מריחואנה רפואית לטיפול בפריצת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מריחואנה רפואיתפריצת דיסק יכולה לבוא לידי ביטוי בתסמינים רבים ומגוונים כשבין היתר מדובר על תחושות נימול בידיים או ברגליים, אובדן השליטה על הסוגרים, היחלשות של שרירים מסוימים ועוד.

התסמינים משתנים בהתאם לדרגת החומרה של הפריצה, בהתאם למיקום של הדיסק שנפרץ בעמוד השדרה ובהתאם לכיוון אליו זלג הגרעין הג'לטיני של הדיסק. עם זאת, התסמין המרכזי והיסודי של פריצת הדיסק, הגורם ברוב המקרים לחולים לפנות לאבחון הוא הכאב.

לאילו כאבים יכולה לגרום פריצת דיסק?

הכאב יכול להיות מקומי בלבד ולהתמקד באזור שבו נפרץ הדיסק בעמוד השדרה אך לא אחת מדובר על כאב מפושט או על כאב המוקרן מאזור הפריצה לאזורים אחרים בגוף. גם סוג הכאב, מיקום הכאב ודרגת העוצמה של הכאב מושפעים ממיקום הפריצה ומדרגת החומרה שלה.

כך לדוגמה פריצה של דיסק באזור עמוד השדרה המותני תגרום בדרך כלל לכאבים באזורים שונים בגפיים התחתונות, אך פריצה של דיסק באזור עמוד השדרה הצווארי תוביל דווקא לכאבים בידיים, בחגורת הכתפיים ואפילו לכאבי ראש.

בנוסף לכך הכאב יכול להיות חלש מאוד וכמעט בלתי מורגש ובחלק מהמקרים הוא יכול להופיע רק כאשר גופו של החולה נמצא במנח מסוים או כאשר מבוצעת פעולה מסוימת כמו למשל התכופפות, אך לא אחת הכאב מופיע באופן כרוני ונוכח במשך שעות רבות במהלך היום. במקרים בהם מדובר על כאב חמור המופיע באופן כרוני, הרי שהפגיעה באיכות החיים תהיה קשה מאוד.

האם ניתן לטפל בכאבים שמקורם בפריצת דיסק באמצעות מריחואנה רפואית?

ראשית חשוב לציין כי לפי משרד הבריאות הישראלי, הקנביס הרפואי אינו תרופה ולפיכך גם אינו רשום כתרופה. בנוסף לכך, מידת היעילות והבטיחות שלו טרם הוכחה. עם זאת, קיימות עדויות רבות בנוגע לכך שהשימוש בצמח הקנביס עשוי לסייע לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים. בין היתר כיום ניתן לקבל בתנאים מסוימים רישיון לצריכת קנביס רפואי במקרים של בעיות גסטרואנטרולוגיות, מחלות אונקולוגיות, הפרעות פסיכיאטריות ועוד.

לצד כל הבעיות שהזכרנו מעלה השימוש בקנביס רפואי אפשרי עבור אנשים הסובלים מכאב כרוני וכאן בדיוק נכנסים לתמונה אנשים הסובלים מפריצת דיסק.

אנשים הסובלים מפריצת דיסק הגורמת לכאבים כרוניים יכולים בהחלט ליהנות מהקלה בסבלם על ידי שימוש בקנביס רפואי, בדומה לחולי סרטן סופניים או לאנשים הסובלים ממיגרנות חמורות. עם זאת, הקנביס לא ניתן כיום לסובלים מפריצת דיסק כקו טיפול ראשוני אלא רק לאחר שהחולים התנסו במגוון טיפולים אחרים.

קבלת רישיון לשימוש בקנביס למטרות רפואיות

מן הסתם, מאחר ובסופו של דבר מדובר על חומר המוגדר לפי פקודת הסמים כסם מסוכן, הרי שעל מנת שניתן יהיה לעשות בו שימוש חוקי, יש להצטייד ברישיון הניתן מטעם משרד הבריאות או מטעם מי שהוסמך על ידי מנכ"ל משרד הבריאות להנפיק רישיון זה. עבור כל סוג של מחלה ומצב רפואי ישנם תנאים אחרים לקבלת הרישיון וכעת נפרט בנוגע לתנאים המתאימים עבור אלו הסובלים מכאבים כרוניים:

  • מטופלים הסובלים מכאב נוירופתי שמופיע על רקע אורגני ברור.
  • על מגישי הבקשה לרישיון להיות מטופלים לפחות שנה אחת לפני הגשת הבקשה במרפאת כאב מוכרת.
  • את הבקשה לקבלת רישיון ניתן להגיש רק לאחר שמוצו כל אפשרויות הטיפול המקובלות האחרות.
  • על מגיש הבקשה להצטייד בהמלצת מרפאת הכאב שבה הוא מטופל.
  • לטופס הבקשה לקבלת רישיון יש לצרף שאלון הנקרא brief pain inventory מלא, על מנת שישמש למעקב אחרי מצבו של המטופל במטרה להעריך את יעילות הטיפול באמצעות הקנביס הרפואי.
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן