כאבי גב בשל חזה גדול

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבהחלק העליון של עמוד השדרה חזק ביותר, ופועל כעוגן לכלוב הצלעות וכתמיכה בפלג הגוף העליון, אך הוא עשוי להיות מועד גם לכאבי גב עליון, כתוצאה מלחץ הנגרם על ידי השרירים והרצועות והנובע מיציבה לקויה ותנועות חוזרות ונשנות.

נשים בעלות חזה גדול מאוד, סובלות מכאבי גב גם אם אינן מבלות שעות בישיבה מול מחשב או לאחר פעילות גופנית נמרצת. משקל החזה לבדו גורם לכאבי גב, ולעיתים מדובר בכאב כרוני לטווח הארוך הנמשך מספר חודשים או שנים.

הקשר בין חזה גדול לבין כאבי גב

חזה גדול מאוד מציב עודף משקל על הגוף ללא תמיכה מספקת מהשרירים המקיפים ושאר האברים, משקל השדיים עשוי לגרום לכאב חמור, המקשה על שמירת יציבה טובה, ואף מוביל לעיוות בעמוד השדרה. חלק מהנשים עשויות אף לנטות קדימה בשל כובד החזה, מה שעלול להחמיר יותר את הכאב.

לעיתים, נשים עם חזה גדול מאוד נאלצות להתמודד עם כאבים כרוניים בגב ובצוואר, כמו גם עם רצועות חזייה הפוצעות את העור, מגבילות את הפעילות ומובילות להתרחשות זיהומים אשר עשויים להיות קטלניים.

חזה גדול מאוד מוביל לכאבי צוואר וגב בשל הגירוי המתרחש בכפל מתחת לשדיים עם התפתחות פטרת ודלקת בעור, ושפשוף המוביל לכאבים באזור כתפיית החזייה, תחושת נימול באצבעות הידיים, ירידה בתחושת הפטמה והפרעות נשימה.

הקלת הכאב

נשים הסובלות מכאבי גב או צוואר הנגרמים כתוצאה מחזה גדול, יכולות לקבל טיפול. אפשרויות הקלת הכאבים נעים בין שינויים באורח החיים עד לתרופות ובמקרים חמורים אף ניתוח.

חזיות מותאמות אישית וחזיות ספורט

אלו מעוצבות במיוחד ומסייעות בהענקת תמיכה לחזה גדול, במיוחד לנשים עם גב צר, הסובלות ממשקל היתר של החזה יותר מנשים עם גב רחב.

פיזיותרפיה ופעילות גופנית

עבודה עם מטפל  על פיזיותרפיה או מאמן אישי משפרת את היציבה ומעודדת ירידה במשקל בקרב נשים הסובלות מעודף משקל. נשים עם חזה גדול עשויות להתקשות אף בביצוע פעילות גופנית החיונית לשמירה על בריאות תקינה, ולכן עליהן להקפיד במיוחד על הכושר הגופני.

תרופות

נטילת משככי כאבים מידי פעם, כגון איבופרופן, אדוויל או וולטרן למשל, עשויים לסייע במקרים קלים, והרופא יכול לרשום תרופות חזקות יותר המקלות על כאבי הגב במקרים חמורים ובמיוחד כשהכאב נגרם כתוצאה מגודל החזה. אך יש לזכור כי משככי כאבים במקרה זה אינם מתאימים כפתרון לטווח הארוך.

ניתוח להקטנת חזה

לעיתים קרובות מומלץ לנשים עם חזה גדול הסובלות מכאבי גב, ניתוח הקטנת חזה, כדרך היחידה לפתירת הבעיה באופן קבוע. מחקר שפורסם על ידי האגודה האמריקנית לניתוחים פלסטיים מצא כי לפני הניתוח, מחצית מ-179 נשים שהשתתפו בניסוי, סבלו מכאב כמעט קבוע בגב, בצוואר או בכתפיים, ולאחר הניתוח, עשרה אחוזים בלבד מהן המשיכו לסבול מהתסמינים.

לכן אין צורך לסבול מכאבי גב הנובעים מחזה גדול, ומומלץ להתייעץ עם הרופא כדי להרכיב ביחד תכנית טיפול אישית יעילה.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן