ניתוחי עמוד שדרה באמצעות מציאות רבודה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ניתוחי עמוד שדרה באמצעות מציאות רבודהפיתוח חדש של חברת סקופיס מקרב את ההליך הכירורגי לביוני וזאת באמצעות שילוב של משקפי המציאות המוגברת של חברת הענק מיקרוסופט בניתוחי עמוד שדרה מורכבים. הטכנולוגיה החדשנית תהפוך לכלי בידי הרופאים הכירורגיים המנתחים ותתרום ליעילות הניתוח ולהפיכתו למדויק ובטוח יותר.

מציאות מדומה – הדבר הבא

משקפי מציאות מוגברת נמצאים בשוק כבר זמן מה ומהווים בשורה של ממש בתחום המולטימדיה והמציאות המדומה כאשר הם הפכו לדבר החם הבא בעולם הטכנולוגיה. ההתפתחות הזו תורמת לענפים רבים ולצרכים מגוונים העושים שימוש בקדמה על מנת להנגיש לקהל מגוון של פעולות אשר בעזרת המשקפיים ניתן לדמותן כגון משחקים תלת ממדיים והדמיה של מרחבים שונים כגון דירות למכירה או תכניות מתאר ברחבי העיר.

כלי עזר רפואי

מלבד השימושים לצרכי פנאי, משקפי ההולולנס של מיקרוסופט יכולים להוות כלי עזר משמעותי עבור רופאים בניתוחים מורכבים בהם ניתוחי עמוד שדרה הדורשים דיוק מרבי וזאת במטרה לצמצם את הסיכון הכרוך בהם, כאשר כל טעות קטנה בהליך הכירורגי המורכב עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך דוגמת פגיעה עצבית ואף שיתוק. החברה הגרמנית סקופיס המתמחה בפיתוחים של מציאות מדומה משיקה פלטפורמה המאפשרת ניווט הולוגרפי בזמן ניתוח.

הפלטפורמה החדשה מצטרפת למשקפי המציאות המדומה הקיימים של מיקרוסופט ויחד הן יוצרות מרחב וירטואלי בעל רובד נוסף הכולל נתונים שונים כגון מיקומים אנטומיים של אברים פנימיים ותצוגות עזר למנתח אשר מאפשר למנתחים לקבל מידע אודות המטופל כפי שהוא רואה אותו בשעת הניתוח.

פלטפורמה לניתוחים

השימוש בחידוש הטכנולוגי כולל הרכבת משקפי ההולולנס אשר בעזרת תקשורת מתקדמת עם המערכת והפלטפורמה החדשה של חברת סקופיס מאפשרים לרופא המנתח גישה קלה להטים ומידע רפואי חיוני ואף קריטי להעלאת סיכויי הצלחת ההליך הניתוחי.

בין השיפורים של הטיפול באמצעות אמצעי ההדמיה ניתן למצוא מיקומם המתוכנן של ברגים כך שהרופא יכול לראות במדויק את מיקום השתל המיועד בטווח ראייה, בזווית הנכונה ובאיזה אופן עליו להשתיל אותם. על פי טענת החברה הגרמנית, הפיתוח הופך את הניתוחים ליעילים יותר וכן לבטוחים ולמדויקים. הפלטפורמה החדשה כבר נמצאת בשימוש ולמעלה מ-10,000 ניתוחים כבר בוצעו בעזרתה ברחבי העולם ב-50 מדינות שונות.

רפואה ופיתוח

הפיתוח קיבל את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי וכן של הרגולטור המקביל בקנדה לשימוש בפלטפורמת המציאות המוגברת בניתוחי אף-אוזן-גרון. תחום הרפואה הינו אחד מיעדי הפיתוח ומהווה אפיק מרכזי בו הטכנולוגיה החדשה יכולה לשנות ולהציל חיים. פיתוחים של טכנולוגיה מתקדמת לצרכים רפואיים מהווה מטרה של חברות רבות בהן ישראליות והחברת הולולנס מהווה את ראש החץ בתחום של של שילוב הקדמה בתרומה לרפואה כאשר חברת מיקרוסופט הדגישה וציינה לטובה את יתרונותיה ותרומתה של החברה הגרמנית בלימודי הרפואה ובניתוחים.

אפיק המציאות המדומה מהווה יעד פיתוחי לחברות טכנולוגיה רבות ומוקד לצמיחה, ניתן לראות כי חברות הענק הכוללות את מיקרוסופט, פייסבוק וסנאפצ'ט מתמקדות בכיוון זה ומשקיעות בתחום משאבים ומאמצים רבים מתוך מחשבה כי הפוטנציאל הטמון בתחום המציאות המדומה עצום ויכול להשפיע על חיינו במובנים רבים ובדרכים מגוונות אשר עשויים להקל עלינו בביצוע פעולות ובקבלת החלטות. ללא ספק אנו צפויים בשנים הרבות לראות כי התנופה בתחום תימשך ותתעצם ביתר שאת כמו גם התחרות שבין חברות הענק להוביל את התחום הבא בעולם הטכנולוגיה ולהיות פורצי הדרך בפיתוחים אשר ישנו את גורל האנושות כולה.

עוד בנושא:

ניתוח אנדוסקופי לפריצת דיסק

ניתוחי עמוד שדרה באמצעות מציאות רבודה
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן