כאבי גב בגלל עצירות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבעיות גב!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאבי גב בגלל עצירותעצירות קשה יכולה לגרום לכאבי גב חזקים. אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון יכול להיות שהגורם להם הוא עצירות ממושכת. למעשה יש קשר הדוק בין מערכת העיכול לבין אורתופדיות, ביניהן כאבי גב. על כאבי גב בגלל עצירות נרחיב במאמר הבא. 

 

כאבי גב בגלל עצירות כרונית

כאבי גב יכולים להיגרם מסיבות שונות כמו ליקויי יציבה, כיווץ שרירים, ישיבה ממושכת, בעיות בדיסק בין החוליות, היריון ומצבים רפואיים שונים שעלולים להשפיע על הגב. בעצירות כרונית יש לחץ יתר על שרירי הגב שעלול גם הוא לגרום לכאבי גב חזקים, בעיקר בגב התחתון. 

עצירות נקבעת בעקבות שינויים בתנועות המעיים. כאשר סובלים מעצירות סובלים בעיקר מהקושי להזרים את הצואה החוצה. בדרך כלל הצואה הופכת לקשה מאוד, כואבת וקשה לפנות אותה. ישנם מקרים בהם סובלים מעצירות חמורה. במקרים אלה העצירות עלולה לגרום לנפיחות בבטן ולכאבי בטן עם התכווצויות. 

יכולים להיות גורמים רבים לעצירות כמו תזונה לא נכונה, צריכה בלתי מספקת של מים או נוזלים בכלל, צריכה בלתי מספקת של מזונות סיביים, נטילת תרופות מסוימות, אורח חיים לא פעיל ועוד. כמו כן, הפרעות במערכת העיכול עלולות לגרום לעצירות. אלה יכולות להיות הפרעות שונות כמו מעי רגיז, בעיות בבלוטת התריס, מחזור, היריון, מחלת הפרקינסון ועוד. ישנם מקרים בהם הסיבה המדויקת לעצירות לא ידועה ואז מדובר בעצירות אידיופטית. 

עצירות עלולה לגרום להשלכות לא נעימות על מערכות שונות בגוף ועל איברים שונים בגוף ביניהם גם הגב. 

כיצד כאבי גב בגלל עצירות נגרמים?

כפי שהבנו, עצירות היא מצב בו הצואה לא מפונה. במצב כזה מצטברת פסולה יבשה במעי. עודף ההצטברות של הפסולה במעי, עלול לגרום להפעלת לחץ על החלקים הפנימיים בגוף, ביניהם גם החוליות והדיסקים שבין החוליות. כתוצאה מכך עלולה להיגרם פריצת דיסק או בלט דיסק שיגרמו לכאבי גב תחתון חזקים מאוד. כמו כן, הלחץ של הצטברות הפסולת במעי עלול לגרום גם ללחץ על העצבים בגב שיכולים לגרום לכאבי גב חזקים מאוד. 

בנוסף, עצירות כרונית עלולה להחליש את שרירי הגב. כאשר סובלים מעצירות ממושכת היא עלולה לגרום להיחלשות של שרירים הגב ולגרום לכאבים. כמו כן, כאשר מפעילים לחץ רב על מנת לפנות את הצואה, עלולים להפעיל מתח רב ולפגוע בשרירי הגב. הפגיעה בשרירי הגב תהיה חמורה יותר אם שרירי הגב כבר פגועים או חלשים מלכתחילה. אנשים רבים שסובלים מעצירות כרונית מרגישים גם כאבים וחוסר נוכחות בגב, בירכיים וברגליים. בדרך כלל ברגע הטלת הצואה והשחרור מהעצירות כאבי הגב נרגעים וחשים הקלה. 

 

התסמינים של כאבי גב

כפי שציינו, כאבי גב בגלל עצירות בדרך כלל יורגשו באזור הגב התחתון. כאבים בגב התחתון בדרך כלל יורגשו כאבים עזים, דקירות ושריפה. הגב התחתון תומך במרבית משקל הגוף שלנו ולכן כאבי גב תחתון הם בין הנפוצים ביותר. אלה יכולים להיות כאבים בעוצמה קלה או כאבים חזקים, חדים וכואבים מאוד. הרמה הקשה של כאבי הגב עלולה להגיע עד למצב בו מרגישים קושי ממשי לזוז או אפילו לעמוד בצורה ישרה.  

במקרים מסוימים ניתן להבחין גם בהופעה של אזורים נפוחים באזור הגב התחתון. האזורים הנפוחים גם הם עלולים להוסיף לתחושת הכאב החדה. ניתן להרגיש כאבי גב בדרגות שונות לפרקי זמן שונים כאשר במקרים הקיצוניים ביותר יהיה מדובר בכאבי כרוניים שקשה להיפטר מהם. 

 

כאבי גב בגלל עצירות או עצירות בגלל כאבי גב?

יש לקחת בחשבון, כי כמו שנגרמים כאבי גב בגלל עצירות כך מהעבר השני של המשוואה, כאבי גב עלולים להביא לכשלים במערכת העיכול ובין היתר לעצירויות. שיבושים ושינויים בעמוד השדרה ובאזור הגב התחתון עלולים לגרום ללחצים על אזורים שונים בגוף שעלולים להוביל לעצירות או להחמיר עצירות קיימת. כאשר סובלים מכאבי גב חזקים הדבר יכול להביא לקושי מהותי במעבר הצואה בגוף. 

חשוב להבין כי לחצים כאלה נחשבים לחמורים מאוד ועלולים להוביל לנזקים בלתי הפיכים למערכות הגוף לכן חשוב מאוד לגשת לקבל טיפול מהר ככל הניתן. 

כיצד מטפלים בכאבי גב בגלל עצירות?

כאבי גב בגלל עצירות הם כאבי גב שנגרמים בעקבות סיבה ברורה- עצירות. פעמים רבות אנשים סובלים מכאבי גם ולא יודעים ממה הם נובעים וכיצד התחילו בכלל. כאשר הסיבה היא עצירות דרך הפתרון היא ברורה- להגיע למצב של תנועת מעיים חלקה ולהיפטר מהעצירות הקשה. עם זאת, יש להבין שלא מדובר בפתרון קסם ושבדרך כלל תהליך הפתרון יהיה ממושך והדרגתי. חלק משיטות הטיפול יהיו נטילת תרופות מסוימות ובמקרים חמורים אף טיפולים כירורגיים. 

שימו לב שחשוב לא לנטול משככי כאבים כמו קודאין מאחר שעלול לגרום לעצירות קשה מאוד שקשה להיפטר ממנה. 

פעמים רבות שינוי דרסטי באורח החיים שלנו יוכל להביא לפתרון הבעיה ולהיפטרות מהעצירות. שינוי באורח החיים יבוא לידי ביטוי בתזונה נכונה שכוללת מזונות סיביים ושתיית נוזלים בכמות מספקת ובפעילות גופנית בתדירות ראויה. 

אחת האפשרויות להקל על העצירות ועל כאבי הגב היא על ידי שמן אתרי. מדובר בטיפול טבעי סימפטומטי. לשם כך יש לעסות את אזור הבטן ואת אזור הגב הכואב עם שמן מנטה מהול בשמן נשא. שמן מנטה הוא חומר טבעי שמאפשר לאלחש את האזור. כמו כן השמן נוגד עוויתות שרירים ועשוי להזרים את תנועת המעי. שיטה נוספת היא לשתות תה מנטה מרוכז. עם זאת יש לקחת בחשבון כי מדובר בפתרון זמני שלא ימנע את הבעיה לחלוטין. 

 

לסיכום, 

כפי שהבנו כאבי גב בגלל עצירות הם בעיה של ממש שחשוב מאוד לטפל בה. במידה שאתם סובלים מעצירות וכתוצאה מכך מכאבי גב, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

כאבי גב בגלל עצירות
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב
אלנה ליברמן: מומחית לטיפול בכאבי גב

אלנה מומחית לטיפול בכאבי גב, כאבי פרקים, כאבי ראש, איזון לחץ הדם ושיפור חילוף חומרים. מייסדת המרכז לכאבי גב ומגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה ב- 15 שנה, סיימה בהצלחה לימודי רפואה סינית משלימה.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן