רשלנות באבחון וטיפול לא נכון בכאבי גב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

רופאהכאבי גב, המהווים את אחד הגורמים העיקריים המובילים לפנייה לרופא המשפחה, הם תסמין שאינו ספציפי. משמעות הדבר שהכאבים יכולים להופיע על רקע מגוון רחב של גורמים ולהוות עדות ללא מעט פתולוגיות בגב. חלק מהבעיות קלות מאוד ולפיכך יחלפו מאליהן גם ללא טיפול, אך במקרים החמורים, הכאבים מבשרים על מצב חירום רפואי שיש לטפל בו באופן מידי.

רשלנות רפואית בהיעדר הפניה לבדיקות אבחון של כאבי גב

כפי שציינו, הכאבים בגב יכולים להיות תוצאה של מגוון גורמים רחב כשבין היתר מדובר בפריצת דיסק, בלט דיסק או בקע דיסק, שרירים תפוסים, גידול סרטני בעמוד השדרה, שבר של חוליה, זיהום בעמוד השדרה, היצרות תעלת השדרה ועוד.

ריבוי הגורמים מחייב התייחסות רצינית לכל מטופל המתלונן על כאבי גב וזאת כיוון שללא אבחון יסודי ומעמיק, לא ניתן להעניק לחולה את הטיפול המתאים ביותר עבורו באופן אישי.

לרוע המזל, ברוב המוחלט של המקרים, הכאבים נותרים אדיופטיים (המקור לכאבים נותר בלתי מפוענח). זוהי הסיבה לכך שבמקרים רבים מאוד, הרופאים שולחים את החולים חזרה לביתם, מבלי שהם מפנים אותם לביצוע בדיקות מתקדמות, שעלותן גבוהה יחסית. כל מקרה שבו מטופל לא נשלח לבדיקות האבחון המתאימות וכתוצאה מכך מצבו החמיר בשל איחור באבחון, יכול בהחלט להוות עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון שגוי של כאבי גב

גם אם המטופל הופנה לבדיקות המתאימות, עדיין אין זה מן הנמנע שיהיה באפשרותו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית וזאת כיוון שבמקרים מסוימים הבדיקות השונות לא מפוענחות בצורה מקצועית ואחראית. חשוב להבין כי הציוד הרפואי המודרני המשמש לבירור תסמינים שונים בגב ובעמוד השדרה, ניחן בנקודת תורפה אחת – הגורם האנושי.

בסופו של דבר הרופא הוא זה שצריך להביט בתצלום הרנטגן או בסריקות בדיקת ה- CT ולספק את האבחנה, כך שגם המכשיר המתקדם ביותר שישנו, לא יכול למנוע רשלנות באבחון.

רשלנות רפואית בטיפול בכאבי גב

במקרים מסוימים הטיפול שניתן לחולה גורם להחמרה של המצב, לעתים הטיפול שאמור לגרום לשיפור בכאבי הגב גורם להתפתחות של תסמינים נוספים, שלא היו קיימים לפני הטיפול ובמקרים מסוימים הטיפול ניתן ללא שום צורך (מצב זה נוצר בדרך כלל כתוצאה מאבחון שגוי של המקור לכאבים). בכל מקרה שבו הטיפול שניתן למטופל גרם לנזק ובכל מקרה שבו ניתן למטופל טיפול לא מתאים כשלמעשה הטיפול המתאים לא ניתן לו בזמן או כלל לא ניתן לו, ייתכן מאוד כי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

דוגמה לרשלנות רפואית באבחון וטיפול לא נכון בכאבי גב

מקרה טראגי שאירע לפני מספר שנים בחיפה יכול להוות דוגמה מוצלחת לרשלנות רפואית באבחון וטיפול לא נכון בכאבי גב: א.ב, נהג מונית בן 56, הגיע לרופא המשפחה שלו עם תלונות על כאבים חזקים בגב התחתון ועל תסמינים נוספים שיש בהם כדי להעיד על תסמונת זנב הסוס.

לרוע מזלו, הרופא טען כי המקור לכאבים בישיבה הממושכת במסגרת עבודתו כנהג ולכן שלח אותו לביתו עם הפניה לפיזיותרפיה בלבד.

למחרת גילה א.ב לתדהמתו כי הוא לא שולט בכף רגלו השמאלית וכי הוא לא מסוגל לקום ממיטתו. לאחר בדיקות שבוצעו לו בחדר מיון, התברר כי הכאבים בגב נבעו כתוצאה מלחץ עוצמתי שהפעיל דיסק בעמוד השדרה המותני על קבוצת עצבים שנקראת זנב סוס. הלחץ הוביל להפרעה לזרימת הדם התקינה לעצבים וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק בלתי הפיך.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן