טיפול בכאבי גב אחרי לידה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבלאחר הלידה נשים רבות סובלות מכאבי גב הנחשבים לתלונה השכיחה ביותר לאחר הלידה. ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל להתפתחות של כאבי גב לאחר הלידה כשבין היתר מדובר בזריקת האפידורל, בעומס שהופעל על שרירי הגב לאורך חודשי ההיריון האחרונים ועוד. במאמר זה לא נתמקד בגורמים לכאבים אלא בטיפולים המתאימים לנשים אחרי לידה הסובלות מכאבי גב.

לפני שנפתח בדברים ברצוננו להדגיש כי לפני שניתן יהיה להתניע את התהליך הטיפולי, ישנה חשיבות עליונה לפנות לאורתופד על מנת לאבחן את המקור לכאבים. במקרים רבים ללא בירור ניתן יהיה לפספס אבחנה חשובה כמו לדוגמה פריצת דיסק או בלט דיסק. פספוס של אבחנות מעין אלו עלול להוביל להזנחת פתולוגיה ובעקבות זאת להחמרת המצב כשבמקרים החמורים ביותר ההזנחה עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך.

פיזיותרפיה והתעמלות

באמצעות תרגול קבוע של תרגילי התעמלות ופיזיותרפיה ניתן בראש ובראשונה לחזק את שרירי העזר התומכים בשרירי הגב בזמן התנועה כמו לדוגמה שרירי הרגליים ושרירי הבטן. באופן כזה ניתן יהיה להפחית את העומס המופעל על עמוד השדרה ושרירי הגב. כמו כן במהלך טיפולי הפיזיותרפיה ניתן ללמוד מאילו פעולות יש להימנע וכיצד לבצע פעולות יומיומיות בצורה כזו שלא תעמיס על הגב ועמוד השדרה מעבר ליכולתם לשאת.

דיקור סיני

משנה לשנה מתווספות עדויות מדעיות נוספות בנוגע ליעילות השיטה הסינית בהפחתת כאבי גב, בדגש על כאבי גב תחתון. אמנם אין כל עדות מדעית לכך שאכן זורמים בגופנו נתיבים אנרגטיים הנקראים מרידיאניים, אך התוצאות מדברות בעד עצמן. מאחר והטיפול לא כרוך בנטילת תרופות כלשהן, הרי שהוא בטוח לחלוטין עבור נשים לאחר לידה. עם זאת, בכל מקרה מומלץ ליידע את המטפל בנוגע לכך שהאישה נמצאת לאחר לידה לפני תחילת הטיפול.

שיאצו

שיאצו היא טכניקה טיפולית המבוססת על ההיגיון שעומד מאחורי הרפואה הסינית אך במקרה הזה מפעיל המטפל לחץ על המרידיאנים באמצעות ידיו בלבד וללא שימוש במחטים. גם במקרה הזה חשוב ליידע את המטפל מראש כי המטופלת חוותה לאחרונה לידה.

הזרקות סטרואידים לעמוד השדרה

במקרים שבהם מתברר כי מקור הכאבים בתהליך דלקתי בעמוד השדרה, ייתכן כי יומלץ למטופלת לעבור טיפול של הזרקת סטרואידים לעמוד השדרה. הזרקה מקומית של סטרואידים תגרום להפחתת מדדי הדלקת ובעקבות זאת הבצקתיות המקומית תפחת והלחץ על סיבי העצבים בחוט השדרה יופחת גם כן. פתרון זה נכנס לתמונה רק לאחר שהמטופלת התנסתה בטיפולים שמרניים יותר ללא הצלחה מרובה אלא אם כן מדובר בכאבים חמורים ביותר.

האפשרות הכירורגית

האפשרות הכירורגית היא האפשרות האחרונה שכן השאיפה היא לפתור את הכאבים בדרכים שמרניות ככל האפשר. כל ניתוח בעמוד השדרה גורר אחריו תקופת החלמה ושיקום ומן הסתם מומלץ שלא לעבור תקופות אלו כשיש תינוק קטן בבית.

עם זאת, כשמדובר בכאבים שהתפתחו על רקע פריצת דיסק חמורה, כאשר הטיפולים השמרניים יותר לא הצליחו להביא להפחתה במידת החומרה של הכאבים או כאשר הפריצה מלווה בכאבים קשים במיוחד ובתסמינים נוירולוגיים נוספים, לא אחת לא יהיה מנוס מלבחור בניתוח.

כיום ישנם כמה ניתוחים המתאימים לסובלים מכאבי גב על רקע פריצת דיסק והבחירה בניתוח המתאים מתבצעת באופן אינדיבידואלי עבור כל מטופל ומטופל.

כך לדוגמה ניתן להסיר באופן חלקי את הדיסק שמפעיל את הלחץ על חוט השדרה, ניתן להסירו באופן מלא ולהחליפו בדיסק מלאכותי, ניתן להסיר את הדיסק ולאחות את החוליות באמצעות לוחית מתכתית ועוד.

יש לכם כאבי גב? ייתכן ויש לכם מיאלומה נפוצה
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן