כאבי גב עקב ישיבה ממושכת

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ישיבה ממושכת עלולה לגרום לכאבי גב: כך תשמרו על הגב שלכםכדי להבין את פעולת הגוף, יש לדמותו למכונה משומנת היטב. במצב מעולה, אפשרויות התפקוד מתבצעות ללא דופי, והלב נחשב למנוע המגן על תשתית השרירים והעצמות ומאפשר להם לנוע כראוי.

אך כשאדם אינו מטפל היטב בעצמו, חלקי "המכנה" עשויים להיפגם, להישבר והתוצאות כואבות. בנוסף, אזורים מסוימים של הגוף רגישים יותר לפגיעה מאחרים. למשל הגב שלנו, הנחשב לנושא העומס הגדול ביותר בגוף, ובהתאם גם מועד יותר לפגיעה.

המכון הלאומי לבריאות מדווח כי כאבי גב משפיעים על שמונה מתוך עשרה אנשים, בין אם הכאבים קצרים או ארוכי טווח.

לחץ רב מופעל על הגב במיוחד בעת רביצה על הספה מול הטלוויזיה במשך שעות ארוכות או במהלך ביצועים ספורטיביים. עמוד השדרה הוא מקור התמיכה המרכזי לפלג הגוף העליון ומאפשר עמידה זקופה. רשת החוליות המרכיבות את עמוד השדרה מאפשרות את תפקוד מערכת העצבים המרכזית.

הבנת המכאניקה של הגב

פעולות כגון נשיאת משאות כבדים או פעילות ספורטיבית מאומצת, מפעילות לחץ על הגב. רצועות עמוד השדרה עשויות להתמתח יתר על המידה או להיקרע, והתוצאה היא נקעים או כאבי גב, פעילות מאומצת של השרירים ודחיסת דיסקים בעמוד השדרה.

אך נזקים אלו עשויים להתרחש גם במהלך ישיבה ממושכת. הגב התחתון נדרש לתמוך במשקל המחצית העליונה של הגוף, וישיבה ממושכת עשויה להקשות על הגב לבצע את תפקידו. במילים אחרות, גם כשאדם אינו נע, גבו מבצע עבודה פעילה. לכן יש להבין כיצד לשבת מבלי להזיק לגב.

כיצד לשבת נכון על כיסה

לאורך עמוד השדרה קיימות ארבע עקומות היוצרות את צורת האות 'S'. במהלך ישיבה ממושכת במכונית או ישיבה במשך שעות ארוכות ליד שולחן עבודה, קשה לשמור על יציבה מושלמת, והגב מתחיל להיפגע.

תחום הארגונומיה בוחן כיצד ישיבה ממושכת ליד שולחן עבודה משפיעה על הגוף. תחום זה מתמקד בעיקר בהיבטי כוח ותנועה. במהלך ישיבה, כוח פלג הגוף העליון שוקע לתוך הגב התחתון, באזור המותני של עמוד השדרה.

מסיבה זו חשוב לתמוך באזור המותניים. בנוסף, אם ישיבה ממושכת על כיסא כרוכה אף בתנועה מרובה, מוגבר יותר העומס על הגב. לכן במהלך הישיבה, יש להקפיד על תנוחת גוף ניטראלית המחזיקה את החוליות מיושרות. פעולה זו מפחיתה את הסיכוי לפתח הפרעות שרירי שלד בגב.

כללי ישיבה נכונה

הכללים עליהם יש להקפיד במהלך ישיבה הם:

  • הרגליים צריכות להיות מיושרות ולא משוכלות או שלובות.
  • מומלץ לשבת על כיסא בעל חמש רגליים במקום ארבע רגליים, לשם קבלת תמיכה נוספת ליציבה.
  • הירכיים צריכות להיות מיושרות בגובה הברכיים.
  • הידיים צריכות לקבל תמיכה קלה של משענת ידיות הכיסא.
  • הישבן צריך להיות ממוקם כנגד החלק האחורי של הכיסא, כלומר, עד סוף המושב.

אך יש להימנע מישיבה ממושכת, שכן החזקת הגוף במצב סטטי לפרקי זמן ארוכים, מציבה עומס על השרירים. ישיבה ממושכת, יום אחרי יום, מזמינה בעיות פיסיות קבועות וכאבי גב. לכן במהלך הישיבה, יש לקום אחת לעשרים דקות או חצי שעה, להתמתח, ולהסתובב מעט.

פעילות גופנית קלה וקבועה מחזקת את השרירים המקיפים את עמוד השדרה. גם שמירה על משקל בריא מקלה את העומס על הגב התחתון, וגוף בריא מאפשר תחושה טובה יותר ויכולת לשבת במשך שעות ארוכות מבלי לחוות כאבים.
ישיבה ממושכת גרמה לכאבי גב? מכשיר בייתי המומלץ על ידי רופאים מומחים ופיזיותרפיסטים.

מה החשיבות של ישיבה ועמידה זקופה?

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן