קוצב חשמלי לטיפול בגידול בעמוד השדרה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

קוצב חשמלי לטיפול בגידול בעמוד השדרהגידול בגוף אינו דבר נעים אך פעם, כאשר במקרים החמורים מדובר כאן בבעיה מסכנת חיים – בעיקר כאשר הגידול הוא ממאיר.

חשוב לזכור שרשימת הסכנות כאן משתנה בהתאם למיקום בו מופיע הגידול. אם מדובר בגידול בעמוד השדרה, ברור שמדובר בצרה צרורה. גידול מהסוג הזה עלול לשבש את יכולת התנועה של האדם ולהביא לכך שהוא לא יוכל ללכת על רגליו ולהתנייד בצורה עצמאית. האם הפתרון למצב הזה יכול להיות קוצב חשמלי, אשר בכוחו בתרחיש האופטימי להחזיר את יכולת התנועה?

המקרה של רוני ולנסי

הסיפור של רוני ולנסי מגדיר את הקשר שיכול להיות הדוק בין גידולים בעמוד השדרה לבין הפתרון שלכם באמצעות קוצב חשמלי. במקרה של ולנסי – מוזיקאית במקצועה – הופיע בעמוד השדרה גידול שהיה אמנם שפירי אבל גרם ללחץ אדיר על העצבים. כתוצאה מכך היא סבלה מייסורים ומכאבים עצומים, שהביאו לכך שלא יכלה לעמוד על הרגליים ושסבלה מכאבי תופת סביב השעון. היא תיארה אובדן מוחלט של החשק לחיות.

המצב השתנה עבורה לחלוטין כאשר הוחלט להתקין בעמוד השדרה של קוצב עצבי. ההשפעה של הקוצב על הגוף הייתה חיובית אפילו יותר מאשר התחזיות האופטימיות, כשהוא הביא לכך שהיא חזרה ללכת באופן עצמאי. הכאבים נעלמו ויחד איתם חזרה לה שגרת החיים מלפני. היא הגשימה את החלום הגדול שלה והוציאה אלבום בכורה עם מיטב שיריה.

לא כמוצא ראשון

אחד הכללים העיקריים ביחס לגידולים הוא שהטיפול בהם פשוט הרבה יותר בשלבים הראשונים, לפני שהגידול תופח לממדי ענק (וללא טיפול הציפייה היא שהגדילה הזו אכן תתבצע). לכאורה גידולים שפירים נראים פשוטים יותר להוצאה מאשר אלה הממאירים, שעם הזמן יגררו שלוחות לאזורים מרוחקים. הבעיה היא שכמו במקרה של גידול בעמוד השדרה, לא תמיד המיקום מאפשר להוציא את הגידול באופן מלא.

בעיה נוספת היא שגידולים במקומות רגישים, כמו במקרה בו מופעל לחץ על עמוד השדרה, עלולים להביא לכאבים כה עזים עד שהשיטות המסורתיות של הפחתת כאבים תהיינה חסרות תועלת. כאב נוירופטי נחשב לאחד הסוגים החמורים ביותר שיש כאב, והוא עלול להיגרם עקב חבלות פיזיות, שיבושים של ניתוחים, אירועים מוחיים וכמובן שגם גידולים.

תרופות לשיכוך כאבים עלולות שלא להספיק במקרה הזה, וכך גם טיפולים פיזיותרפיים. בשנים האחרונות עלתה קרנה של הרפואה האלטרנטיבית, שבין היתרונות שלה ניתן להצביע על הפחתת כאבים. הבעיה היא שלא תמיד הטיפולים המשלימים, שנחשבים ליעילים בהרבה מאד דברים, הם באמת אפקטיביים במקרה של גידולים שפירים או ממאירים.

איך יכול הקוצב החשמלי לסייע?

המטרה העיקרית של קוצב חשמלי, בהקשר הנוכחי, היא להחליף את הגירוי הנגרם כתוצאה מהכאב הזה בגירוי אחר, חשמלי, ש"מחליף" למעשה את הכאבים .ההשתלה של הקוצב בעמוד השדרה יכול לכן להעלים בצורה משמעותית את תחושות הכאב הנלווה לגידולים.

עוד משהו שהקוצב החשמלי מציע הוא אפשרויות להתאמה אישית. בקוצבים המתקדמים המוצעים כיום יש בקר חיצוני, באמצעותו ניתן לשלוט על העוצמה של הגירויים החשמליים. בדרך כלל נהוג להשתיל קודם כל קוצב זמני, במטרה לראות האם הטיפול שניתן באמצעותו הוא אכן אפקטיבי. במידה והתשובה חיובית, נשקלת השתלה של קוצב קבוע. מבחינת השיפור בעוצמת הכאב, ייתכן מאד בו כבר בקוצב הזמני יבחינו בשיפור משמעותי.

יש לציין שהקוצב עצמו לא אמור להביא לתופעות לוואי, כאשר הסיכון העיקרי קשור לתהליך ההשתלה שלו. זו הסיבה שמומלץ מאד לבצע אותו אצל גורם מקצועי רם מעלה, הבקיא בתהליך ומחזיק בניסיון של לא מעט השתלות מוצלחות מהזן הנוכחי.

קוצב חשמלי לטיפול בגידול בעמוד השדרה
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן