כאבי גב עקב הריון עם תאומים ויותר – איך מומלץ לטפל?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב עקב הריון עם תאומים ויותר - איך מומלץ לטפל?כאבי גב בתקופת ההיריון מלווים נשים רבות. מקובל להניח שמפעם פעם כל אישה הרה סובלת מהן, כאשר אחת מכל שתי נשים חווה את הכאבים באופן מטריד במיוחד. כאשר מדובר בהיריון של תאומים, נפוצים עד מאוד כאבים באזור הגב התחתון והם מתחילים להופיע כבר בשלב מוקדם של ההיריון.

העומס והמשקל מכבידים על עמוד השדרה וכך נוצרים הכאבים. ממש לא  צריך וגם לא כדאי להתעלם מהכאבים הללו. בהחלט ניתן לטפל – ולהקל.

פעילות גופנית במידה

בקרב נשים רבות הנושאות בבטנן תאומים, כאבי הגב עשויים להיות כה קשים עד כי הן מתקשות לתפקד. סברה רווחת הגורסת כי בשעת כאבים כדאי להיכנס למיטה ולנוח לא תמיד ישימה והדעות חלוקות לגבי החוכמה שבדבר. למעשה, עולה כי דווקא פעילות גופנית שאיננה מכבידה מדי עשויה להיות הדבר הנכון יותר.

מכיוון שלעיתים הכאבים אינם עוזבים ולמעשה הכאב אף מתגבר ומתמשך גם במנוחה, כדאי לדעת שגם לנשים הרות וגם לנשים שנושאות בקרבן תאומים מותר להתעמל בתנאי שעושים זאת בזהירות. באמצעות פעילות גופנית ניתן לשפר את היציבה ולאמן את הגוף לבצע תנועות נכונות ומדויקות יותר.

חשוב לציין כי הפעילות המתאימה כוללת למשל תרגילים לחיזוק השרירים המייצבים כגון שרירי הבטן. עוד חשוב לעבוד על הגדלת טווח התנועה באזור הגב והמותניים. לצד התרגול חשוב להקפיד על נשימות עמוקות ומלאות. הנשימות המלאות עוזרות להפיג מתח וכן לשחרר שרירים תפוסים שאחראים לחלק ניכר מהכאבים.

עדיפות למזרן קשיח

רופאים מספרים כי בתקופת היריון מרובה עוברים, אישה יכולה להעלות גם 20 קילוגרם ויותר ממשקלה ובשל כך להיות בעודף משקל. בנוסף, נוצרים כאבים גם בשל התרופפות שרירי הבטן, עומס על הרצועות ועל עמוד השדרה וכיפוף עודף בחוליות גב תחתון. גם אם לא מבצעים פעילות גופנית בתקופת ההיריון מסיבה כזאת או אחרת, ניתן להקל על הכאב באמצעות כמה טכניקות.

למשל, מעת לעת למתוח את הידיים גבוה באוויר ולהסתובב לאחור, מאזור המותן. מומלץ לישון על מזרן קשיח וכדאי להקפיד לישון על הצד ולא על הגב. יש בנמצא חגורות לתמיכה על הגב, שמתאימות לנשים הרות וכן ניתן לרכוש חזיות עם תמיכה משופרת.

הקפדה על ישיבה נכונה

לאורך תקופת ההיריון כדאי להשתדל לבצע הליכות ולהימנע מעמידה ממושכת ללא תנועה. כאשר יושבים, חיוני לבחור כיסאות שניתן לכוון, עם משענת קשיחה. לא מומלץ לשבת על כורסאות רכות או על שרפרפים ללא משענת. חשוב שהגב יהיה שעון עד הסוף לאחור.

עוד מומלץ שלא לקשת את הגב בזמן הישיבה ולהקפיד על ישיבה בפיסוק רחב. יש בכך כדי להקל על הגב התחתון ועל החוליות. כאשר הכאבים קשים, כדאי לחמם את האזור באמצעות בקבוק חם או אמבטיה חמימה. גם עיסויים יכולים מאוד לעזור וכן גם שיאצו. ישנן נשים המדווחות על שיפור ניכר בכאב כתוצאה מטיפול אקופונקטורה.

יעוץ רפואי במידת הצורך

במידה והכאבים מחריפים, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל ובשום אופן אין להיעזר במשככי כאבים ללא פיקוח רפואי. מה עוד חשוב לעשות ואיך לטפל? למשל חיוני לוותר על נעליים גבוהות עקב. חשוב להקפיד על נעליים נוחות וניתן לרכוש מדרסים תומכים.

יש להימנע מהרמת משאות כבדים וכאשר צריכים להתכופף, יש לבצע זאת בזהירות ותוך הסתמכות על הברכיים (ברכיים מכופפות במקום גב מכופף). בנוסף, ניתן להתייעץ עם דיאטנית על מנת למנוע עלייה מופרזת במשקל. חשוב להתאים את התזונה באופן שיספק לאם ולעוברים את כל הנחוץ מבלי להפריז.

כאבי גב עקב הריון עם תאומים ויותר - איך מומלץ לטפל?
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן