מדרסים עוזרים לריפוי כאבי גב?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

התאמת מדרסיםהמדרסים הם משטחים המוכנסים לתוך הנעליים ומיועדים לאזן את משקל הגוף והעומס המופעל על כפות הרגליים.

ישנו מגוון רחב של סוגי מדרסים כמו למשל מדרסים המשמשים בעיקר לשיכוך זעזועים בכפות הרגליים, מדרסים המתאימים לטיפול בבעיות אנטומיות בכפות הרגליים, מדרסים המתאימים לסובלים מהפרש באורך הרגליים ועוד.

מאחר והמדרסים משנים את המנח של כף הרגל, הרי שהם משפיעים על היציבה כולה. לאור זאת לא אחת משתמשים במדרסים לצורך טיפול בבעיות שונות שלא דווקא פוגעות בכפות הרגליים כמו למשל בבעיות ברכיים לצורך העניין.

האם מדרסים יכולים לטפל בכאבי גב?

במהלך העשורים האחרונים בוצעו מחקרים רבים שניסו לבחון את ההשפעה של שימוש במדרסים על כאבי גב. ברוב המחקרים שבוצעו בנושא זה נמצא כי השימוש במדרסים לא השפיע במידה רבה על מידת החומרה של כאבי הגב ולפיכך לא קיימת היום המלצה להתאמת מדרסים עבור הסובלים מכאבי גב כתוצאה מגורמים שונים.

עם זאת, חשוב להבין כי רפואה היא לא מדע מדויק וכי במקרים מסוימים בהם מדובר על כאבים הנובעים כתוצאה ממנח לא תקין של כפות הרגליים למשל, ייתכן מאוד כי השימוש במדרסים יסייע להפחתת מידת החומרה של הכאבים. לפיכך חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולא לשלול את השימוש במדרסים באופן גורף.

התייעצות לפני רכישה

כפי שציינו, כיום ישנו מגוון רחב ביותר של סוגי מדרסים. חלק מהמדרסים מיוצרים כיום באופן המוני לפי מידות הנעליים וחלק מהמדרסים מיוצרים בהתאמה אישית על ידי חברה מקצועית.

בדרך כלל המדרסים המיוצרים בהתאמה אישית והם אלה שיתאימו לטיפול בכאבי גב אך בכל מקרה לפני רכישה או התאמה של מדרסים לטיפול בבעיות גב חשוב לפנות לאורתופד על מנת לברר האם ישנו צורך לרכוש מדרסים או לא.

בשורה תחתונה

במידה וכאבי הגב אכן נובעים מבעיה שניתן לטפל בה על ידי מדרסים, הרי שישנו אף סיכוי שקופת החולים תסבסד באופן חלקי או מלא את עלות המדרסים למבוטח.

כמו כן, חשוב להתייעץ עם האורתופד בנוגע למדרסים שכן הוא יכול להמליץ למטופל על יצרן מדרסים אמין ולספק המלצות בכתב ליצרן בהתאם למצבו הבריאותי של המטופל. רק אורתופד מוסמך יכול להמליץ על חברה אמינה להתאמת מדרסים ובחלק מהמקרים רכישתם יכולה אף להתבצע בהשתתפות עם קופות החולים השונות, דבר שיכול להוזיל בעלויות באופן משמעותי.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן