איך להעביר במהירות כאבי גב?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גבאלפי אנשים ברחבי העולם סובלים מכאבי גב, אך אין פירוש הדבר כי יש לחיות עם הכאב ללא טיפול, בין אם הכאבים נובעים מפציעה, מחלה או זקנה, הם ניתנים להקלה מהירה עם הידע והטיפול הנכונים. אם הכאב חמור או נמשך למעלה משבוע, יש להתייעץ עם הרופא להרכבת תכנית טיפול ממוקדת יותר.

גילוי הגורם לכאב

כאבי גב עשויים להיגרם כתוצאה ממספר גורמים כגון:

אם לא ברור מה הגורם לכאבי הגב, או שקיים חשד לאחד מהמצבים הבאים, יש להתייעץ עם הרופא. כשגורמים אלו נשללים, ניתן לקבל משככי כאבים המקלים את חוסר הנוחות ומאפשרים תפקוד פיזי טוב יותר.

מנוחה ושינה

כל פעולה כרוכה בהפעלת שרירי הגב, וגורמת להם להתכופף קדימה ואחורה, גם אם ההשפעה היא עקיפה. למרות ששרירי הגב חזקים, הם זקוקים למנוחה. לעיתים, התפרצות כאב משמעותי ניתנת להפחתה עם המנוחה הנכונה.

תנוחה שגויה במהלך השינה עשויה לפגוע בגב, אך קיימים מספר צעדים בהם ניתן לנקוט כדי להקל את כאב הגב במהלך השינה כגון שינה על הצד; שינה עם כרית קטנה תחובה בין הרגליים, להענקת תמיכה נוספת לגב; והחלפת מזרן לשם הפעלת פחות לחץ על הגב.

שיפור היציבה

אם אדם אינו מקפיד על יציבה נכונה, הוא גורם או תורם לכאבי הגב, הרגיש במיוחד לכאב הנגרם כתוצאה מחוסר שיווי משקל המשפיע על היציבה. יציבה נכונה מתאפשרת כשעמוד השדרה מעוקל מעט פנימה, הגב העליון פונה מעט החוצה, והצוואר מופנה מעט פנימה, כך שהוא זקוף, אך מוטה מעט קדימה.

אם הכתפיים נוטות מעט קדימה, יש למשוך אותן מעט לאחור ולאזן אותן. אין להבליט את החזה ולמשוך את הכתפיים יותר מידי. במהלך היום ניתן לבדוק את היציבה מעת לעת ולהקפיד שהחזה זקוף וגבוה; הראש ישר ומאוזן עם הגוף; הכתפיים נמצאות בתנוחה נוחה, ואינן מותחות את עמוד השדרה כשהן כפופות.

סביבת עבודה ארגונומית תומכת

אנשים מבלים אינספור שעות במקום העבודה, ועבודה רבה מבוצעת לעיתים קרובות ביציבה שגויה הפוגעת בגב העליון והתחתון, ברגליים ובידיים. שיפור מקום העבודה משפר את היציבה ומקל על כאבי הגב.

הרגליים צריכות להיות שטוחות על הרצפה – בהתאם לגובה הכיסא, אותו יש לכוונן כדי להשיג תוצאות טובות.

שינוי קבוע של תנוחת היציבה – ישיבה בתנוחה אחת לפרקי זמן ארוכים אינה בריאה, לכן יש לשנות את היציבה, לשבת זקוף במשך רוב הזמן, ולקום ולנוע בחלק מהזמן.

עמידה מידי פעם – אחת לשעה, מומלץ לקחת הפסקה בת חמש דקות, ואם ניתן, להסתובב מעט. אפשר לצאת לטיול קצר בחוץ, ללכת אל עמדת עמיתים רחוקים מעט בעבודה, ולשבור את מונוטוניות הישיבה הממושכת.

עבודה בעמידה – מומלץ להשתמש בשולחן עבודה המכיל הליכון.

מתיחות עדינות – כדאי ורצוי להניע מידי פעם את הגב קדימה ואחורה כדי לשבור את מעגל ההתכווצות. המתיחות מסייעות לפתירת התכווצויות שרירים.

ציסטה ע"ש טרלוב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן