טיפול בבלט דיסק – צריבת דיסק

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

בלט דיסקבאופן עקרוני בלט דיסק הוא שלב המקדים את פריצת הדיסק שכן בשלב הזה הגרעין הג'לטיני שבמרכז הדיסק טרם זלג החוצה. עם זאת, לא אחת מדובר על מצב רפואי שיכול להיות חמור מאוד מבחינה קלינית ואף חמור יותר מפריצת דיסק.

התסמינים של בלט הדיסק עלולים לפגוע בצורה חמורה באיכות החיים של החולה כשאופי התסמינים ודרגת החומרה שלהם משתנים בהתאם לכיוון אליו בולט הדיסק ולעצבים עליהם מפעיל הדיסק לחץ.

יש לציין כי ברוב המקרים של בלט דיסק ניתן יהיה לטפל בבעיה באמצעות אמצעים שמרניים יותר. הטיפול באמצעות צריבת דיסק במקרים של בלט דיסק מתאים בעיקר עבור מטופלים שלא הפיקו תועלת מהטיפולים השמרניים או עבור מטופלים שסובלים מתסמינים נוירולוגים חמורים במיוחד, שלא סובלים דיחוי.

צריבת דיסק על קצה המזלג

צריבת דיסק בין חולייתי (disc nucleoplasty) היא פרוצדורה רפואית שבה מחדירים מחט רפואית ישירות לתוך הדיסק הבולט תחת שיקוף רנטגן בזמן שהמטופל נמצא תחת טשטוש. לאחר שהמחט מונחת במקומה, הרופא מפעיל מכשיר מיוחד המשדר דרך המחט גלי רדיו הגורמים לחימום מקומי של הדיסק לטמפרטורה של חמישים ושתיים מעלות.

במהלך הטיפול המחט מוחדרת מספר פעמים לדיסק תוך כדי שהיא משדרת את אותות הרדיו וכך יוצר הרופא מספר תעלות זעירות המאפשרות להפחית את הלחץ שבתוך הדיסק. התהליך מזכיר מעט ניקוב של חורים זעירים בבלון על מנת להוציא ממנו מעט אוויר. באופן כזה מפחיתים את הלחץ המופעל על התעלה השדרתית.

כיצד מבוצעת הפעולה?

לפני שניגשים לביצוע של צריבת דיסק במצבים של בלט דיסק יש לבצע מגוון בדיקות הדמיה על מנת לאבחן באופן מדויק כי המטופל סובל מבלט דיסק ועל מנת למקם את הדיסק באופן המדויק ביותר האפשרי. כמו כן יש לערוך פגישה בין הרופא לבין המטופל שבה הרופא צריך להסביר למטופל על הפרוצדורה, על התוצאות המצופות, על האלטרנטיבות העומדות לפניו, על הסיבוכים הפוטנציאליים ועוד.

במהלך הפרוצדורה המטופל שוכב על הצד או על הבטן וכאשר חומרי ההרדמה והטשטוש נכנסים לפעולה, הרופא מחדיר בעדינות את המחט ישירות לדיסק הבולט. לאחר סיום ההליך והוצאת המחט, הרופא חובש את האזור בתחבושת והמטופל עובר להשגחה למספר שעות. בדרך כלל תוך יום או יומיים של מנוחה בבית, החולה יכול לחזור לפעילות שגרתית.

יתרונות של צריבת דיסק בהשוואה לניתוח רדיקלי יותר

אחד היתרונות המרכזיים של צריבת דיסק במקרים של בלט דיסק בא לידי ביטוי בכך שמדובר על פעולה פולשנית מינימאלית וזאת בניגוד לטכניקות כירורגיות כמו למשל הסרת דיסק או הסרה חלקית של דיסק באמצעות לייזר. בנוסף לכך, מאחר והפעולה מבוצעת תחת שיקוף רנטגן, הרי שהסיכוי לסיבוכים או לטעויות, הוא מינימאלי.

יתרון משמעותי נוסף העומד לצדה של טכניקה טיפולית זו בא לידי ביטוי בכך שהפעולה לא מצריכה ביצוע של הרדמה כללית. מאחר והפעולה מצריכה לטשטש את המטופל ולבצע הרדמה מקומית בלבד, הרי שהפעולה כרוכה בפחות סיכונים ומצריכה פחות זמן לצורך התאוששות.

התהליך עצמו מהיר מאוד ונמשך כשעה לכל היותר ולאחר סיום ההליך המטופל יכול להשתחרר לביתו תוך שעות ספורות ואפילו באותו היום.

עד כשבועיים לכל היותר מביצוע הפעולה רוב רובם של המטופלים מדווחים על שיפור משמעותי במצבם ועל הפחתה משמעותית במידת החומרה של הכאבים מהם סבלו ערב הטיפול.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן