כאבי גב דלקת בדרכי השתן

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב כתוצאה מדלקת בשתןרוב הדלקות בדרכי השתן, כרוכות בליקויים בשלפוחית ובשופכה. במצב מורכב של דלקת, נפגעת גם מערכת השתן העליונה, הכוללת את הכליות והשופכנים. הכליות מסננות את הדם במהלך ייצור השתן, באמצעות שני צינורות הנקראים שופכנים, הנושאים את השתן מהכליות אל השלפוחית, עד לזרימת השתן מחוץ לגוף דרך השופכה. במקרי סיבוכי דלקות נפוצות בשלפוחית השתן, חיידקים חודרים לגוף מהעור סביב השופכה, ומגיעים עד השופכה אל השלפוחית. לעיתים הם חודרים גם אל השופכנים או הכליות.

דלקת בדרכי השתן היא זיהום בכליות העלול להיות רציני ולהתפשט לדם ולגרום למצבים רפואיים מורכבים, הכוללים גם כאבי גב. למרבה המזל, מצב זה ניתן לריפוי כמעט תמיד באמצעות אנטיביוטיקה. לנשים יש שופכה קצרה בהרבה מאשר לגברים, ומסיבה זו נשים פגיעות יותר לזיהומים בדרכי השתן.

מצבים קלים וחמורים של דלקת בדרכי השתן

רוב מקרי הדלקת הם פתאומיים ומגבילים את התנועה כתוצאה מהשפעת כאבי הגב העזים. אך הם נמשכים לטווח הקצר בלבד, ועם קבלת טיפול רפואי נכון, לא נגרם נזק מתמשך לכליות, ורוב האנשים לא מפתחים שוב את הדלקת.

דלקת כרונית בדרכי השתן, כלומר, דלקת ארוכת טווח היא מצב נדיר הנגרם בדרך כלל כתוצאה ממומים מולדים בכליות, וזיהומים חוזרים בדרכי השתן, בדרך כלל בקרב ילדים, עד לגרימת צלקות ונזקים חמורים לכליות. בסופו של דבר מצב זה עלול לגרום לאי ספיקת כליות.

תסמיני כאבי גב בדלקת בדרכי השתן

כמעט מחצית מהנשים החוות חוסר נוחות במתן שתן, סובלות מהמצב כתוצאה מדלקת בדרכי השתן המתבטאת בכאבי גב, דחף עז להשתין או הטלת שתן תכופה. הדלקת עשויה להתחיל עם תסמינים קלים, אך כשהזיהום מתפשט לכליות, הסימנים הופכם להיות מורכבים יותר, וכוללים כאבי גב; חום גבוה או צמרמורות; חולשה כללית; בחילות והקאות; ובלבול, במיוחד בקרב קשישים.

כשזרימת השתן מואטת או נעצרת, החיידקים עוברים בקלות יותר לשופכנים, וכתוצאה מכך נגרמת חסימת שתן הכוללת כאבי בטן, כאבי אגן וכאבי גב, ואבנים בשלפוחית השתן, השופכנים או הכליות, המובילים לכאבי גב.

טיפול בדלקת בדרכי השתן והקלת כאבי הגב

אז מהו הטיפול הטוב ביותר למיגור דלקת בשתן? דלקת זו היא זיהום רציני הכרוך תמיד בטיפול אנטיביוטי. טיפול בתרופות לשיכוך כאבים בלבד, להקלת כאבי גב, אכן משתיק את הכאבים לטווח הקצר, אך אינו מרפא את הדלקת, לכן כשהדלקת מלווה בכאבי גב, הטיפול המומלץ הוא שילוב של משככי כאבים עם אנטיביוטיקה, בהתאם לחומרת התסמינים ובהתאם לצורך. במילים אחרות, יתכן מאוד שבמקרים רבים האנטיביוטיקה תפתור גם את כאבי הגב ולא יהיה צורך בנטילת משככים נוספים.

אין צורך באשפוז, אלא אם כן כאבי הגב גורמים למטופל להיות מרותק למיטתו ומשביתים אותו מכלל פעולה, או במקרים בהם הכליות נפגעו בצורה חמורה כתוצאה מהדלקת, ואין אפשרות לקבל את האנטיביוטיקה בבליעה וזקוק לעירוי תוך ורידי.

טיפול אנטיביוטי נמשך בדרך כלל שבוע, לאחר תקופה זו נבחן המצב מחדש. אם נמצא כי הדלקת חלפה, אך כאבי הגב עדיין ממשיכים, ניתן להפסיק את האנטיביוטיקה ולהמשיך את הטיפול עם משככי כאבים בלבד.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן