מוצרי בריאות ורפואה לכאבי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מוצרי בריאות ורפואה לכאבי גבכמעט כל אדם סובל מכאבי גב, על סוגיהם, בשלב מסוים בחייו. המדובר בהמשך לכך באחת מהתלונות העיקריות השולחות אותנו אל הרופאים למיניהם. כאבי גב שאינם מטופלים מקשים מאוד על התפקוד שלנו, עד לרמה של חוסר יכולת להתנהל, וגם עלולים להביא לסיכונים שונים ולא נעימים. יש שממתינים "עד יעבור זעם", בעוד שמספר הולך וגובר של אנשים מבין שיש כיום מספיק פתרונות להקל על הכאבים או אפילו לטפל בשורש הבעיה.

במאמר הבא נציג בפניכם כמה מוצרי בריאות ורפואה שעשויים להיות יעילים במיוחד להתמודדות עם כאבי גב: הן פתרונות מקובלים הידועים לכל והן פתרונות חדישים שפילסו את דרכם לשוק רק לאחרונה.

תרופות, משחות ומה שביניהם

את הסקירה אנחנו מתחילים עם פתרונות שרבים מתייחסים אליהם בתור קו ראשון לכאבים מכל סוג, כולל כאבי גב. משככי הכאבים הכלליים – ה"חזקים" בהם מצריכים מרשם רופא – מיועדים להפחית את רמת הכאב הכללית בגוף שלנו. הם עשויים לשפר את המצב גם במקרה של כאבי גב, אם כי ההשפעה שלהם אינה כפי שמצפים בכל אחד מהמקרים (בטח אם מחפשים פתרונות לטווחים ארוכים יותר).

משחות להרגעת הגוף ולשיכוך כאבים נחשבות לנפוצות מאוד גם כן. כאן כבר הטיפול באזור הכואב הוא נקודתי, עם מריחה של המשחה על גביו. קיימים סוגים שונים של משחות, ביניהם אלה המיועדות לאזורים ספציפיים דוגמת הפרקים או השרירים. דוגמא נוספת היא תכשיר אנטי דלקתי, שעשוי להקל על מצבים דוגמת כאבי גב, דלקות, שרירים תפוסים וכיוצא בזה.

חימום הגב

החום הוא פעמים רבות "תרופה" לכאבים, והדבר יכול להיות נכון גם במקרה של כאבי גב. הצמדה של פריט מחומם כלשהו לאזור הבעייתי עשויה להרגיע את האזור וגם להפחית את הכאבים בו. ישנם פתרונות מאולתרים לחימום הגב (לדוגמא מגבת שמחממים) וגם כאלו ייעודיים, דוגמת כריות החימום או מחממי הצוואר למיניהם.

פלסטרים ומדבקות נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. לא מדובר כאן בפלסטרים הסטנדרטיים שאנחנו משתמשים בהם כדי לכסות פצעים ולמנוע זיהומים, אלא בכאלה המכילים בתוכם חומרים המביאים לחימום האזור וחומרים אנטי דלקתיים.

מכשירים טכנולוגיים

עם התפתחות הטכנולוגיה והנגשתה כיום גם למגזר הביתי, גדל משמעותית היצע הפתרונות עבור כאבים בכלל וכאב גב בפרט. מכשירי TENS למיניהם, המבוססים על שליחת פולסים חשמליים זעירים לאחר חיבור אלקטרודות לגוף, עשויים להקל באופן דרסטי על הכאבים שאנו חווים. המכשיר "חוסם" את פקודת הכאב במוח, מסייע להרגעת האזור, לריפוי דלקות וכן הלאה. ניתן בהחלט למצוא מכשירים המתאימים לשימוש ביתי שוטף, כולל לנשיאה בתיק.

דוגמא מוצלחת נוספת היא מכשירי הלייזר. הלייזר כידוע הוא מרכיב מרכזי ברפואה המודרנית כבר עשרות שנים, אך רק לאחרונה הוא פילס את דרכו גם למגזר הביתי. מכשירי הלייזר עשויים להמריץ את מחזור הדם, לעורר את המנגנונים הטבעיים האחראי לריפוי הגוף, להתמודד בהצלחה עם דלקות ועוד.

שינוי אורח החיים

עם כל הכבוד למוצרים ותרופות למיניהן, גם אורח החיים שלנו באופן שוטף – או לאחר שכאבי הגב מופיעים – עשוי להשפיע רבות על המצב. למרות שה"אינסטינקט" המקובל של רבים הוא דווקא לנוח כאשר כאבי הגב מופיעים, הדבר לא מומלץ מכיוון שבכוחו "להנציח" את הכאבים. תחת זאת רצוי כן להפעיל את הגוף במידה מסוימת, או אפילו להקפיד על פעילות גופנית מתונה. פעילויות דוגמת שחייה עשויות להקל עלינו מאוד, וכמובן שגם טיפול פיזיותרפיה המועברים על ידי אנשי מקצוע בתחום.

לכך ניתן להוסיף שורה ארוכה של טיפולים וטכניקות משדה המשחק של הרפואה המשלימה, דוגמת פילאטיס, יוגה, דיקור סיני, טווינא (פיזיותרפיה סינית) – והרשימה עוד ארוכה.

מיישרי כתפיים וגב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן