שיקום גריאטרי – מחזירים את הגלגל לאחור

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עם הגיל, עם הזקנה, מגיע לאט לאט  תהליך של היחלשות הגוף, ויחד איתו השכיחות למחלות ונפילות עולה. אפייני למשל, שבעקבות מחלות עונתיות חולפות, שאדם צעיר יעבור בקלות, אדם קשיש יינזק מהן. שיקום גריאטרי הינו תחום המתעסק במחלות של קשישים בגיל השלישי (כל אדם מעל גיל 65).
ישנם קשישים הלוקים במחלות כרוניות, וככל שמזדקנים הן מחמירות ולכן יש להיעזר בגורמי השיקום בתחום הפרא-רפואי על מנת להאט את קצב ההתדרדרות ולשמור על מיומנויות תפקוד יומיומיות.

 

לאילו תוצאות שיקום גריאטרי יכול להביא?

אדם קשיש שחולה במחלה כרונית, חלה במחלה אקוטית כמו דלקת ריאות ושפעת, או נפל, שבר איבר והתאשפז או נותח על רקע אחד המצבים הללו, יכול להגיע למצב, מפאת גילו המבוגר, שמנוחה של שבוע במיטה (בבית או בבית החולים) מובילה לאובדן חלקי של יכולות התנועה. אם אדם צעיר חולה בשפעת או דלקת ויראלית ונח במיטה במשך שבוע, הוא מתאושש לאחר מכן וחוזר לחיים רגילים, אך לא כך במקרה של קשישים – שכיבה ממושכת, אפילו של מספר ימים בודדים, על אחת כמה וכמה של שבועות או חודשים, יכולים להוביל לקשיים בקימה מהמיטה והליכה, ולעיתים אף לירידה קוגניטיבית בזיכרון וביכולת ההתמצאות. עם זאת, ניתן להחזיר את הגלגל לאחור באמצעות שיקום גריאטרי, וכאן נכנסים לתמונה הפיזיותרפיה והריפוי בעיסוק.

 

טיפולי פיזיותרפיה לגיל השלישי

רוב הקשישים שלוקים במחלה כרונית, אקוטית, או עברו נפילה, שבר או ניתוח, לא מסוגלים בדרך כלל לצאת מביתם. לכן ישנם מערכי שיקום בארץ המציעים הגעה עד בית המטופל. במקרים כאלו, פיזיותרפיסט בעל התמחות בשיקום אורטופדי או נוירולוגי לגיל השלישי יגיע אל ביתו של הקשיש ויבצע הערכה של מצבו. לאחר מכן, על פי הערכתו, הפיזיותרפיסט יגבש תוכנית טיפול הכוללת תרגילים המתואמים עם המטופל והמטפל העיקרי שלו (בין אם מטפל צמוד או בן משפחה) אשר יקבלו הדרכה כיצד להוציא לפועל את תוכנית השיקום. היא בדרך כלל תכלול תרגילים השומרים על יכולת הניידות, מפחיתים את התלות במטפל העיקרי, וכן תוכנית אימון גופני על מנת לשמר ולשפר את הכושר הגופני של הקשיש.

 

התאמת הסביבה הביתית של המטופל למניעת נפילות

בקרב קשישים, נפילות הן דבר שכיח מאוד. לכן יש להיעזר במרפאה בעיסוק שתתאים את הסביבה הביתית של המטופל על מנת למנוע ככל האפשר את הנפילות הפוטנציאליות בבית. לעיתים תהליך זה דורש הרחבה של מעברים בבית, הזזה של רהיטים ושטיחים, או הוספת שטיחים למניעת החלקה ולעיתים גם התקנה של אביזרי עזר כמו מאחז למקלחת למניעת החלקה על המשטח הרטוב.
חשוב להתאים את הסביבה הביתית ככל האפשר כיוון שזה יכול לסייע בצורה ממשית למניעת נפילות והחלקות היכולות לגרום לשברים מסוכנים ומצב של ניתוח או אשפוז בבית חולים.

 

Restart Therapy, מערך השיקום למבוגרים הגדול בארץ, מציע טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, דיאטנית קלינית וקלינאית תקשורת פרטיים בהגעה עד בית הלקוח ובפריסה ארצית. התקשרו עוד היום על מנת לקבל ייעוץ טלפוני ללא עלות מבעלי מקצוע מוסמכים ומנוסים אשר יעזרו לכם להבין מה הם הצרכים שלכם או של בני משפחתכם, והפתרונות להם. Restart Therapy  זמינים לכם עם חיוך ואהבה במספר הטלפון 077-9966400. ניתן לקרוא ולהעמיק בשלל נושאים בתחום השיקום הפרא-רפואי באתר בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן