הכרה במחלת מקצוע עקב פריצת דיסק

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!

זכויותעמוד השדרה בגוף האדם בנוי מ-33 חוליות אשר מסודרות זו על גבי זו והן מאפשרות לגופנו להתנועע בצורה גמישה ולהתנהל בצורה טובה מבחינה פיזית.

בין כל חוליה וחוליה יש דיסק שהוא למעשה "בולם זעזועים" והוא מאפשר לחוליות עמוד השדרה להתנועע בצורה חלקה בתיאום מלא זו עם זו. אותו דיסק הוא חומר מיוחד, מעין ג'ל קשה שאותו מקיפה טבעת חזקה שלא מאפשרת לו לצאת החוצה.

ישנם מצבים מסוימים שבהם אותה טבעת לא מצליחה למנוע את ההתפרצות החוצה של הג'ל ואז הוא פורץ החוצה, אל מחוץ למקום הטבעי שלו. תופעה זו נקראת פריצת דיסק.

ישנם מספר אירועים אשר עלולים לגרום לפריצת דיסק: תנועה פתאומית ולא נכונה של החוליות, הרמת משקל כבד בדרך לא נכונה, חבלה בגב שנגרמת בעקבות תאונת דרכים או תאונת עבודה. התזוזות בחוליות אשר קורות עקב אירועים שונים שהובילו לפריצת דיסק, גורמות לכאבי גב לא נעימים (תלוי בחומרת המצב) וגם להקרנת הכאב לרגל או ליד.

מהי תאונת עבודה?

כאמור, פריצת דיסק יכולה להיגרם בעקבות תאונת עבודה שהיא מקרה של תאונה אשר קרתה במהלך העבודה או עקב העבודה אצל המעסיק או מטעמו של המעסיק. תאונת עבודה נחשבת גם כאשר העובד נסע מביתו לעבודתו או בחזרה מהעבודה הביתה. זוהי תאונה שבה הנזק שנגרם לעובד קשור לעבודה בקשר ישיר.

אנשים אשר עוסקים בתחום הניקיון, הרמת משאות כבדים, סבלות, הרמת חולים סיעודיים ועבודות פיזיות אחרות חשופים מאוד לתאונות עבודה שעלולות לגרום להם לנזקים בגב כולל פריצת דיסק.

העובדים אשר מעמיסים על הגב שלהם משקל כבד מכל סוג שהוא עושים זאת פעמים רבות בתנוחות לא נוחות ואף מסוכנות של כיפוף הגב. תנועות אלה נעשות במהלך העבודה באופן קבוע או בתדירות גבוהה ואז נגרם נזק קבוע לחוליות עמוד השדרה.

מהי מחלת מקצוע?

מחלת מקצוע, שלא כמו תאונת עבודה, לא נגרמת ממקרה חד פעמי של פגיעה בזמן מסוים אלא מחלה או הפרעה שהוגדרה כמחלה שהתהוותה בגופו של האדם בעקבות התנאים שבהם הוא עובד. מחלת מקצוע על פי החוק היא מחלה שבה לקה העובד השכיר בעקבות עבודתו אצל מעסיק מסוים או מטעמו של המעסיק, או שזוהי מחלה שבה לקה העובד שמוקדם כבעל עסק עצמאי בעקבות הפעולות שאותן הוא צריך לבצע במסגרת העבודה.

פריצת דיסק נגרמת אמנם כתוצאה ממקרה פתאומי של תנועה לא נכונה של חוליות עמוד השדרה או מפגיעה בגב בעקבות תאונת עבודה, אך זהו מצב בלתי הפיך. אי אפשר להחזיר את הדיסק שבין החוליות לתפקודו המלא מכיוון שברגע שבו הוא יצא מהתחום הטבעי שלו הוא איבד את התכונות שלו כבולם זעזועים. לאחר שאירעה פריצת דיסק, הדיסק ממשיך לתפקד אך באופן חלקי בלבד אך לא לאורך זמן מכיוון שהמצב הולך ומחמיר עם הזמן.

בגלל העובדה שפריצת דיסק היא מצב בלתי הפיך ואי אפשר להשיב את המצב לקדמותו, אותו עובד שנפגע בגבו במהלך עבודתו או כתוצאה ממנה ונגרמה לו פריצת דיסק, לא יכול עוד לשוב ולעבוד באותו סוג של עבודה מכיוון שאם ימשיך כרגיל המצב יתדרדר עוד יותר. מכיוון שכך מוגדרת פריצת דיסק כמחלת מקצוע, מה שמזכה את העובד בפיצויים כספיים.

המוסד לביטוח לאומי הוציא רשימה סגורה (אשר משתנה מדי פעם) של מחלות שאותן הוא מגדיר כמחלות מקצוע שבעקבותיהן זכאים הנפגעים/החולים לקצבת נכות מעבודה. בין מחלות המקצוע ישנן בעיות שלד ושרירים ובתוכן גם פריצת דיסק.

ראו גם:

אובדן כושר עבודה עקב פריצת דיסק

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

072-3940742
עו"ד הראל יטיב כאן בשבילכם! לייעוץ ללא עלות, השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי