טיפול כאבי מפרקים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי מפרקים הם כאבים נפוצים, הכאבים יכולים לנבוע עקב פציעה, תזונה לקויה, אורח חיים יושבני, גנטיקה ועוד. הטיפול בכאבי מפרקים משלב תזונה, טיפולים תרופתיים ומבקרים חריגים אפילו ניתוחים. בשביל לאבחן את סיבת הכאב יש לגשת למומחה בתחום שיוכל לזהות את שורש הבעיה. כאבי מפרקים יכולים להעיד על בעיה חמורה המחייבת מענה רפואי מהיר לצורך עצירת הזיהום.

 

ממה נובעים כאבי מפרקים?

הגורמים לכאבי מפרקים הם רבים, הכאבים שכיחים יותר לאחר פציעות, העמסה ומחלות מערכתיות העשויות לפגוע במפרקים. כמו כן, קיימות מחלות כמו דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית ודלקות מערכתיות אשר עשויות להוביל לכאבי מפרקים ברמה קשה. זיהוי כאבי מפרקים הוא בראש ובראשונה על פי כאב של שגרתי, חבלה שיש באזור, נפיחות, חום מקומי, הגבלה תנועתית באזור הכואב ועוד. כאשר אתם חשים כאב וממשיכים להתנהל באופן שגרתי אתם עשויים להחמיר את המצב ולכן, בעת הופעת כאב מומלץ לגשת לאבחון וטיפול מתאים.

 

מהם הטיפולים לכאבי מפרקים?

  1. פיזיותרפיה – פיזיותרפיה הוא טיפול שנועד כדי לשקם את האזור הכאב. נהוג לבצע פיזיותרפיה לאחר ניתוח, לאחר פציעה וכאשר יש מגבלת תנועה מסוימת. כאבים מפרקים יכולים להוביל לכאב עצום בקרב הסובלים, עם טיפול פיזיותרפיה מתאים תוכלו לחזק את השרירים, להרחיב את התנועה ולהפחית את רמת הכאב.
  2. טיפול אלטרנטיבי – טיפולים אלטרנטיביים הם טיפולים של רפואה משלימה. הטיפולים הם הומאופתיה, דיקור סיני, נטורופתיה ועוד. הטיפול מתבסס על הרפואה הסינית ונחשב לטיפול יעיל בכדי להפחית את הכאב. עם זאת, עדיין מומלץ להגיע לאבחון מקצועי כדי לזהות ממה נובע הכאב.
  3. טיפול PRP – טיפול PRP הוא טיפול אשר יכול להחליף את הצורך בהתערבות כירורגית או נטילת תרופות באופן קבוע. הטיפול מתבסס על הזרקת פלסמה לאזור הפגוע. שיטה זו מתבססת על ריפוי ביולוגי באמצעות הזרקה של פלסמה עשירה בטסיות אשר נלקחת מגופו של המטופל. באמצעות טיפול זה ניתן להגן על הסחוס, למנוע שחיקה של הסחוס והמפרק והפחתת הכאב.
  4. טיפול תרופתי – טיפולים תרופתיים הם טיפולים באמצעות נטילת תרופות אנטי-דלקתיות. נטילת התרופות נעשית על בסיס יומי אך לא תמיד מבצעות את מטרתן. טיפול תרופתי מחייב אתכם בבדיקה רפואית לצורך אבחון המחלה.
  5. ניתוח – התערבות כירורגית היא הפתרון האחרון אליו תרצו להגיע. ניתוחים לכאבי מפרקים מבוצעים רק כאשר אין מנוס, קיימים ניתוחים שונים כמו: החלפת ירך בגישה קדמית, ניתוח החלפת ברך ועוד. המטרה של הניתוח היא להעניק למטופל אפשרות מלאכותית כדי שהמפרק יעבוד באופן תקין. הניתוח מבוצע על ידי אורתופד מומחה או ראומטולוג.

 

החלפת ירך בגישה קדמית

כפי שציינו, יש מקרים בהם אין מנוס מהתערבות כירורגית. החלפת ירך בגישה קדמית הוא ניתוח חדשני ומתקדם לצורך מיגור כאבים במפרק. הניתוח הוא בעל אחוזי הצלחה גבוהים ותקופת ההחלמה אינה ארוכה ביחס לטיפולים אחרים (למעט PRP). הניתוח מבוצע כאשר המטופל שוכב על גבו, החתך נעשה באזור המפשעה, לאחר מכן מבוצעת הפרדה של השרירים סביב מפרק הירך. היתרון המהותי של ניתוח זה הוא שכמעט ולא נעשים חתכים בשריר ולכן תהליך ההחלמה הוא מהיר יותר. הניתוח מבוצע יותר בקרב גילאים בוגרים, אך גם נפוץ בקרב צעירים שסובלים מכאבים באזור המפרק עקב פציעה, גנטיקה, אורח חיים. הניתוח מבוצע על ידי פרופ' אמיר הרמן המתמחה בניתוחי החלפת מפרקים. פרופ' אמיר הרמן הינו מנהל המחלקה האורטופדית בבית החולים קפלן, בוגר לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 

 

 

 

אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן