טיפול בכאב גב אקוטי

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב אקוטייםכאבי גב מהווים את אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר וכן נחשבים לאחת מהסיבות בעיקריות המובילות להיעדרות מהעבודה. ברוב המקרים הכאבים נגרמים על רקע פגיעה בעצמות, בשרירים, בגידים או במפרקים הנובעת כתוצאה מהפעלה לא תקינה של הגב. חרף הכאבים או חוסר הנוחות, בדרך כלל אין בכאבי הגב בשביל להעיד על מחלה רצינית במיוחד. הכאבים עשויים להתפתח בקרב בני כל הגילאים אך שכיחים יותר בקרב בני 35 עד 55.

כאב גב אקוטי מול כאב גב כרוני

נהוג לסווג את כל כאבי הגב באשר הם לזוג קבוצות מרכזיות: כאבי גב אקוטיים או חריפים וכאבי גב כרוניים. כאב גב אקוטי הוא כאב המופיע בצורה פתאומית ונמשך פחות משלושה חודשים ואילו כאב גב כרוני הוא כאב המתפתח באופן הדרגתי ומתון לאורך תקופה ממושכת, הנמשך יותר מתריסר שבועות וגורם לבעיות בטווח הארוך. יש לציין כי אצל מרבית האנשים כאב הגב מתייצג ככאב מתון המלווה מדי פעם בפעם בהתפרצויות חריפות יותר. במצב זה קשה מאוד לקבוע האם מדובר בכאב גב כרוני או אקוטי.

טיפול עצמי על ידי החולה

  • מומלץ מאוד להימנע ממצבים של חוסר תנועתיות או שכיבה ממושכת במיטה על רקע כאבי הגב שכן כיום ידוע שהימנעות מתנועה מאריכה את משך הזמן הדרוש להחלמה. לעומת זאת מצד שני מומלץ להימנע מביצוע פעולות שיש בהן כדי לגרום להחמרת הכאב האקוטי. זהו הזמן של המטופל להיות קשוב לרחשי הגוף שלו ולהתאים את עצמו למסרים שמעביר לו עמוד השדרה, כלומר לנוע ולעבוד בהתאם למה שנוח ומתאים לגב בלבד ללא חריגות.
  • ניתן להניח בין הרגליים כרית בזמן ששוכבים או ישנים על הצד וכרית מתחת לברכיים בזמן שישנים על הגב.
  • מומלץ להניח כרית חימום או קומפרסים קרים על האזור הכואב. כמובן שאין להניח קרח ישירות על האזור הכואב או לחמם את האזור יתר על המידה.
  • מומלץ להתנסות בהליכות לא מהירות במיוחד ובשחייה איטית ולא מאומצת וכן להתנסות בתרגילי מתיחות עדינים תוך הקשבה מתמדת לגוף. החזרה לשגרת פעילות צריכה להיעשות בהדרגתיות ובמתינות.

הטיפול התרופתי בכאב גב אקוטי

בדרך כלל הטיפול התרופתי במקרה של כאב גב אקוטי יכלול בעיקר שימוש במשכך כאבים מסוג פראצטמול אך אם תרופה זו לא תהיה יעילה או חזקה מספיק, ניתן יהיה להחליפה בתרופות ממשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידים. הכוונה היא למשל לתרופות כמו אדקס, אדוויל או נורופן. כל התרופות ההנזכרות במאמר זה ניתנות לרכישה ללא מרשם רופא אך אם הכאבים חזקים במיוחד, ניתן להיעזר גם בתרופות מרשם חזקות יותר כמו לדוגמה קודאין או ארקוקסיה.

אין זה מן הנמנע שהרופא יבחר גם כן לעשות שימוש בתרופות נוספות כמו לדוגמה בתרופה בשם אסיבל הגורמת להרפיה של השרירים או תרופות ממשפחת הסטרואידים, הניטלות דרך הפה.

טיפולי פיזיותרפיה מסייעים מאוד

בעזרת תרגילי פיזיותרפיה ניתן להרפות את שרירי הגב התפוסים, לשפר את הגמישות בעמוד השדרה ולחזק את שרירי העזר במטרה להפחית את העומס המופעל על הגב בשגרה. כמו כן בעזרת תרגול של פיזיותרפיה ניתן לסגל צורת התנהלות ותנועתיות יעילה יותר ומזיקה פחות.

הזרקות סטרואידים

במקרים שבהם מדובר בכאבים חמורים במיוחד ייתכן מאוד כי הרופא יבחר לנסות לטפל בחולה באמצעות הזרקה של סטרואידים לעמוד השדרה. הסטרואידים גורמים להפחתה מיידית במדדי הדלקת ובעקבות זאת מפחיתים את הלחץ המופעל על חוט השדרה. פתרון זה נכנס לתמונה רק במקרים שבהם הטיפולים השמרניים יותר לא הביאו לתוצאות משביעות רצון.
סובל/ת מכאבי גב? מכשיר מיוחד לטיפול בדלקות חוזרות וכאב כרוני

כאבי גב אקוטיים
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן