן עלול לגרום לכאבי גב שכן לא מספק את התמיכה הדרושה. 
  • מיטת מים- מיטת מים לא נושמת ונוטה לשקוע תחת עומס המשקל של אזורים כבדים בגוף. מומלץ להתנסות בשינה על מיטת מים לפחות לילה אחד שלם לפני הרכישה. 

כאבי גב בגלל מזרון- כיצד נקנה מזרון טוב?

ריכזנו לכם מספר טיפים לבחירת מזרון טוב- 

  • שכיבה על המזרון- על מנת לבחור מזרון טוב יש לשכב עליו במשך עשר דקות לפחות בתנוחת השינה בה אתם רגילים לישון. יש לשכב גם על הגב, גם על הצד וגם על הבטן. כמו כן, אם אתם רגילים לישון עם בן זוג שכבו על המזרון עם בן הזוג שכן המשקל המצטבר של שני אנשים ישפיע על יכולת התמיכה של המזרון. מומלץ להביא את הכרית איתכם. 
  • שעות הערב- מומלץ לבחור מזרון בשעות הערב. בדרך כלל בשעות הבוקר תהיו ערניים ונמרצים ותרגישו טוב על סוגי מזרונים שונים. לעומת זאת בערב הגוף עייף יותר וירגיש את ההבדלים בין הסוגים השונים. 
  • זמן נסיון- מומלץ לבחור במזרון שאפשר לקבל לתקופת ניסיון. כך תוכלו להבין האם המזרון נוח לכם בזמן השינה ובמידה שלא תוכלו להחליפו באחר. 
  • קושי המזרון- אנשים רבים חושבים שמזרון רך הוא המזרון הנוח ביותר אך למעשה מזרון בדרגת קושי בינונית הוא מזרון טוב יותר לגב. מומלץ לבחור במזרון קשה דיו שיאפשר למשקל הגוף להתפזר עליו כראוי ויתמוך בגב, בצוואר וברגליים. כאשר בוחרים במזרון רך מידי אין מספיק תמיכה לאזור הכובד של הגוף וכתוצאה מכך הכתפיים, האגן או הגב עלולים לשקוע במזרון והדבר יוביל לכך שנקום עם כאבים חזקים. עם זאת מזרון קשה מידי עלול לגרום ללחץ בנקודות מסוימות בגוף ולהתעקמות של עמוד השדרה. 
  • גודל- מומלץ לבחור במזרון גדול. עם ההתבגרות השינה הופכת לפחות רגועה ויש צורך ביותר מרחב בשינה. מזרון גדול מספק טוב יותר את המרחב הנדרש. לכן בחרו במזרון הגדול ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם. 
  • גובה המיטה- ההמלצה היא לישון על מיטה בהפרש של 45 ס"מ הין הרצפה לבין חלקו העליון של המזרון. 
  • משך השימוש- אנשים רבים משתמשים באותו מזרון זמן רב. למעשה מומלץ להחליף את המזרון לאחר 10-15 שנות שימוש או כאשר מרגישים שהקפיצים מתחילים להינעץ באזורים רכים בגוף. כמו כן אם מרגישים שהמזרון רך מדי ובעל גושים, בליטות או שקעים זה הזמן להחליפו.
כאבי גב בגלל מזרון
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן